דוברת חג'בי, (42) תושבת בית אליעזר ואם לארבעה ילדים שעמדה בפני ניתוח לב פתוח, הצליחה להימנע ממנו בשלב זה, בזכות פעילותה באחת מקבוצות הריצה בעיר. חג'בי היא לשני זוגות תאומים (בני 13 ובני 9) ועובדת כעצמאית בתחום ייעוץ המשכנתאות. היא נולדה עם מום לבבי של חור בין שני חדרי הלב ומצויה במעקב קרדיולוגי מאז ומתמיד. לדבריה לפני כשלוש שנים, הבהירו לה הרופאים כי המום חמור יותר משסברו וכי עליה לעבור ניתוח לב פתוח.
3 צפייה בגלריה
דוברת חג'בי
דוברת חג'בי
דוברת חג'בי
(צילום: עצמי)
"בתחושה שלי, אני הייתי בשיא שלי כאמא, בעבודתי כעצמאית ובחיי בכלל", היא מספרת בשיחה עם mynet. "בשמונה השנים האחרונות אני גם עושה אימוני כוח קשים , מרימה משקלים כבדים מאד ולא הבנתי, איך יכול להיות שמשהו החמיר אצלי" הסבירה. "בכל זאת, בתחילה חשבתי שאין מה לעשות. אמרתי לעצמי שאני צריכה להיכנס לניתוח זה המצב, אבל דחיתי את זה בראש עוד ועוד".
3 צפייה בגלריה
כל יום ב-5 לפנות בוקר
כל יום ב-5 לפנות בוקר
כל יום ב-5 לפנות בוקר
(צילום: עצמי)
בחודש מאי אשתקד, הצטרפתי לקבוצת ריצה של חמש בבוקר, יוזמה של תושב העיר אלירן אסטרוטי שמאז פתח שלל קבוצות נוספות ברחבי העיר והארץ. זה משהו ששינה את חיי, כיוון שעד אז לא רצתי, גם לא שני מטר. תמיד נאחזתי במום שבגינו אני מתעייפת מהר יותר מאנשים ,אחרים ולכן לא רצה. מאז ועד היום, הצלחתי להגיע מאפס לשבעה קילומטר, מה שבסופו של דבר, הצליח להרחיק ממני לפחות, נכון לעכשיו את ניתוח הלב " הסבירה. "הצלחתי תוך פחות מחצי שנה להגיע לשבעה ק"מ. זה היה מדורג כשכל פעם הצבנו מטרה חדשה, זה לא קל לרוץ 40 דקות , אבל זה להציב מטרה ולכוון אליה. התאהבתי בחבורה שאני רצה איתה, בשעה, בשקט ובריכוז שיש בשעה זו והיום אני כבר מובילה את אחת מקבוצות הריצה בשכונת הפארק, מאתגרת את עצמי וגם אחרים.
3 צפייה בגלריה
"זה משהו ששינה את חיי"
"זה משהו ששינה את חיי"
"זה משהו ששינה את חיי"
(צילום: עצמי)
במקביל, פנתה חג'בי לחוות דעת רפואיות נוספות ובמהרה הצליחה לקבל מהרופאים חיזוק לתחושותיה, שמצבה הבריאותי טוב ואין צורך בניתוח לב. "הסברתי על הפעילות הספורטיבית שלי, הצגתי שאני בשיא בחיים , פעלתנית, מלאת אנרגיה ומשימתית , וידעתי שלא אעמוד נפשית בשלב הזה בניתוח. לא מהפיזי חששתי אלא מהפן הנפשי ושלא אחזור להיות הפעלתנית שאני כיום. הגעתי לרופאה בבה"ח תל השומר שעצרה הכול. הבינה שאני מתאמנת באינטנסיביות , שאני אמר לארבעה ילדים קטנים, שאני מלאת אנרגיה והסכימה שיכול להיות שבעתיד, אולי יהיה צורך בניתוח, אולם לא כרגע, כל עוד אני מתאמנת בצורה אינטנסיבית כזו".