תושבי רחוב מורי יהודה טאויל בשכונת בית אליעזר בחדרה דורשים מעיריית חדרה לסלול את הרחוב על מנת לאפשר להם לכנס לבתיהם בימי החורף.
"עיריית חדרה שכחה אותנו. אנחנו מרגישים כאילו אנחנו נמצאים במחנה פליטים או במעברה. זה סבל יומי שנמשך שנים רבות. הגיע הזמן לתקן את העוול הזה", אומרים התושבים.
1 צפייה בגלריה
הרחוב. "אפילו כורכר או קרצוף העירייה לא עשתה לנו"
הרחוב. "אפילו כורכר או קרצוף העירייה לא עשתה לנו"
הרחוב. "אפילו כורכר או קרצוף העירייה לא עשתה לנו"
(צילום: אלבום פרטי)
קראו גם >>>
התושבים מספרים על סבל נוראי שהם עוברים כמעט בכל יום, בעיקר בימות החורף, כדי להיכנס לבתיהם. "לפני כעשר שנים פרצה עיריית חדרה את הדרך ומאז נעלמו עקבותיה", אומר השבוע אחד התושבים. לדבריו, הרחוב מעולם לא רופד, אין מדרכות, ניקוז ותאורה, או כל סוג של פיתוח. "חוץ מעמוד שנושא את שמו של הרחוב, אין שום דבר. העירייה רק פרצה את הדרך ומעולם לא השקיעה בו אגורה אחת. אנחנו משלמים מיסים ומגיע לנו לחיות כמו שאר תושבי העיר".
לטענת התושבים, המצב מחמיר בעיקר בימי החורף, כאשר הרחוב הופך לגוש של בוץ שאי אפשר ללכת בו ברגל ואפילו לנסוע בו. "נכנסים הביתה בבוץ, הילדים לא יכולים לצאת החוצה, המצב גרוע ביותר. אפילו כורכר או קרצוף העירייה לא עשתה לנו. אני מרגיש כאילו אני גר במעברה. לא יכול להיות שבשנת 2020 כך חיים בחדרה".
תושבת השכונה וחברת ועד שכונת בית אליעזר "הישנה" צביה חן שרעבי אומרת כי שכונת בית אליעזר הירוקה, שכולם רוצים לחיות בה, מוזנחת על ידי עיריות חדרה לדורותיהן. "הילדים ההולכים לבית הספר עוברים בצידי הדרכים בין שלולית למכונית חונה, כשכל מכונית עוברת משפריצה עליהם. כך נראית שכונת מגורים בישראל 2020 של אזרחים שומרי חוק ומשלמי מיסים?"
לדבריה, חברי מועצה שגדלו בשכונה והיום מגדלים את ילדיהם בשכונה לא מגיבים ושומרים על שתיקה. "מה נותר לתושבים ולתושבות לעשות? להמשיך לדרוש איכות חיים בשכונה".
מעיריית חדרה נמסר בתגובה: "בעבר הרחוק ניתנו היתרי בנייה ללא פיתוח הרחוב, שהינו בעל טופוגרפיה משופעת. על מנת לבצע עבודות פיתוח, ניקוז וסלילת הרחוב צריך יהיה לגבות מהתושבים אגרת סלילה".