"אתם לא יכולים לעשות כלום, אני אחזיר את הכבוד של המשפחה ואסמן את המאבטח בפנים ולא משנה מה קרה ומה יקרה", אמר תושב חדרה בן 29 חמוש בסכין יפנית לשוטרים ומאבטחי בית החולים 'הלל יפה'. זאת על רקע אירוע בו הוא ואביו התעמתו יום קודם לכן עם מאבטח בבית החולים שהתיז עליהם גז פלפל.
1 צפייה בגלריה
איים בסכין
איים בסכין
איים בסכין
(צילום: shutterstock)
קראו גם:
מפרטי האירוע עולה כי הבחור הגיע להיבדק בבית החולים בשל תסמיני קורונה כשהוא מלווה באביו. בשער היציאה מהמקום השניים התעמתו עם מאבטחים, ואחד מהם התיז עליהם גז פלפל. "הטעות של האב ובנו שהם לא הלכו מיד אחרי האירוע שבו הותקפו על ידי המאבטח לתחנת המשטרה. הסיבה היחידה נבעה מהעובדה שהם לא הרגישו טוב והעדיפו לנסוע הביתה", אמר סנגורו של הבן בבית המשפט היום.
אך הבן שעדיין נותר טעון מהאירוע ולאחר שהתאושש ביום למחרת, לקח סכין ואופניים ויצא לנקום במאבטח. בשער בית החולים הוא פגש מאבטח ושאל אותו על זהות האחד שהתיז עליו יום קודם גז. "כאשר נשאל לכוונתו, הוא מסר שהוא רוצה להתעמת עם המאבטח ואם הוא לא יתנצל, הוא יחתוך את פניו וידקור אותו", ציטט בית המשפט בהחלטתו מתיק החקירה.
"היו לו כמה נקודות זמן להתחרט על התכנון ולא עשה זאת", אמרו במשטרה, "סביר להניח שאם היה פוגש במאבטח איתו התעמת, היה פוגע בו ומשתמש בסכין. יש יותר מדי מקרים בתקופה האחרונה של אלימות במוסדות רפואיים ונגד מוסדות ציבוריים", הודו במשטרת מחוז החוף.
במשטרה ובבית המשפט הודה הבחור שהוא עשה טעות וביקש את סליחתו בפני השופט. "אני מביע חרטה על מה שהיה. לא התכוונתי. המאבטח צריך לשבת כאן במקומי", טען הבחור שנעצר לשופט המעצרים בחדרה, סגן נשיא השלום גיל קרזבום, שקיבל את סליחתו והורה על שחרורו של הבחור לביתו, לשלושה ימי מעצר בית.
במשטרה סירבו לקבל את ההחלטה לשחרר אדם שביצע מעשה מסוכן ועדיין ממשיך לאיים לממש את האיום גם בפני השוטרים, וערערו על השחרור לבית המשפט המחוזי בחיפה.
"לא היה מקום לחרוג במקרה זה ולהורות על שחרורו של העצור שהיה "חדור מטרה" לפגוע במאבטח ולהטיל בו מום", ציין וקבע שופט המחוזי בחיפה, יחיאל ליפשיץ, אשר "הפך" את החלטת שופט השלום, והורה על מעצרו של הבחור לעוד שלושה ימים בהם המשטרה הצהירה, כי תגיש נגדו כתב אישום ובקשת מעצר עד תום ההליכים.