תושבים מוגבלי תנועה שמתניידים בכיסא גלגלים, מלינים על היעדר נגישות בתיבות חלוקת דואר ברחבי העיר. לדבריהם, על פי רוב, הגישה לתאי החלוקה מלווה במספר מדרגות או לכל הפחות אחת, כך שלא מתאפשרת גישה לתיבות הדואר שלהם.
1 צפייה בגלריה
המכשולים בתאי החלוקה בשכונת בית אליעזר
המכשולים בתאי החלוקה בשכונת בית אליעזר
המכשולים בתאי החלוקה בשכונת בית אליעזר
(צילום: פרטי)
קראו עוד:
תושבת חדרה שמתניידת בכיסא גלגלים, סיפרה כי בכל פעם שעליה לאסוף את הדואר שלה מתא חלוקה, היא מגיעה לאזור ומאתרת עובר אורח כדי שיאסוף עבורה את הדואר: "מצער אותי שאני צריכה לבקש טובות ולהיעזר באחרים, או לסמוך על זה שיהיה מישהו באזור כשאני מגיעה", אמרה. "אני ממש מקווה שבדואר ישראל ימצאו לכך פתרון בהקדם. מגיע לנו לחיות ולקבל שירותים כמו כולם, לא פחות".
גולן לקס, תושב העיר שעומד בראש "נגישות ישראל חדרה", סיפר כי פניות רבות בנושא הגיעו אליו ואכן, במרבית תאי החלוקה הגישה היא באמצעות מדרגות: "ואם לא די בכך שהתאים אינם נגישים כלל, גם אין מעקות למדרגות. בתאי חלוקה בבית אליעזר ראיתי אשה קשישה מועדת וכמעט נופלת במדרגות, בהיותן גם ללא מעקה כמתבקש בתקנות הנגישות. כמובן שעם כסא גלגלים, אין שום סיכוי להגיע לתיבות הדואר. מדהים שעלינו להילחם גם על השירותים הבסיסיים ביותר, כמו לקחת דואר כאחד האדם, לחצות כביש במדרכות מונגשות או להיכנס לחנויות".
עד לקבלת מענה בשטח מדואר ישראל או לשינוי התנאים הקיימים, קרא לקס לכל תושב שמתקשה להגיע לתיבת הדואר שלו, לפנות אליו, על מנת שינסה לסייע בידו.
(צילום: פרטי)
תגובות
דואר ישראל: "חברת דואר ישראל מייחסת חשיבות רבה להנגשת מתקניה לאנשים עם מוגבלויות ואנו פועלים מול עיריית חדרה על מנת להסדיר הנגשת מרכזי חלוקת דואר".
מעיריית חדרה טרם נמסרה תגובה.
כל העדכונים - חדשות חדרה