בית משפט השלום בתל אביב, בראשות השופט מנחם (מריו) קליין פסק לאחרונה כי אישה (32) שעברה לידה בניתוח קיסרי בבה"ח הלל יפה לפני כשש שנים תפוצה על ידו בכ- 200,000 שקלים , בנוסף להוצאות משפט ולהשתתפות בשכר טרחת עורכי דין.
1 צפייה בגלריה
(הלל יפה (צילום: לירן טטרו))
בתביעה טענו באי כוחה של האשה, עו"ד גל מרקוביץ' ודוד פייל, כי לפני כשש שנים, כשהייתה בשבוע ה-35 להריונה, ביצעה בדיקת אולטרסאונד בקופת החולים.
במהלך הבדיקה הובהר לה, כי העובר נמצא במצג עכוז ולכן עומדות בפניה האפשרויות: לעבור הליך של היפוך העובר בעודו ברחם, או לבצע ניתוח קיסרי. לאחר שהרופאה פירטה את הסיכונים הכרוכים בהליך היפוך עובר, בחרה האישה בניתוח קיסרי .
על פי התביעה, שלושה ימים לפני מועד הלידה המתוכנן, חוותה האשה ירידת מים ופנתה למיון בבה"ח הלל יפה. עוד עולה מהתביעה כי בשום שלב מרגע הגיעה עד להכנסתה לניתוח קיסרי לא בוצעה לה בדיקת אולטרסאונד, שמבוצעת ליולדות בשגרה.
לטענת התובעת, לו היה מבוצעת הבדיקה, ניתן היה לראות כי העובר מצוי במצג ראש (ולא במצג עכוז) ומכאן שלא היה שום צורך לבצע ניתוח קיסרי מיותר .
קראו גם:
לדברי באי כוחה של התובעת: "בדו"ח המסכם של הניתוח נרשם 'חילוץ תינוק במצג ראש ללא קושי' וכך גם נרשם בסיכום האשפוז. כלומר, למעשה לא היה כלל צורך בביצוע הניתוח." עוד סיפרו כי התאוששות האשה מהניתוח הייתה קשה, היא נאלצה לקבל מנות דם רבות וחוותה קשיים בחיבור לתינוק ובהנקה.
לטענת האישה, בית החולים התרשל בכך שלא ביצע בדיקת אולטרסאונד פשוטה, בדיקה שיכלה למנוע את הניתוח הקיסרי, ובכך לחסוך ממנה סבל רב.
בפסק דינו קבע השופט , כי הוא מקבל את התביעה וכתב :" סתירות ברשומות רפואיות בנוגע לעובדות שנויות במחלוקת שאילו נכתבו כסדרן היה קל לבררן, מעבירות את נטל השכנוע לפתחה של התובעת.
"מחיקת מנח העובר בכתב יד ללא חתימה ושעה ובניגוד לתקנות בתי החולים יורדות לשורש מהימנות גרסת הנתבעת ... אילו עמדה הנתבעת על רישום תקין של הרשומות הרפואיות ניתן היה לקבוע את מצג העובר ללא כל קושי ובכך להחליט האם סביר היה לבצע את הניתוח או לאו".
עוד כתב השופט:" הנתבעת חבה בחובת זהירות קונקרטית . הנתבעת יכלה לצפות או צריכה הייתה לצפות את התרחשות הנזק ,בנסיבות הספציפיות של המקרה, דהיינו ביצוע ניתוח קיסרי שלא לצורך."
בהמשך פסיקתו קבע השופט , כי התובעת תפוצה כפיצוי נזק ראשי, בסך של 180,000 שקלים , ובעוד 25,000 שקלים בשל עזרת צד ג' (בעלה ואמה) שסייעו בידה באופן חריג מהמקובל אחרי הלידה. כן קבע השופט כי הנתבעת תישא גם בכ24% מהוצאות המשפטיות של התובעת.
מהלל יפה נמסר בתגובה: בית החולים מדגיש, כי מדובר ביולדת שתינוקה נולד בריא וכי יצאה בבריאות שלמה מהבית החולים, דהיינו מטרת הצוות הושגה במלואה- אם ועובר שלמים ובריאים. פסק הדין התקבל בימים אלו בבית החולים, אנו למדים אותו ונשקול הגשת ערעור.
לעדכונים - חדשות חדרה