טרגדיה: נמצאה גופתו של הנער אור אלפה (18) תושב חדרה, שטבע אמש (ראשון) בחוף הדייגים, בעת בילוי משותף עם חבריו.
מהמשטרה נמסר כי "בהמשך לחיפושים אחר הנער, לפני זמן קצר אותרה גופה בחוף וכעת מוודאים את זהותה".
2 צפייה בגלריה
החיפושים
החיפושים
החיפושים
(צילום: דוברות המשטרה)
אלפה הוא בן למשפחה מוכרת ואהובה מקהילת ביתא בעיר המתגוררת באזור רחוב הגיתית. הוא בן לאסמרה (האב), נהג הסעות מוכר וטנש שעובדת מאחד מבתי הספר בעיר, והוא הבן הרביעי מתוך ששת ילדיהם.
2 צפייה בגלריה
אור אלפה
אור אלפה
אור אלפה
(צילום: באדיבות המשפחה, מתוך אתר ynet)
קראו גם:
מכרים וחברים של המשפחה מספרים כי מדובר במשפחה שהינה מלח הארץ, שבה הבן הבכור קצין בצה"ל ואח אחר שלו הוא מורה ואיש חינוך ואחד מיוזמי המכינה הקדם צבאית שמיועדת בעיקר לבני הקהילה האתיופית.
לפי נתוני ארגון בטרם לבטיחות ילדים, זהו המקרה העשירי של טביעה למוות של ילדים ובני נוער מאז תחילת שנת 2021. בני נוער בגילאי 15-17 מהווים כשליש ממקרי הטביעה. עוד עולה מהנתונים כי כאשר מדובר בבני נוער, מרבית המקרים התרחשו בים ובמקורות מים טבעיים.
אורלי סילבינגר, מנכ"לית ארגון בטרם לבטיחות ילדים: "בני נוער מעצם טבעם נוטים ללקיחת סיכונים מיותרים, שעלולים לעלות גם במחיר חייהם. חשוב להבין כי הים הוא מתעתע. יש בן זרמים, בורות ומערבולות שגם שחיינים מנוסים אינם יודעים להתמודד איתם. במיוחד בתקופת החופש הגדול, חשוב לשוב ולהזכיר שלא נכנסים לים ללא שירותי הצלה פעילים. בשעות החושך ניתן לבלות בחוף, אך יש להימנע לחלוטין מכניסה למים. אנחנו קוראים לכולם, אל תגידו לי זה לא יקרה - רק אימוץ הרגלי התנהגות בטוחה יסייעו לכולנו לעבור את הקיץ בשלום".