הסוגיה הזו איננה פשוטה: האם גבר ואשה, ששניהם נשפטו למאסרי עולם על מעשי רצח מזעזעים שביצעו, זכאים לטיפולי פוריות כדי להביא ילד לעולם? התשובה של שב"ס בעניין הזה - לפי שעה, די חד משמעית.

3 צפייה בגלריה
מרינה טרסנקו
מרינה טרסנקו
מרינה טרסנקו
(צילום: מוטי קמחי)

אלה שתי הדמויות שבמוקד הפרשה: ארתור ניסנוב הוא אסיר מסוכן שאת רוב חייו בילה מאחורי הסורגים. במשך שנים הוא מוחזק בהפרדות ארציות בשל היותו מקושר לסכסוכים אלימים והיותו מסוכן לסוהרים. לא מדובר בעובדה מפתיעה נוכח היותו אסיר עולם על רצח, לאחר שדקר אדם אחר למוות כי רק לא אהב את הצורה שהוא דיבר אליו.
אהובתו ובת זוגתו היא יצאנית לשעבר בשם מרינה טרסנקו, רוצחת שגם היא אסירת עולם, לאחר שרצחה את המדען ד"ר אלי ללוז בן ה-70, על רקע שירותי מין שנתנה לו.
לאחר שנים שבהן ביקשו לאפשר להם להיפגש, ניתנה להם האפשרות. בשנה וחצי האחרונות השניים יוצאים מהתאים שלהם - טרסנקו מכלא נווה תרצה, וניסנוב מכלא השרון, אל מפגשי התייחדות לאסירים/ות ובני זוגם.

3 צפייה בגלריה
(כלא השרון (צילום: עידו ארז))

אבל כעת, בעקבות מפגשי ההתייחדות, הם מבקשים לעבור לשלב הבא. "אנחנו מתכננים טיפולי פוריות להביא ילד לעולם... בשנה וחצי האחרונים יוצאים להתייחדות באופן קבוע וסדיר... אני לא יכולה להיפגש איתו בגלל מידע מודיעין משותף שלי ושלו ביחד", טוענת טרסנקו.
בעבר כבר התנגדו בחטיבת המודיעין של שב"ס לאפשר לשניים להיפגש, לאחר שעלתה אפשרות שהם מבקשים לשתף פעולה גם בתחום הפלילי. זאת במיוחד לאור העובדה שניסנוב כבר הוכיח עד כמה הוא לא צפוי, כאשר ניסה בעבר לדקור באמצעות דוקרן מאולתר קצין שב"ס בכיר בכלא באר שבע.

רוצחים, הדור הבא


ניסנוב מחדרה הוא אסיר ותיק בבתי הכלא בישראל. כשהיה בן 21 נכנס לכלא לשלוש שנים וחצי על עבירות סחיטה ועוד. שנה לאחר מכן, כשהוא בן 22 בלבד, הוא יצא לחופשה מהכלא, במהלכה דקר למוות בחור שלטעמו של ניסנוב לא דיבר אליו "בשפה מכבדת" מספיק.

קראו גם:

טרסנקו זכורה כפרוצה שהגיעה לתת שירותי מין יחד עם חברה לד"ר אלי ללוז בתל אביב ב-2014. אז החליטו השתיים לרצוח אותו ולשדוד את כספו, וכך היה. הן חנקו אותו באמצעות שקית נילון והציתו את גופתו באמצעות אלכוהול.
בין בני הזוג הפרש של 12 שנים - ניסנוב בן 47, טרסנקו היא בת 35. כעת היא מבקשת לאפשר לה להיות אמא גם באמצעות טיפולי פוריות - עד כמה שהמחשבה עלולה להיות מצמררת, בעיקר עם כל מה שידוע גם על האב המיועד.
בשירות בתי הסוהר, כאמור, מאוד לא רוצים לאשר את הפרו ורבו הזה, של צמד אסירי העולם שנחשבים למסוכנים, גם מאחורי הסורגים.
פורסם לראשונה: 11:54, 14.08.23