חברת נתיבי איילון, בהובלת משרד התחבורה, פרסמה בסוף שנת 2020 מכרז להשלמת המקטע הצפוני בפרויקט "הנתיבים המהירים". המכרז כולל סלילת שני נתיבים מתחלפים במרכז כביש מספר 2, במקטע הדרך שבין מחלף נתניה למכון וינגייט. מקטע זה הינו ציר מרכזי לתנועת נוסעים מכיוון צפון למטרופולין תל-אביב וחזרה ממנו ומהווה למעשה את שער הכניסה הצפוני לנתיבים המהירים, וכן ציר הזנה לחניון שפיים שעתיד להיות החניון הגדול בישראל.
הקמת הנתיבים המתחלפים בצד שדרוג התוואי הקיים, ייקלו משמעותית על העומסים מכיוון צפון, וזאת באמצעות שישה נתיבים לכיוון במקום שלושה נתיבים הקיימים כיום. הנתיבים המתחלפים יאפשרו לנוסעים בתוואי ליהנות מדרך מהירה, נוחה ומתקדמת.
במסגרת הפרויקט יסללו שני נתיבים חדשים במרכז הכביש באורך 14 קילומטר (לשני הכיוונים), יוקמו מעקות הפרדה בטיחותיות בין הנתיבים המהירים לשאר הנתיבים בכביש, יסללו שבילי אופניים מודרניים ונוחים, יתבצע פיתוח נופי בשולי הדרך, ויוצבו תשתיות חדשות.
קראו גם:
פרויקט הנתיבים המהירים של משרד התחבורה וחברת נתיבי איילון הינו מערך הסעת המונים משולב שמטרתו להביא לשינוי הרגלי הנסיעה של השימוש ברכב הפרטי לטובת נסיעה בתחבורה ציבורית ושיתופית. הפרויקט נועד בראש ובראשונה להקל על גודש התנועה בכניסות למטרופולין ת"א. אורכם הכולל של הנתיבים המהירים החדשים הוא כ-120 קילומטר, בתוואי שבין ראשון לציון דרך ת"א ועד נתניה ובחזרה, וכביש 5 מחלף גלילות ועד מחלף קסם.
הפרויקט כולל שירותי הסעות נוחים באמצעות מערך שאטלים חשמליים ומודרניים, בתדירות גבוהה וללא עלות לחמישה מוקדי תעסוקה מרכזיים בתל אביב וכן חמישה חניוני ענק בשפיים ראשון, מורשה, תקווה וגלילות, מהגדולים מסוגם בעולם, אשר יאפשרו חנייה סה"כ לכ-26,000 רכבים.
עוזי לוין, סמנכ"ל בחברת נתיבי איילון: "פרויקט הנתיבים המהירים של משרד התחבורה באמצעות חברת נתיבי איילון עתיד לשנות תוך מספר שנים מהקצה לקצה את חוויית הנסיעה של עשרות אלפי ישראלים הנוסעים בכל יום בתוואי, בנוסף לחיסכון מהותי בזמן ובכסף. באמצעות מתווה חדשני של נתיבים מתחלפים, יהיה ניתן לנתב מחדש את התנועה בתוואי בצורה היעילה ביותר. בתכנון שמנו דגש מהותי על בטיחות ונוחות עבור הנהגים, לרבות מזעור ההפרעה לתנועה גם בשלב הקמת הפרויקט".