אחרי חצי שנה בה היו בתי המלון סגורים, הוחלט לאחרונה, מספר ימים לפני תקופת הפסח, לפתוח אותם.
3 צפייה בגלריה
דני רונן. "פתחנו במחירים הוגנים"
דני רונן. "פתחנו במחירים הוגנים"
דני רונן. "פתחנו במחירים הוגנים"
(אסף פרידמן)
למרות שתקופת חג הפסח נחשבת לשיא תיירותי, ישנם לא מעט בתי מלון בנתניה שהחליטו לא לפתוח את שעריהם בחג הקרוב. בזכרון יעקב, במלון זמארין, שעבר שינוי משמעותי בימי הקורונה, נרשמה תנועה ערה.

בלי ליל הסדר

"נכון להרגע, לא כל בתי המלון בנתניה פותחים בפסח. חלקם פתוחים רק ללינה בלבד עד להודעה חדשה, וחלקם לא יפתחו בזמן הקרוב", אומר דני רונן, מנכ"ל דיוויד טאוור ויו"ר התאחדות המלונות בנתניה, "אין מי יודע מה ביקוש. הייתה לנו הרבה אי ודאות השנה, אם יהיה סגר נוסף או לא אחרי הבחירות. אנחנו ב'דיוויד טאוור' קיבלנו החלטה שנמכור בפסח לינה וארוחת בוקר, ללא ליל סדר.
קראו עוד>>>
"אחד השיקולים היה שהמתווה הסגול גרם לפרויקט ליל הסדר להיות לא כלכלי. כמובן יש לנו מסעדה שעובדת בערב במהלך כל חול המועד, מסעדה כשרה לפסח. כרגע, התפוסה לפסח היא סביב 55 אחוז בערך".
התאמתם את המחיר לתקופה?
"המחיר הוא ממש לא מגבלה, פתחנו במחירים הוגנים לפסח. יש המון עלויות תפעוליות בלנהל בית מלון בפסח, אנשים לא כל כך מכירים את זה, אבל אנחנו הלכנו על מחירים עממיים ביחס לפסח, כמו בסוף שבוע רגיל, כדי לעודד אנשים לבוא. לצד המחירים הנוחים, יש לנו גם ספא מפואר במלון שהרבה אורחים מזמינים טיפולים בו, ואנחנו מקווים שזה יעשה את העבודה".
3 צפייה בגלריה
מלון איילנד. "זה לא פסח כמו בכל שנה"
מלון איילנד. "זה לא פסח כמו בכל שנה"
מלון איילנד. "זה לא פסח כמו בכל שנה"
(אורי אקרמן)
שרון סיידה, מנכ"לית מלון איילנד בנתניה: "התפוסה במלון נמוכה ביחס לשנים קודמות, זה לא פסח כמו בכל שנה, צריך לומר את האמת. אנחנו עובדים עם כל ההגבלות של התו הירוק. אנחנו כמובן נעשה את ליל הסדר במלון. אנחנו כל שנה מארחים חיילים בודדים, וגם השנה נארח באהבה גדולה.
"אנחנו מארחים באמצע שבוע על בסיס לינה וארוחת בוקר, ובסופי השבוע הלינה היא על חצי פנסיון. חדר הכושר פתוח, הספא, בית הקפה ושירות החדרים פעיל. המלון חזר לפעילות מלאה".
איך הייתה הפתיחה הראשונית?
"מאוד קשה. המלונות היו סגורים מספטמבר, לפתוח את כל המערכות היה מאוד קשה, גם לגייס עובדים. כל העובדים שעבדו אצלנו במשק, הוויזות שלהם נגמרו אז הם עזבו, ולא קיבלנו עובדים זרים חדשים. אנחנו עובדים עם כוח אדם יחסית מצומצם, אין מספיק עובדים בשוק בענף, יש מצוקה מאוד גדולה.
"צריך להתמודד גם עם מצוקת כוח האדם, גם עם המגפה, גם עם הקטע שאנשים כמעט שנה לא עבדו. הפסח השנה זה לא פסח כמו בכל שנה, אבל אנחנו מקווים שנצא מהמשבר במהירות".

שינוי יסודי

איל בן צבי, מנכ"ל מלון זמארין בזכרון יעקב: "המלון שלנו היה בעבר מלון צימרים, מה שעשינו זה שהפשטנו אותו עד לרמה של רצפה ובנינו מחדש והוא הפך למלון בוטיק עם ניחוח של זכרון יעקב. השקענו באבזור הכי משובח שיש, לרבות מכונות נספרסו בכל חדר. אנשים שמגיעים לכאן אומרים לנו 'זה כמו פרובאנס', 'זה כמו איטליה' אנחנו אומרים זה פשוט כמו זכרון, המלון מאוד מעביר את האותנטיות של המקום.
כמה זמן אתם פתוחים?
"אנחנו פתוחים שנה וחצי. התמודדנו עם הקורונה ועדיין יש לקוחות שחזרו אלינו בין הסגרים כבר עשר פעמים. האתגרים שניצבו בפנינו בהפעלה מחדש של המלון הם כמו אצל כולם, גיוס כוח אדם, למעט בקבלה שם יש לנו יציבות גבוהה, וכל מיני תקלות קטנות של תחזוקה שמתרחשות כשמלון עומד ללא שימוש.
3 צפייה בגלריה
מלון זמארין. חדרי הטיפולים עובדים
מלון זמארין. חדרי הטיפולים עובדים
מלון זמארין. חדרי הטיפולים עובדים
(ליאור שניידר)
"כשלקוח מגיע אלייך והוא היה יכול לבחור בכל מקום אחר, הוא הביע בך אמון, אז מבחינתנו זה אומר שאנחנו מחויבים לתת לו את החוויה הכי טובה. אי אפשר לפשל ולהגיד לו 'תשמע זו התקופה, זה בגלל הקורונה' או כל תירוץ אחר, הוא כבר בחר בך, וחובה עלינו לספק לו את התפאורה הטובה ביותר ושהכול יהיה מדויק ונעים".
מה עשיתם בתקופת הסגר?
"ניצלנו את תקופת הקורונה להשלים כמה דברים ופתחנו את חדרי הטיפולים בספא שלנו. צריכים להגיע סאונה וג'קוזי מחו"ל אבל חדרי הטיפולים כבר עובדים עם צוות נהדר וטיפולים קלאסיים.
"הבר שלנו שמייחד את המלון נשען על תוצרת יקבי זכרון בלבד, ובלובי יש ארון לכל יקב מקומי עם הסיפור המשפחתי שלו. המלון כולו עוצב על ידי המעצבת מיכל ליבנה, כל המקום משדר אותנטיות, רק מחכים לאורחים ולחזרה לשגרת תיירות".