אליה אורן (10) תלמידת כיתה ה', משכונת נווה חיים, היא מפעל של יוזמות בתחום הקהילה והרווחה. כשהייתה בכיתה א', כבר גייסה את חברותיה למכירת לימונדה, כשאת ההכנסות תרמו,לטובת גני ילדים עם צרכים מיוחדים.
בגל הקורונה הראשון (בחודש מרץ) וטרם חג הפסח, אספה צעצועים ובובות לחלוקה בגני ילדים מעוטי יכולת ואף גייסה בסיוע הוריה קבלנים שתרמו חומרים לשיפוץ גנים בשכונות מצוקה. הרעיון הזה,טרם יצא לפועל בשל נסיבות הקורונה, אולם היא מבטיחה לשוב ולטפל בו, מיד כשהסגר ייפתח והגנים יישובו לפעול.
1 צפייה בגלריה
אליה אורן והעוגות - מכינה ומחלקת עם המשפחה
אליה אורן והעוגות - מכינה ומחלקת עם המשפחה
אליה אורן והעוגות - מכינה ומחלקת עם המשפחה
(צילום: באדיבות משפחה)
קראו עוד:
לפני כשבועיים, יצאה לדרך היוזמה החדשה שלה, הכנת עוגות וחלוקתן לקשישי השכונה ולאנשים עריריים. לשם כך, רתמה את בני משפחתה, את מנהל מתנ"ס רעים השכונתי ( הפועל תחת פנאי העיר ) בועז לוי ואת השכונה כולה: "אני מאד אוהבת לעזור לאנשים שקצת פחות שמחים, ושיש להם פחות כסף, וחשבתי מה יכול לשמח אותם. זה היה בחג סוכות והיה סגר ידעתי שהרבה אנשים יחגגו לבד. שיתפתי את אמא וחשבנו ביחד מה כן יכול לעזור לשמח אותם", הסבירה את לידת הרעיון. "שיתפנו את בועז ופרסמנו ברשתות החברתיות שמי שמסכים להכין עוגה, נבוא לאסוף. בהתחלה, חילקנו רק בשכונה, אבל בגלל שהרבה אנשים תרמו, חילקנו בשכונות נוספות בעיר. היינו אמורים לחלק גם ביום שישי האחרון אבל נכנסנו לבידוד, אז אנחנו נחזור לחלק בעוד שבועיים."
ואיזה תגובות קיבלת?
" הרבה אנשים התרגשו מאד. היה איש אחד, שאמר לי שהוא חוגג לבד, ובשכל פעם שהוא ייקח ביס מהעוגה הוא ייראה את הפרצופים שלנו בדמיונו וכבר לא ירגיש לבד. הייתה גם אשה אחת שלא ראתה את הנכדה שלה מתחילת הקורונה והיא התרגשה לראות אותי, כי אני בגיל של הנכדה שלה וביקשה שאבוא אליה כל הזמן. נשארו לנו הרבה עוגות שלא חילקנו, אז הלכנו לבית האבות בשכונת ויצמן, ושם לא יכלו לקבל עוגות שאנשים הכינו בבית למבוגרים שלהם. אז הייתה עוגה אחת קנויה, אותה נתנו למבוגרים ואת העוגות שהכינו בבית, לצוותים הרפואיים. אנחנו מקבלים תגובות טובות ומחזקות, וזה הרגשה טובה מאד לשמח מישהו"
רביד, אמה של אליה מוסיפה:" הם קודם כל מחייכים, כשהם רואים ילדה חייכנית עם עוגה ביד. צריך לראות את העיניים שלהם, כשהם מבינים את היוזמה והרעיון. זה מרגש מאד לראות, וזה יותר מעוגה לשבת, זו תשומת לב, שמישהו חשוב עלייך ואתה לא לבד בעולם".
אליה מבהירה שביקשה מאופי ואופות העוגות להוסיף פתק ובו הסבר על מרכיבי העוגה, למען בעלי האלרגיות וכן ברכה אישית למקבל העוגה: "זה לא משנה באיזה גיל אתה, אם אתה ילד, או מבוגר, אתה תמיד יכול לעזור לאחר, ולשמח מישהו ולעשות דברים טובים למען הזולת." סיכמה " יש לי עוד הרבה רעיונות של עזרה לזולת ואני כבר מחכה לבצע אותם".
כל העדכונים - חדשות חדרה