תחנת הרכבת בחדרה תחליף בקרוב את תחנת הרכבת של בנימינה כתחנת מעבר עיקרית בין מרכז הארץ לצפונה. זאת בעקבות הקמת גשר להולכי רכל שיחבר בין תחנת הרכבת לאזור התעסוקה המערבי של העיר, שישרת עשרות נוסעים ביום. הקמת הגשר הינה פועל יוצא של שיתוף פעולה בין משרד התחבורה, רכבת ישראל ועיריית חדרה.
עלות הקמתו של הגשר עומדת על כעשרה מיליון שקל המתוקצבים ממשרד התחבורה, והוא תוכנן על ידי האדריכל שאול שפיץ. אורכו של הגשר צפוי להיות כ-70 מטר ורוחבו כ-4.6 מטרים ועבודתו תושלם, כך נמסר, תוך כשבעה חודשים.
2 צפייה בגלריה
גשר הולכי רגל הדמיה חדרה
גשר הולכי רגל הדמיה חדרה
כך ייראה הגשר
(הדמיה: שאול שפיץ)
כיום התחנה למעשה מנותקת מהעיר ומאזור התעסוקה המערבי לכיוון כביש החוף ולמתחם המסחר "מול החוף וילג'" שעתיד גם לאכלס מגדלי משרדים ותעסוקה בהמשך, ונוסעי הרכבת נאלצים להסתייע ברכבם הפרטי או לצעוד ברגל כרבע שעה לכיוון מערב. עם הקמת הגשר, יהיה המרחק חמש דקות הליכה בלבד.
בנוסף, חשיבות הגשר הינה בהנגשת החניון החדש של מערך ההיסעים החינמי של רכבת ישראל, שהתחיל לפעול לפני מספר חודשים אך ההיענות של הציבור אליו עדיין נמוכה. מטרת מערך ההיסעים הינה להרחיב את מענה התחבורה הציבורית לתושבי צפון השרון, חדרה ויישובי הסביבה, זאת כחלק מההיערכות לעידוד נהגים להשתמש בתחבורה ציבורית סביב חניכת הנתיב השיתופי בכביש החוף.
אחת התוכניות המרכזיות שמקדמת החברה הכלכלית חדרה סביב תחנת המעבר הראשית של הרכבת, היא תכנית המתח"מ - מרכז תחבורה ציבורית משולב - אשר במסגרתו, פרט לרכבת ולטרמינל אוטובוסים ראשי, ייבנן כ-100 אלף מ"ר של שטחי מסחר, תעסוקה, משרדים וחניות.
לדברי מנכ"ל החברה הכלכלית חדרה, שי ארנט-כהן, "קבלת ההיתר המהירה התאפשרה תודות לעבודה של מחלקת ההנדסה ומנהלת המחוז שחשבו מחוץ לקופסא חרף המצב הלא שגרתי שאנו חווים כעת. בניית הגשר תזרז גם את הקמת המרכז התחבורתי המשולב שבסמוך לתחנה. נגישות תחנת הרכבת למתחם התעסוקה יקפיצו את פיתוחו ויאפשרו מהלכים דוגמת הקטנת תקני החניה בפרויקטים שייבנו במתחם, כאשר מבחינת היזמים, מדובר בחיסכון עצום וכדאיות גבוהה".
2 צפייה בגלריה
גשר הולכי רגל הדמיה חדרה
גשר הולכי רגל הדמיה חדרה
הדמיית הגשר. אורכו יהיה 70 מטר
(הדמיה: שאול שפיץ)
עודד תורג'מן, הבעלים של מתחם הקניות והתעסוקה "מול החוף וילג': "רכבת כבדה היא פקטור מאוד משמעותי בקבלת החלטות של בעלי עסקים היכן למקם היום את העסק שלהם, כמו גם בהחלטה של עובדים היכן לעבוד. הגשר החדש שעתיד להיבנות הוא משנה מציאות מאחר ועם השלמתו יהיה המרחק מהרכבת למתחם 220 מטר בלבד, בעוד שהיום כל מי שמגיע לחדרה ברכבת, נדרש לצעוד ברגל מעל רבע שעה או למצוא דרכים אחרת להגיע לעיר או לאזור המערבי שלה".
יש לציין כי תכנון הגשר שנוהל על ידי אגף הביצוע ברכבת ישראל, הושלם בפרק זמן קצר הודות לשיתוף הפעולה של מהנדס עיריית חדרה.