ארגון מתנדבי חדרה לא נותר אדיש לנוכח הסיום הטרגי של החיפוש אחר תושב העיר שלמה מלכה (76) ז"ל, שנעדר החל מערב חג הפסח, ואותר רק לאחר מספר ימים, ללא רוח חיים. בארגון שוקדים כעת על איתור משפחות בעיר שבהן יש חולה דמנציה או ילד בעל צרכים מיוחדים, וקיים חשש שילכו לאיבוד.
בארגון מתכוונים להעניק להם צמיד עם פרטי זיהוי, מספר סידורי ומשפט בנוסח 'המשפחה שלי דואגת לי', על מנת לסייע בחיפוש עתידי, אם חלילה יהיה בו צורך.
1 צפייה בגלריה
קשישה
קשישה
שומרים על הקשישים
(צילום: shutterstock)
חזקי מנת העומד בראש ארגון מתנדבי חדרה, סיפר כי אמנם לא מדובר בשלב זה בפתרון איתור, אולם זהו צעד ראשון למיפוי האוכלוסייה הזו, עד למציאת אמצעי איתור יעיל.
קראו גם:
איך נולד הרעיון הזה?
"בעקבות המקרה של שלמה מלכה ז"ל הבנתי שמשהו צריך להיעשות. התקשרתי למוישי כהן מנכ"ל יד שרה והבנתי שמדובר בפצע פתוח, והבעיה לא נפתרה. כל שעוני ג'י פי אס דורשים טעינה לסוללה, לכן זה לא רלוונטי לאוכלוסיה הזו, כל לחצני המצוקה וחיישני הנפילה דורשים טעינה. עד שיהיה פתרון איתור, צמיד הזיהוי יהיה אחיד, בצבע זרחני ועם קמפיין מטורף לפיו, כל אדם שיראה אדם עם הצמיד צועד לבד, ייגש אליו, עדווח למוקד העירוני שקשיש עם מספר סידורי כזה וכזה נמצא בנקודה מסוימת.
הצוות שלי הולך "להתחתן" עם כל קשיש וקשישה. זה אומר שחוץ מלחבר את הצמיד, תהיה רשימה מדויקת של כל הפרטים אודותיו לרבות בעיות רפואיות ומספרי טלפון של בני משפחה. כל יום שישי המתנדבים יתקשרו למשפחת הקשיש וידווחו למוקד שהקשיש נבדק".
"משפחת מלכה עברה את החג עם כיסא ריק", אומר מנת בכאב. "משפחת מלכה לא הלכה לחגיגות המימונה אלא התיישבה לשבעה. התפקיד שלנו כאזרחים, כתושבי העיר כמתנדבים הוא לנסות למנוע את האסון הבא וכל אחד מאיתנו יכול לעזור, רק צריכים לעשות השתדלות. תשתדלו לדבר עם כל תושב ותושבת אם הצלחנו להגיע לכל אדם שיש לו חולה דמנציה בבית או ילד בעל חשש להיעדרות עשינו את שלנו, אם הגענו לעוד מישהו שותף, שיכול להיות איתנו במצווה הרווחנו".
רוצים לסייע למבצע הצמידים ולאמץ קשיש? צרו קשר עם מתנדבי חדרה.
לעדכונים - חדשות חדרה