מאחורי הסורגים של כלא הנשים נווה תרצה כלואה אסירת העולם מארי פיזם בת ה-38, רוצחת בתה רוז פיזם, בת 4 וחצי במותה. הבקשה החדשה של האם הרוצחת מעוררת הדים בשירות בתי הסוהר, שממש לא שש להיענות לה בחיוב.
3 צפייה בגלריה
מארי פיזם
מארי פיזם
מארי פיזם
(צילום: ירון ברנר)
פיזם מבקשת לאפשר לה לראות לראשונה פנים מול פנים את אהובה מזה למעלה משנה, העבריין והנוכל הסדרתי בעוקץ קשישים, יצחק איציק בסון בן ה-46. השבוע חתמה פיזם על מסמך משפטי בו היא מצהירה כי ברצונה להעמיק את הקשר, עם שחרורו לאחרונה של בסון, בתחילת החודש שעבר מכלא מעשיהו.
"מערכת היחסים ביני לבין האסיר יצחק בסון נובעת מרצון שיש לשנינו למסד את הקשר בינינו... ולקיים אחד עם השניה ביקורים ומפגשי התייחדות", הסבירה השבוע פיזם.

3 צפייה בגלריה
רוז פיזם ז"ל
רוז פיזם ז"ל
רוז פיזם ז"ל
(רפרודוקציה: משטרת ישראל)

כבר בחודש ספטמבר שעבר הגישו השניים בקשות להיפגש, אך בשב"ס התנגדו למפגש בין שני אסירים, מה עוד שהם אינם נשואים. כעת טוענת פיזם כי המכשול הזה הוסר. "מדובר במפגש בין אסיר לשעבר שכבר השתחרר... ביקור ממילא הוא לזמן קצר ובפיקוח סוהרים", היא טוענת בבקשה החדשה.

קראו גם:
הקשר הזוגי שבנו פיזם ובסון, הוא לא רק באמצעות שיחות טלפון יומיומיות, אלא גם באמצעות הקשר שיש לפיזם עם בני משפחתו של בסון שסייעו לה בכסף ובציוד ותומכים בה נפשית, כך לדבריה. זאת ועוד, פיזם סיפרה השבוע, כי ילדיו וגרושתו של בסון מודעים לקשר, ומשוחחים עמה בקביעות, ואף הגיעו לבקר אותה בכלא פעמיים.

הרומן של בסון ופיזם


בסון הוא נוכל סידרתי, שגם בהיותו בחופשה מהכלא עקץ אנשים בשטרות מזויפים בשיטות הונאה לא מתוחכמות במיוחד. קורבנותיו היו שייכים בעיקר לציבור הקשישים.
"כתב האישום בתיק זה מתאר מסכת קשה של מעשי מרמה... כיעורם של המעשים הוא בעיקר בכך שנראה כי הקורבנות נבחרו במכוון בשל גילם המבוגר, או נכותם", אמר בית המשפט בזמנו על פשעיו של בסון כנגד 20 קשישים ומוגבלים שעליהם ידעה המשטרה, ומניחים שם שישנם עוד.
בסון נהג לנסוע במונית בתל אביב, לפנות לזקנים ולנכים שראה ברחוב ולבקש מהם לפרוט או להמיר שטרות של 200 שקל שהיו ברשותו, והם נענו לו מבלי לדעת כי מדובר בשטרות מזויפים. "לעיתים עשה זאת בפנייה מחלון הרכב ולעיתים במהלך נסיעה במונית", כך תיאר לפני 7 שנים בית המשפט את בסון.

3 צפייה בגלריה
מענק כספי לעצמאים ובעלי העסקים הקטנים והבינוניים
מענק כספי לעצמאים ובעלי העסקים הקטנים והבינוניים
הונה קשישים ומוגבלים
(צילום המחשה: shutterstock)

כעת טוען בסון כי הוא השתחרר מהמאסר כאסיר חיובי וללא אף דו"ח משמעת. לדברי פיזם, בן זוגה סיים מספר רב של מסגרות טיפול וחינוך כמוה, ואף היא אסירה חיובית ובוגרת מסגרות דומות בכלא.
פיזם פנתה כעת בשמה ובשם בסון לבית המשפט על מנת שיורה לשב"ס לאפשר להם להיפגש לראשונה פנים מול פנים בארבע עיניים. אולם בשב"ס עומדים עדיין בהתנגדותם, והתייחסותם לבקשתה היתה, כי הדחיה נעשתה בטענה של "מניעה מודיעינית".
בית המשפט יצטרך כעת להכריע האם הרומן הפלילי הזה יורשה להתקיים ולהתפתח, למרות החששות של שב"ס מצמד האוהבים שבמרכזו.
פורסם לראשונה: 17:00, 06.07.23