אירוע טראגי שמסגרתו נהרג קשיש במעבר חציה בחדרה, הגיע בימים אלה אל שלב החקירה. במסגרת כתב אישום שהוגש בבית המשפט בחיפה נגד תושב גבעת אולגה, הוא מסר את גרסתו לאירועי אותו היום בו פגע בקשיש ברחוב רמב"ם בעיר, במה שהסתבר מאוחר יותר כפגיעה קטלנית.
כתב האישום הוגש לפני מספר חודשים נגד מ', תושב גבעת אולגה בן 56, זאת בגין אשמת 'גרימת מוות ברשלנות' לאחר שבאוקטובר 2017 פגע בקשיש במעבר חצייה – פגיעה שכאמור הובילה למותו של הקשיש. מ', שאינו בקו הבריאות לדבריו, לא השיב לשאלות בדיון מוקדם יותר בעקבות זריקה שעליו היה לקבל, וחזר לדיון נוסף על מנת להשיב על שאלות בית המשפט ובא כוח הפרקליטות.
1 צפייה בגלריה
תאונה בחדרה
תאונה בחדרה
תאונה בחדרה
(אילוסטרציה: עוזי פרלמוטר, תיעוד מבצעי מד"א)
בעדות שניתנה החודש בבית המשפט בחיפה, סיפר מ' על השתלשלות האירועים. "רכבתי לתומי על אופניים כדי ללכת לחתום בלשכה", אמר בבית המשפט והמשיך: "בדרך בין תיכון חדרה יש שם מעבר חציה, עמד אדם עם הגב לכביש בשולי המדרכה ושוחח עם שני בחורות שהיו בפינה במרחק של 2-3 מ' ממנו ודיבר איתם. הוא לא איים שהוא רוצה לקפוץ לכביש או משהו כזה, אני המשכתי לנסוע רגיל באותו רגע סובבתי את המבט ממנו לכביש והוא קפץ לי לכביש בסיבוב ולא נתן לי שום אופציה לבלום".
השופט אלכס אחטר שאל את מ' מה קרה לקשיש שנפגע לאחר ההתנגשות. "בתאונה עצמה הוא נפל", הוסיף מ'. "באתי אליו הרמתי אותו רציתי לראות מה קורה, היה שם חובש שביקש חולצה ובגד. הורדתי את החולצה שלי והוא חבש את הראש לאדם שנפל וישבתי וחיכיתי בצד בפינה, כשראיתי שלא באה משטרה ולא היה אף אחד, אמרתי שאני הולך לחתום בלשכה והשארתי את האופניים במקום הלכתי ללשכה לחתום וכשחזרתי לא ראיתי אף אחד בזירה וגם שום שוטר לא הגיע לזירה". על פי כתב האישום, מ' רכב על אופניים חשמליים באותה העת ברחוב רמב"ם. בצומת הרחובות עם לבזובסקי הוא התקרב למעבר חציה. על פי המתואר הוא רכב במהירות של 24 קמ"ש ולא האט את נסיעתו. הקשיש החל לחצות את הכביש והנאשם שלא הבחין בו מסיבה כל שהיא – התנגש בו. "נסעתי ב-24 קמ"ש ובאותו רגע הסתכלתי על הספידומטר", אמר בתשאול בבית המשפט. "יש גם מעבר חציה עם במפרים שלא ניתן לנסוע מהר". לשאלת השופט האם הוא זוכר משהו נוסף מהאירוע אמר מ': "הלכתי לחתום וחזרתי. אם היה משאיר לי ברירה לא הייתי פוגע בו. הוא לא השאיר לי ברירה".
הולך הרכב נפל ונפצע בצורה קשה בראשו. על פי כתב האישום נגרמו לו שברים בגולגולת, דימום מוחי והמטומה. כעבור כשבועיים הוא נפטר במהלך אישפוזו בבית החולים בעקבות הידרדרות במצבו הרפואי.
מ' כאמור, הואשם בגרימת מוות ברשלנות.השופט אלכס אחטר מבית המשפט השלום בחיפה קבע דיון נוסף להמשך שמיעת ההגנה לסוף חודש אפריל הקרוב.