בשורה לתושבים: חניון חדש לרכבים כבדים ייחנך בימים הקרובים בחדרה. חברת א.מ.נ.ס אחזקות ותפעול, תפעיל ביחד עם החברה הכלכלית חדרה, את החניון.
3 צפייה בגלריה
החניון החדש
החניון החדש
החניון החדש
(צילום: החברה כלכלית חדרה)
מדובר בבשורה של ממש, לא רק לבעלי המשאיות שעד כה נאבקו למצוא חניה בעיר ובשכונות לרכבים המאסיביים, אלא גם לתושבים עצמם, שהלינו (בשכונות ויצמן ונווה חיים) על נוכחות מאסיבית של משאיות שתופסות את מקומות החניה המועטים ממילא. התושבים אף טענו שהרכבים הכבדים מהווים מפגע בטיחותי בעבור הילדים הצעירים, מאחר ושדה הראייה שלהם מוגבל יותר, מפגע רעש במיוחד בשעות הבוקר המוקדמות וכן מפגע של זיהום אוויר.
החניון החדש הוקם במזרח העיר, סמוך לכניסה המזרחית אליה (מכיוון כביש מספר 65) כיוזמה של עיריית חדרה והחברה הכלכלית. על מנת להגביר את הבטיחות בדרכים, לנסות לצמצם את זיהום האוויר ומצוקת החניה ברחבי העיר. בתום תהליך של 'קול קורא' שערכה החברה הכלכלית חדרה, זכתה חברת א.מ.נ.ס אחזקות ותפעול להפעיל את החניון בשיתוף עם החברה הכלכלית והיא צפויה לעשות כן, במשך חמש השנים הקרובות.
3 צפייה בגלריה
החניון החדש
החניון החדש
החניון החדש
(צילום: החברה כלכלית חדרה)
קראו גם:
החניון, שיחל לפעול בימים הקרובים, יהיה החניון הראשון לרכבים כבדים בעיר ואם יירשם ביקוש וצורך, יוקמו בעתיד, חניונים נוספים, לחניית כלי רכב כבד, אוטובוסים ומשאיות, במטרה למנוע את כניסתם אל העיר. החניון כולל, למעלה מ-140 מקומות חנייה ונחשב לבעל מפרט עשיר, לרבות הכנה לעמדות טעינה, לכלי רכב כבדים ובעלי מנוע חשמלי.
מנכ"ל החברה הכלכלית חדרה, שי ארנט כהן מסר: "לא מעט תאונות לרבות שבהם היו מעורבים ילדים, היו גם במעורבות של כלי רכב כבד שכן שדה הראייה של הנהגים במשאיות וכלי רכב גבוהים לעיתים עשוי להיות מוגבל והדבר מסכן מאוד ילדים. בעקבות נתונים אלו, החליטה העירייה להעלות לראש סדר העדיפויות את המאבק בתאונות הדרכים בעיר ולהקצות משאבים לפתרון של פגיעה בילדים ובפרט על ידי כלי רכב כאלה".
3 צפייה בגלריה
מנכ"ל החברה הכלכלית חדרה, שי ארנט כהן
מנכ"ל החברה הכלכלית חדרה, שי ארנט כהן
מנכ"ל החברה הכלכלית חדרה, שי ארנט כהן
(צילום: חכל חדרה)
ראש עיריית חדרה, צביקה גנדלמן הוסיף: "נושא הרכבים הכבדים והשלכותיו, הטריד את תושבי העיר זמן רב וכי החניון שהוקם צפוי לשפר מידיית את איכות האוויר ואת מידת הבטיחות לנהגים ולהולכי רגל".