פרוייקט מעורר השראה מתקיים השנה לראשונה בבית הספר מדעים ויהדות, בראשות הרב בנצי נורדמן. הפרוייקט 'ניצוצות' הפועל ב37 בתי ספר ברחבי הארץ וכולל בתוכו אלפי מנחים או 'מדליקי ניצוצות', מתחומי הפעילות השונים.
במסגרת זו, נפגשים תלמידי הכיתות הגבוהות עם תחומים מקצועיים שונים, שיכולים להוות השראה לחיפוש פנימי עצמי של 'הניצוץ' שלהם. בימים אלו מצויים תלמידי בה"ס בשלהי המחזור הראשון של הפרויקט, כשהם עצמם בחרו את 'מדליקי הניצוצות', אליהם הם מעוניינים להיחשף. במהלך השנה צפויים כשמונה מחזורים של 'ניצוצות', כך שהתלמידים ייחשפו לעשרות מנחים מסקרנים.
2 צפייה בגלריה
קורונה חזרה ללימודים
קורונה חזרה ללימודים
(צילום אילוסטרציה: ShutterStock)
חגית אביר, מנהלת בה"ס העל יסודי במדעים ויהדות, סיפרה על לידת הפרוייקט בבה"ס: "הרב נורדמן, נפגש עם אורי שנער מיוזמי הפרוייקט ,נחשף אליו דרכו והוחלט ליישם אותו כאן בבה"ס. זה התחיל בהליך בחירה שקיימנו ובמסגרתו, התלמידים בחרו עשר אפשרויות, מתוכן יצאו לפועל שש, שהיה אליהן ביקוש והילדים נרשמו, כשכל מחזור של ניצוצות כולל ארבעה מפגשים והרביעי מתקיים במקום בו פועל המנחה.
"כיום בגלל הקורונה, זה קורה בזום וקוצר לשלושה מפגשים. עם סיום ההגבלות, המפגשים יהיו פיזיים כמתכונן. הרעיון הוא לאפשר לתלמידים מפגש עם אנשים מהעולם האמיתי, לאו דווקא רק בעלי מקצוע, אלא גם כאלו שעשו פעולות משמעותיות כמו יזמים חברתיים . אין מדובר בהרצאה אלא בשיח והכוונה היא להביא את התלמידים למקום של חיבור ,ממקום מציאותי ולא רק דרך העולם העיוני . לפתוח בעבורם את החלונות הללו, להראות להם שהכול פתוח, החיים לפניכם, ומדהים לראות כמה הילדים מביאים מעצמם, באופן הזה".
קראו גם:
המחזור הראשון של מדליקי הניצוצות בבה"ס כולל את רותי שנן ,קוסמטיקאית רפואית ומטפלת בהילינג שחושפת את התלמידים לעולמות המדיטציה, דמיון מודרך, והפעלת הצ'אקרות, את קובי קוריאט סטנדאפיסט וליצן רפואי שמעניק להם כלים יישומיים לכתיבת סטנדאפ ומלמד כיצד להכניס הומור וקומדיה לחיים, את גדעון לוי, מגשר ואיש משטרה, שמנחה את 'מוביל מושך' וחושף את התלמידים לתורת המנהיגות ולפרופיל של מנהל טוב.
2 צפייה בגלריה
הפעילות נעשית בזום. מדעים ויהדות
הפעילות נעשית בזום. מדעים ויהדות
הפעילות נעשית בזום. מדעים ויהדות
(צילום: מדעים ויהדות)
עוד במדליקי הניצוצות: הסטייליסטית בוגרת שנקר שרית אסף ברדה עם 'סטיילינג. להפוך אהבה למקצוע' - בועז ארד ממייסדי התנועה הליברלית החדשה, מדליק את ניצוץ הפילוסופיה עם 'המנון לרוח' ומלמדם כיצד החשיבה הפילוסופית משפיעה על חייהם והתנהגותם.
חותם את המחזור הראשון, קובי גטניו מאמן אישי וקואצ'ר עם 'רשימת החלומות שלי - תרומה לקהילה זה בידיים שלנו' .במסגרת זו, נחשפים התלמידים לחלומות שלו, בהם גילה שהחוט המקשר הוא הרצון לתרום לקהילה, גייס כספים לעמותה העוזרת לסובלים מניוון שרירים, וליווה נשים שחוו אלימות .
לדברי אביר, המחזור הראשון קוצר הצלחה רבה מצד כול השותפים והיענות מרבית: "יש הורים שגם כן רוצים ללמוד, יש אנשים מהקהילה שהציעו את עצמם כמדליקי ניצוצות. יהיה לנו גם מחזור אחד בו התלמידים יוכלו להציג את הניצוצות שלהם, ככה שיש יש רצון מכל הכיוונים.
"אני נרגשת לראות את ההשפעה המיידית על התלמידים . יש לי למשל תלמיד שעובר קשיים משפחתיים וקשה לו הלמידה מרחוק, ופה בקבוצת המנהיגות שהוא נמצא, אני רואה איך הוא פורח, ומשתתף ומוציא מעצמו וחושבת כמה זה פותח לו ובוודאי לאחרים דלת, לעולמות אחרים".
הרב בנצי נורדמן, יו"ר עמותת 'מדעים ויהדות, סיפר מצידו, כי הוא מקבל פניות רבות מאנשי מקצוע, אושיות רשת ודמויות מוכרות ומפורסמות להיות חלק מפרוייקט ניצוצות בביה"ס.
על פי אתר עמותת ניצוצות: "העמותה הוקמה מתוך מטרה לאפשר לתלמידים בגיל הנעורים להכיר ולגלות תחומים מקצועיים שונים ופעילויות מגוונות שיכולים להוות השראה משמעותית לחיפוש פנימי של הניצוץ, שהוא המניע העיקרי לפיתוח מוטיבציה ופוטנציאל שישפיע על מימוש זהותו המקצועית והאישית של הצעיר בחייו הבוגרים".
כל העדכונים - חדשות חדרה