מבצע "אמץ קשיש" שנולד בעקבות מותו של תושב העיר שלמה מלכה ז"ל, יצא השבוע לדרך. מתנדבי חדרה השיקו את המבצע עם סירטון מרגש שבו מופיעה נועה, בתו של שלמה מלכה, שקוראת לתושבים להצטרף למיזם.
קראו עוד:
מיד בסמוך לפטירתו של מלכה חשבו בארגון "מתנדבי חדרה" על מציאת פתרון שיסייע במניעת היעלמותם של קשישים, ומי שסובלים מבעיות דימנציה. מלכה ז"ל נעדר לפני כחודשיים, בערב הפסח, ועיר שלמה התגייסה לחפשו. לאחר מספר ימים הוא נמצא ללא רוח חיים באזור מערב העיר.
במסגרת המבצע לקח על עצמו כל מתנדב להיות בקשר עם קשיש שעונד צמיד ממוספר ועליו פרטיו, וכן את האחריות להיות עימו בקשר מידי שבוע ולדווח לרכזת הפרויקט על מצבו. בארגון מקווים שהצמידים יסייעו מעתה להעלות את המודעות, כך שכל תושב בעיר שיראה קשיש משוטט בשעה לא סבירה באזור לא סביר, יגלה עירנות, ואם יש צמיד על פרק ידו, ידווח לארגון.
נועה מלכה, בתו של שלמה ז"ל: "בסיטואציה של אבא שלי, הצמיד לדעתי לא יכול היה לסייע, כיוון שהוא יצא את הבית סמוך לחצות הלילה ולא פגש אנשים בכלל. לצערי את אבא שלי לא נוכל להציל, אבל מעבר למשמעות הרבה של הפרויקט המדהים של הצמיד, חשיבותו בהעלאת המודעות לגבי הקשישים בעיר, זה גורם לכולם לחשוב מה עושה כאן קשיש לבד באמצע הלילה ולהפעיל שיקול דעת. אם הצלחנו להציל אפילו חיים של אדם אחד, את שלנו עשינו".
מלכה סיפרה כי לאחר מות אביה, נסעה עם אחיה לפגוש את חזקי מנת העומד בראש ארגון מתנדבי חדרה, אך גם משמש כאיש זק"א צפון ב־15 השנים האחרונות: "כבר אז הוא הראה לנו סרטון מוכן בנושא הצמיד, לעילוי נשמת אבא שלי, וזה היה מרגש מאוד. בכלל, הרוח הנדיבה של כל כך הרבה אנשים שנרתמו לחפש את אבא שלי מחממת את הלב".
מנת: "הקו שמוביל אותנו הוא שאחרי כל אסון יש לחשוב מה נדרש מאיתנו לעשות כדי למנוע את האסון הבא. חשוב שלא יהיה תושב בעיר שלא יידע מה זה הצמיד הזה, זה בפירוש יכול להציל חיים. כבר פנו אליי מכמה ערים בארץ, שרוצות להעתיק את הפרויקט אליהן. סיכמנו שכשנגיע בעיר לרמת מודעות מקסימלית, נשמח שיעתיקו אליהן"
סיגל לוי, רכזת פרויקט אמץ קשיש במתנדבי חדרה, שכבר אימצה קשישה משכונת הפארק סיפרה: "צריך להבין שזה לא רק צמיד, זו מעטפת שלמה. מידי שבוע מתקשר מתנדב שאחראי על הקשיש לבדוק לשלומו, אולי גם חסר לו משהו, ומדווח לי על מצבו".
לעדכונים: חדשות חדרה