למרות "מסמך הנוהג" (קוד אתי להתנהגות בקרב כרישים) של החברה להגנת הטבע ושלל הגופים והארגונים הימיים והירוקים ועיריית חדרה, שנועד להסדיר התנהלות בטוחה באזור התקבצות הכרישים, מבקרים באזור ממשיכים להתנהג בהפקרות וליצור אינטראקציות שונות ומסוכנות עם הכרישים. בשל כך החברה להגנת הטבע ממליצה לאסור דיג, צלילה וכלי שייט באזור.
1 צפייה בגלריה
(כריש חדרתי בסמוך לתחנת הכוח (צילום: איתמר רותם))
טווח הימצאות הכרישים באזור תחנת הכוח בחדרה מתפרס בין חודש נובמבר לאפריל וזוהי השנה השלישית בה במסגרת פרוייקט "כרישים בזרם" ניתן לצפות בהם.
אלא שהשנה וביתר שאת בחודש האחרון, הוכיחו המבקרים הרבים באזור, כי הם עוברים כל גבול ומסכנים עצמם, כמו גם את הכרישים.
בסוף השבוע האחרון נצפו מבקרים מנסים ללטף כרישים, לרדוף אחריהם, או להצטלם עימם: "בעלי שייט בסירה באזור, אני מהחוף, נדהמתי לראות אנשים בתוך המים שוחים, בין הכרישים, במרחק של פחות ממטר מאחד הכרישים".
לאור ההתנהלות הקלוקלת הזו , החברה להגנת הטבע פרסמה מסמך חדש , לפיו לנוכחות בני אדם באזור יש השפעה שלילית ומסוכנת על הכרישים וכן המלצות עדכניות ובתוכם: לאסור על דיג במקום, ולהגביל פעילות צוללנים וכלי שיט במקום.
קראו גם:
"הימצאות בני אדם על יד אוכלוסיית הכרישים עלולה לגרום לשינויים פיזיולוגיים והתנהגותיים, המובילים לירידה בכשירות הפרטים הבודדים ובמקרים קיצוניים להשפיע אף על האוכלוסיה כולה", נכתב במסמך.
עוד נכתב: "לכך יש להוסיף את הסיכון הפוטנציאלי לחיכוך עם טורף ימי גדול. משום כך, עולה הצורך להסדיר את השימוש במרחב זה על מנת להגן על הכרישים מחד ולמנוע קונפליקט בטיחותי לצידם. על פי החברה להגנת הטבע, יש למנוע לחלוטין פעילות דיג במקום, המסכנת את הכרישים".