החיפושים אחר תושב העיר שלמה מלכה (76) שהחלו כבר ביום שישי ,(26/3/21) ונמשכו ביתר שאת לאורך ימי החג(שבת וראשון) התחדשו הבוקר . חפ"ק לחיפושים נפתח ברחוב הרצל 69 בעיר, ובחיפושים משתתפים מאות מתושבי העיר, מתנדבים ופעילים חברתיים,, ביחד עם כוחות הבטחון וההצלה . מספר קבוצות ווטסאפ נפתחו תחת השם 'מוצאים את שלמה' שם מתעדכנים התושבים היכן בוצעו חיפושים ומאחדים כוחות , כרגע ללא קצה חוט.
2 צפייה בגלריה
שלמה מלכה
שלמה מלכה
שלמה מלכה
(צילום: דוברות המשטרה)
בהודעה שהפיצה משטרת ישראל , היא ביקשה את עזרת הציבור אחרי שלמה מלכה ומי שיודע דבר על מקום הימצאו , מתבקש לפנות למוקד 100 וליחידת הכלבנים לישראל. מלכה בגובה 1.60 , בכל מבנה גוף רזה ,גוון עור בהיר , נראה לאחרונה ברחוב דגניה 3ג' בחדרה , לבוש חולצה כחולה או אפורה ושיערו שיבה קצוץ.
תושבים רבים התנדבו לסייע בחיפושים ושיתפו את הפוסט ברשתות החברתיות בתוכם ביתו של הנעדר, נועה מלכה שכתבה :" עזרו לנו למצוא את אבא שלי אנחנו מנסים לחשוב מחוץ לקופסה נשמח אם תוכלו לסייע בחיפושים בשדות ליד הים , בשדות מאחורי ברנדס בשדות באזור גן שמואל".הפוסט אף נשלח למובילי דעה ואושיות רשת, על מנת להגביר את המודעות לחיפושים.
עוגן יוחננוב תושב שמשתתף בחיפושים קרא לציבור להצטרף :" עצבות גדולה לצד גאוות קהילה אני גאה שאלה הם שכניי וקהילתי . תושבי העיר חדרה , שכונות האוצר, נחליאל ומרכז העיר חרדיים, דתיים וחילוניים, כולנו כאיש אחד מחפשים את הרב שלמה מלכה , שנראה לאחרונה בערב שבת בשעה 22:00 ברחוב דגניה בחדרה ומאז אבדו עקבותיו . הרב שלמה מלכה יחד עם הרב רפאל בוהדנה העלו אותי לתורה בבית כנסת שיח מיכאל לפני 21 שנה . מרגע ששמעתי על העדרו אני ומשפחתי משתתפים בחיפושים ואני קורא לכולם לצאת לסייע בחיפושים אחריו ."
2 צפייה בגלריה
החיפושים
החיפושים
החיפושים
(צילום: דוברות המשטרה)
החל מערב חג הפסח ( מוצאי שבת) , החל מסוק תר אחריו באזור והתושבים יכלו לשמוע את הכרוז במסוק קורא בשמו של הנעדר . בבוקר החג יום א' , שחררה דוברות המשטרה הודעה נוספת המאיצה במי שיודע דבר על מקום הימצאו להודיע למשטרה לאלתר : " פעילות המשטרה מתנהלת מהחפ"ק שהוקם בעיר בשיתוף בני משפחה גורמי עירייה ובראשם ראש העיר ומשתתפים בה שוטרים , פרשים , כלבן, חיילות, מתנדבים, אנשי יחידת לחיפוש נעדרים , מסוק ושיטור ימי . כל היודע דבר על מקום הימצאו מתבקש לפנות למוקד 100 או לתחנת חדרה 04-6327470"
בועז ביטון סגן ראש העיר :" הגעתי לחפ"ק והתרגשתי לראות את הערבות ההדדית של העם המדהים הזה ואת הפנים היפות של תושבי העיר חדרה , ראיתי את כוחות משטרת ישראל, את 'איחוד הצלה', 'ידידים' וזק"א, ראיתי צוותים של עיריית חדרה והתרגשתי בעיקר לראות מלאכים ומלאכיות מחפשים אחריו ונואשים לכל בדיל של תקווה לשלומו של האיש היקר הזה, עוברים כל בית, כל חצר, חורשים את העיר לאורכה ולרוחבה, מי ברגל, מי בג'יפ, מי בטרקטורון , בשדות , ביערות ובדיונות כדי להחזיר את האיש ולהחזירו לביתו בריא ושלם ."