שוב עימות בין ועד העובדים לעיריית חדרה. יושב ראש הוועד, איציק יצחקי, טוען כי העירייה מפריטה את תחום עובדי הניקיון בעירייה, והוציאה מכרז לצורך העברתו לחברה חיצונית, כך שעובדי הניקיון בעירייה יהיו מעתה עובדי קבלן.
(הסרטון של יצחקי לעובדים)
קראו עוד:
לדבריו, מדובר במגמה הפוכה מזו של ההסתדרות הארצית שפועלת לאגד את עובדי הניקיון והאבטחה תחת איגוד עובדים ולא תחת קבלן, והדבר מהווה פגיעה מהותית בזכויות העובדים.
"היום זה עובדי ניקיון, מחר זה סייעות ואחר כך עובדי גבייה וכך הלאה", אומר יצחקי. "הם רוצים עובדי קבלן, עבדים ללא זכויות, שאין להם פתחון פה, ויכולת התארגנות והתאגדות כשזה בהחלט יכול ללכת לכיוון של לייתר את ועד העובדים. לא קולטים יותר עובדי ניקיון ומי שיצא לפנסיה לא קולטים אחר תחתיו, וחמור מזה מניידים עובדי ניקיון, אומרים להם נמצא לכם משהו אחר, לא מוצאים ומותירים אותם מבוהלים ומבולבלים ללא עבודה".
יצחקי הוסיף: "ההסתדרות חרטה על דגלה לאגד את כל עובדי הניקיון והשמירה ולא תחת חברה קבלנית כאסטרטגיית עבודה ובעירייה הולכים ההפך, להפרטה, ופוגעים דווקא בשכבות החלשות שקולם לא נשמע, במרוויחי משכורת המינימום. ככה זה כשהשבע לא מבין את הרעב. זה גם פוגע בעבודה המאורגנת. אם מחר יפריטו 80 אחוז מנותני השירות, הם לא יוכלו להטיל שום סנקציה, לא יהיה ארגון, זה מייתר את ועד העובדים".
יצחקי פנה לעובדים בסרטון והסביר כי בכוונת הוועד להילחם במגמה: "נחסום בגופנו את עובדי הקבלן, בצורה מכובדת בכל המוקדים בהם שובצו. נתחיל באסיפת עובדים ובמחאות ולא ניתן להנהלת העיר להמשיך להתנהג בבריונות, לפגוע בעובדים ובהתאגדות".
יצחקי אף סיפר כי במהלך אסיפת עובדים שהתקיימה השבוע, הגיעה עובדת ניקיון מחברה קבלנית יחד עם מנהלה, והם התבקשו לעזוב על ידי חברי הוועד: "אנחנו מסונכרנים עם חברי ועד בשאר המוקדים ואם יגיעו עובדי קבלן לא נאפשר", אמר.
עו"ד חן סומך בא כוחה של עיריית חדרה שלח מכתב לעו"ד יובל ברוק, בא כוחו של ועד העובדים, בו דחה מכל וכל את טענות הוועד והבהיר כי בתחום הניקיון העריה נמצאת בחסך משמעותי של עובדים ומתקשה בגיוס עובדים: "הטענה כאילו פניית העירייה לקבלת שירותים נוספים על ידי קבלן חיצוני נועדה לפגוע בעובדי עירייה קיימים הינה טענה המתעלמת מהעובדות ומהמצב הנתון. מרשתי מבקשת להבהיר כי עובדי העירייה המועסקים כיום בתחום הניקיון לא יפגעו מהעסקת עובדי ניקיון חיצונים, וכוונתה של העירייה לספק את השירות שהיא נדרשת לו, בשל היעדר אפשרות לבצע זאת באמצעות עובדים מן המניין. לצערה הרב של מרשתי דומה כי ארגון העובדים החליט לשבור את הכלים במערכת יחסיו עם עיריית חדרה וליצור מהומה מיותרת".
מהעירייה נמסר: "עיריית חדרה בעובדי העירייה את המשאב החשוב ביותר של הארגון ופועלת ללא לאות לשיפור תנאי ההעסקה של כלל העובדים. אף אחד מעובדי העירייה לא עובר ו/או יעבור לעבוד תחת שום גורם אחר. יתרה מזאת, העירייה מזמינה עובדי ניקיון המעוניינים לעבוד שעות נוספות, לעשות זאת ולהגדיל את שכרם. צר לנו על שנציג הועד מפיץ שמועות שווא ומטעה את העובדים".
לעדכונים: חדשות חדרה
פורסם לראשונה: 08:41, 02.06.21