"ברגע אחד עולם שלם קרס, ארבעה ילדים קטנים נותרו בלי אמא, פיתחו את הלב ואת הכיס, כדי שנוכל לתת להם עתיד". זו היוזמה העומדת מאחורי קמפיין גיוס המונים למען ארבעת ילדיה של דיאנה רז ז"ל שנרצחה ע"י, בעלה אמיר רז, ביום שישי האחרון בישוב נעלה שליד מודיעין.
2 צפייה בגלריה
דיאנה רז ז"ל ובעלה, אמיר, שהודה ברצח
דיאנה רז ז"ל ובעלה, אמיר, שהודה ברצח
דיאנה רז ז"ל ובעלה, אמיר, שהודה ברצח
(צילום: מהרשתות החברתיות)
דיאנה רז, בת 32 ואם לארבעה ילדים, נרצחה ביום שישי, דקות לפני כניסת השבת, ע"י בעלה השוטר, בביתם ביישוב נעלה שבמועצה האזורית מטה בנימין. ב-14 השנים האחרונות עבדה רז כמנטורית לזוגיות. לפי החשד בעלה של רז ירה בה בזמן שילדיהם בבית. בחקירתו במחלקה לחקירות שוטרים הודה הבעל ברצח, וכבר הלילה בוצע שחזור של המעשה בבית.
לאחר האירוע הטראגי נותרו ארבעה יתומים, בני שנה עד שבע, ועבורם נפתח הבוקר (ראשון) קמפיין גיוס המונים. יוזמי הפרויקט שהוסיפו כי כל הכסף שייתרם יועבר לרווחת הילדים בלבד ויטופל על ידי חשבון נאמנות שנפתח הלילה על ידי משרד עורכי הדין של עדה ליזרוביץ. המטרה היא להגיע בתוך מספר ימים לסכום של מיליון שקלים שישמשו את ארבעת היתומים.
המיזם עלה ברשת giveback.co.il, תחת הכותרת "4 ילדים לא לבד לזכר דיאנה רז" והנכנסים לדף מתבקשים לתרום כפי יכולתם.
2 צפייה בגלריה
דיאנה רז ז"ל. הותירה ארבעה יתומים
דיאנה רז ז"ל. הותירה ארבעה יתומים
דיאנה רז ז"ל. הותירה ארבעה יתומים
(צילום: מהרשתות החברתיות)
נכון לשעה זו, צהרי יום ראשון, נאספו כבר למעלה מ – 250 אלף שקלים וההערכה היא כי הסכום יגדל מאוד במהלך הימים הקרובים והיעד יושג בתוך יומיים או שלושה. "נמשיך בגיוס כל עוד נידרש לכך", כותבים מנסחי הבקשה ומוסיפים: "נדאג שיהיה למשפחה איך לגדל את הילדים ולספק להם טיפול רגשי, בריאותי וכל מה שיידרש".
על פי ההערכות, ילדיהם של בני הזוג רז ששהו בבית המשפחה בשעת ביצוע הרצח, יועברו בקרוב לידי הוריה של דיאנה. הוריו של הבעל החשוד ברצח אמרו הבוקר (ראשון) כי יהיו מוכנים לטפל גם הם בילדים, אולם בכל מקרה דבר זה עשוי להיקבע על ידי בית המשפט, לאחר שיתבהרו נסיבות המקרה.
"תרמנו כמה עשרות שקלים", מספרת גילת לוי, תושבת מודיעין, "כי אנחנו פשוט המומים, כמו כולם, ממה שקרה ואנחנו מאמינים שכל סיוע שהוא יעזור לתהליך הממושך שמצפה לילדים ולבני המשפחה שיצטרכו לגדל אותם".