עבריין חדרתי בן 38 המוכר היטב למשטרה שמתגורר כעת בקיסריה, נעצר ושוחרר השבוע על ידי בית המשפט שמתח ביקורת נוקבת על יחידת המטענים ביחב"ל של להב 433.
1 צפייה בגלריה
נעצר בחשד
נעצר בחשד
נעצר בחשד
(צילום: shutterstock)
קראו גם:
זהו העצור שלישי בחקירה סמויה שמתנהלת ביחידת העלית של המשטרה. מדובר בפרשיית הנחת שני מטעני חבלה בהפרש של שבוע בחודש אוגוסט האחרון, במשרדי מכירות של 'החברה לפיתוח קיסריה' בפרויקט המגורים 'אור ים' בשכונה 13, כמו גם אירוע הצתת טרקטורים ומכולות באתר הבנייה. מדובר בהתפתחות בהמשך למעצרם של שניים חשודים נוספים, עליהם דווח כבר ב'מיינט חדרה' בסוף השבוע האחרון.
העבריין שנעצר כעת, היה עצור בעבר כאחד החשודים באירוע הטראגי שבו מצאו את מותם בשנת 2003 בני הזוג אלה ודניאל נחשון ז"ל מפרדס חנה-כרכור. השניים היו במגרש למכירת כלי רכב בחדרה בשעה שלמקום נזרק רימון על רקע סכסוך עבריינים. השניים נהרגו במקום והותירו אחריהם תינוקת יתומה בת 3 חודשים בלבד.
חוקרי היחב"ל טענו כי הם רואים בעצור השלישי כחשוד העיקרי מבין השלושה שנעצרו עד כה. "העצור הינו החשוד המרכזי בתיק. החשד שהוא עומד מאחורי מטעני החבלה האלה בפרשיה שנחקרת כמה חודשים", טענו אנשי יחידת המטענים ביחב"ל. אך הם לא היו מוכנים למטח הביקורת הקשה שהטיח בהם שופט המעצרים בראשון לציון גיא אבנון, בהחלטתו לשחרר את "העצור המרכזי" למעצר בית בלבד.
"עניינו של העצור הובא לעיוני לפני שבוע בבקשת היחב"ל להוציא צו מעצר בהיעדרו", סיפר השופט, "לאחר שעיינתי בדוח סודי, קבעתי כי עוצמת הראיות אינה עולה כדי עוצמה המצדיקה זאת... משכך, נדחתה בקשת היחידה. היום הובא החשוד לפני. לשאלתי מה נשתנה ומהו הבסיס הראיתי שהביא קצין המשטרה להורות על מעצרו, הופנתי לחקירתו של העצור, במסגרתה נמנע ממתן מענה לשאלות. קרי, שמר על זכותו להימנע מהפללה עצמית. דומני שנפלה טעות מלפני היחידה החוקרת עת החליטה לעצור את החשוד ללא כל התפתחות בעניינו, ואקבע תנאים מגבילים, אשר ממילא מצויים בסמכותו של קצין משטרה, ודומה שהיחידה החוקרת יכולה היתה לעשות כן מבלי להביא את החשוד לבית המשפט, ולבטח מבלי לעצרו ליממה תמימה", קבע השופט ששחרר את החשוד למעצר בית של ארבעה ימים.
בתוך כך, מעצרו של העבריין החדרתי בן ה-35 אשר נעצר בשבוע שעבר במעורבות בפרשיה זו, הוארך בעוד שבוע, זאת לאור קביעת השופט "כי ניתן לקבוע שהחשד אליו הנוגע למטענים התחזק במידה בלתי מבוטלת".
כל העדכונים - חדשות חדרה