צעד נוסף בהתנגדות תושבי שכונות נווה חיים, וייצמן והסביבה לבניית מתחם 'תנופורט' ברחוב גרינבוים בנווה חיים: בימים אלה מופצת ברשתות החברתיות עצומה כנגד התוכנית, כמו גם קמפיין שיצא לדרך תחת הסלוגן "ביום שנהפוך לנווה צפופים".
1 צפייה בגלריה
 נווה חיים (מימין). "התוכנית תחריב את האופי הקהילתי"
 נווה חיים (מימין). "התוכנית תחריב את האופי הקהילתי"
נווה חיים (מימין)
(צילום: פרטי)
במקביל, קוראים תושבי האזור לתושבי העיר כולה להירתם ולסייע במאבקם, כיוון שלטענתם מה שקורה כיום בנווה חיים, יכול מחר לקרות בשכונה שלהם. אלי מלכה, תושב האזור, אף קרא לתושבי בית אליעזר והסביבה להתגייס למאבק, כשם שתושבי העיר הביעו סולדיריות בעבר במאבקה של בית אליעזר נגד תוכניות בינוי שיועדו לה.
"תמיד הבעתי סולידריות ואף מחיתי וצעקתי צעקתכם על הותמ"ל (תוכנית להקמת אלפי יחידות דיור במזרח בית אליעזר) והן בנושא שדה התעופה", אמר מלכה. "היום עיריית חדרה ונבחרי הציבור שלה, שחלקם אף נבחר על רקע מאבקם בתוכניות הרסניות באזור בית אליעזר, החליטו להנחית תוכניות בנייה הרסניות שיחריבו את אופי השכונה עם בניית מפלצות בטון, ללא כל תשתיות מתאימות. נשמח לתמיכתכם במאבק שלנו".
באמצעות העצומה, המופצת ברשתות החברתיות, מקווים בשכונה להפעיל לחץ על נבחרי ציבור, ואף להחזיר את התוכנית שכבר הופקדה בוועדה המחוזית לתכנון ובניה חיפה, לדיון מחודש בוועדה המקומית. "בחודש פברואר 2020, הוגש שינוי לתוכנית המקורית, שכללה שכונת קוטג'ים וביולי 2020 התקיים דיון בוועדה המקומית בתוכנית, שעיקרה: הגדלת זכויות המגורים ל650 יחידות דיור", נכתב בעצומה, "קרי: 5 מבנים בני 20 קומות ו- 4 מבנים בני 6 קומות. הוספת 20,000 מ"ר שטחי משרדים שהם 2 מבנים בני 15 קומות ומבני ציבור בשטח 15,000 מ"ר.
"התוכנית המוצעת מגדילה את היקפי הבנייה ומוסיפה ייעודים תוך שינוי מהותי באופי הסביבה והאזור וללא הקצאת שירותים קהילתיים כגון בי"ס, מתנ"ס וקופת חולים. תוכנית זו אושרה להפקדה בזמן שיא, ללא ידיעת הציבור ואישורה במצב הקיים עלול לפגוע משמעותית באיכות החיים בשכונה ולהגדיל את הסכנה הבטיחותית".
(סרטון מחאה של התושבים נגד תנופורט)
סכנות נוספות שצויינו בעצומה ומאיימות לטענתם התושבים על איכות החיים בשכונה: עומס תחבורתי עתידי וסכנה בטיחותית בשל העמסת התשתיות הלוקות ממילא בחסר, מחסור בחניה בעיקר בקרבת מבנים ציבורים, חוסר היכולת של ביה"ס השכונתי ניצנים לקלוט עוד מאות תלמידים וכך גם קופת החולים השכונתית. עוד צוין כי, הוספת מרכז מסחרי במקום, בסמוך למתחם המסחרי 'מול החוף וילג', מיותר וצפוי לייצר עומס גדול. "היינו מצפים שהעירייה תנצל חלק מהאזור שהינו אחד השטחים האחרונים הפנויים באזור לטובת פארק, או ריאה ירוקה, לטובת האזור", כתבו.
עוד קראו התושבים להנהגת העיר להשיב את התוכנית לוועדה המקומית לתכנון ובנייה, לדיון חוזר: "הפרויקט רץ למעלה משנתיים, אך הציבור לא היה מודע לכך ולא ניתנה לו הזדמנות להביע דעה או להתנגד. לצערנו נראה שהגורמים הרלוונטיים בעירייה לא לקחו בחשבון את כל השיקולים. אנחנו קוראים לאנשי הציבור לחזור לשולחן הדיונים ולהחזיר את התוכנית לאופיה המקורי. אנו מתנגדים בכל תוקף לתוכנית ונעשה כל שנוכל על מנת לעצור אותה".
שי גרשוני יו"ר ועד נווה חיים הוסיף: "מטה המאבק נגד פרויקט 'תנופורט', פועל במלוא המרץ לסיכול בניית גורדי השחקים בפאתי שכונות וייצמן נווה חיים. בשלב הראשוני הקימו חברי המטה עצומה, שקוראת לתושבי השכונות הסמוכות להצביע נגד המהלך אשר עלול לפגוע אנושות באופיין הכפרי של השכונות וללא כל התייחסות להגדלת האוכלוסיה באופן משמעותי וההשלכות על העמסת התשתיות הישנות. בימים הקרובים יפעל המטה לגיוס כספים לצורך למידת הנושא ופעולה בהתאם".
מעיריית חדרה נמסר בתגובה: "עיריית חדרה פועלת על פי חוק וכך גם במקרה הזה. נעשה הליך פרסום כנדרש בחוק, אחרת התכנית לא היתה עוברת לוועדה המחוזית"
כל העדכונים - חדשות חדרה