תושבים והולכי רגל רבים מתלוננים על היעדר מדרכה מאזור צומת האלופים בעיר דרומה, עד ל"כיכר המשטרה" על כביש 4. מדובר במקטע של כ- 100 מטרים שאין בו מדרכה, למרות תנועה מאסיבית של כלי רכב והולכי רגל. עוברי הדרך והמתגוררים באזור טוענים כי בשל כך הם נאלצים לסכן את חייהם על בסיס יומיומי.
2 צפייה בגלריה
קטע הכביש ללא מדרכה בכביש 4
קטע הכביש ללא מדרכה בכביש 4
קטע הכביש ללא מדרכה בכביש 4
(צילום: מירית גולן)
"בכל רגע נתון משעות היום יש כאן הולכי רגל", מספר תושב האזור. "יש פה תלמידים רבים שצועדים רגלית לכיוון תיכון מדעים ואומניות, קשישים עם עגלות קניות שעשו קניות בסופרמרקט בצומת האלופים, נערים שסיימו תיאוריה במשרד הרישוי במתחם הסמוך. כל אלה צועדים על הכביש, כי אין אופציה אחרת, אין מדרכה. אני מביט מהמרפסת שלי וכל יום רואה איך נמנע אסון".
תושבת העיר (60) שעורכת תדיר קניות במקום, הוסיפה: "הכביש הזה מאד סואן ועמוס ויש קטע כזה של הכביש, שפתאום עוד כביש מתפצל אליו, מכיוון שכונת גני אלון. כך שיש המון כלי רכב באזור הזה בכל שעה שאני כאן. אין לנו היכן ללכת, אז אנחנו בשולי הכביש עם עגלות הקניות שלנו. מובן שזה מסוכן מאוד, אבל בהעדר מדרכה אילו עוד ברירות יש לנו? פעם ניסיתי לברר בעירייה ואמרו שיש תוכניות להרחיב ולשפץ את הכביש, ולכן לא בונים שם מדרכה. בעיניי, אפילו משהו זמני היה עוזר לנו ומוריד את מפלס החששות. עד שיבנו כביש או ירחיבו יכול לקחת שנים".
2 צפייה בגלריה
קטע הכביש ללא מדרכה בכביש 4
קטע הכביש ללא מדרכה בכביש 4
(צילום: מירית גולן)
עוד סיפרה כי במרכז בני הנוער שעוברים מקום. "צריך להיות פה עד השעה 8:00 ולראות את כמויות התלמידים", היא אומרת. "אותו הדבר בשעות הצהריים. הם גם לא תמיד מרוכזים, הולכים בקבוצות. רגע אחד של חוסר תשומת לב יכול להיגמר פה רע מאד".
מעיריית חדרה נמסר: "קטע הכביש הינו חלק מציר תנועה ארצי, המצוי תחת אחריות בלעדית של משרד התחבורה ונתיבי ישראל".