ארגון "ידידים" ועיריית חדרה קוראים לתושבי העיר להצטרף ל- 190 מתנדבי הארגון שכבר פועלים בחדרה. בשבוע שעבר התקיימה פגישה בין המשנה לראש העירייה, בועז ביטון, לבין מנהל מרחב שרון בארגון ידידים, יוסף עמר, באשר לשיתופי פעולה אפשריים בין הארגון לעיריית חדרה. על הפרק: הגדלת מספר המתנדבים בעיר.
2 צפייה בגלריה
ילמדו כיצד ניתן לחלץ ממעלית תקועה ויגייסו מתנדבים
ילמדו כיצד ניתן לחלץ ממעלית תקועה ויגייסו מתנדבים
ילמדו כיצד ניתן לחלץ ממעלית תקועה ויגייסו מתנדבים
(צילום אילוסטרציה: pixabay)
"ידידים" הינו ארגון חברתי-התנדבותי שמסייע באמצעות 25 אלף מתנדביו בדרכים ובבתים במצוקות כגון: פנצ'רים, התנעת כלי רכב באמצעות כבלים, אספקת דלק, שמן, מים, חילוץ ילדים מרכב נעול, חילוץ לכודים ממעליות, איתור נעדרים, וכל זאת בהתנדבות וללא עלות.
"בחודשים האחרונים חוץ מהסיוע שלהם בדרכים ובבתים, הם החלו לסייע בעוד תחומים, כך למשל שינעו בגל הקורונה הראשון אלפי חבילות מזון של פיקוד העורף בנתניה לקשישים" מספר ביטון. "בכוונתו לקיים שיתופי פעולה דומים עם הארגון גם בחדרה, כשהכוונה היא גם לספק להם אוזן קשבת בעירייה".
ביטון אף קרא לתושבי העיר לקחת חלק במערך ההתנדבות ואמר: "בניגוד לארגוני סיוע שונים שמתישהו המתנדבים מקבלים אופנוע או רכב, כאן זה רכב פרטי שלהם וגם ציוד חילוץ וסיוע הם קונים בעצמם. כלומר נתינה ב- 100%. פגשתי אנשים מדהימים שממלאים את עולמם בעזרה לאחרים. למען ערבות הדדית ושינוי פני החברה הישראלית, אנחנו קוראים, לתושבי חדרה להצטרף לארגון ולהתנדב. אדם לא חייב להתנדב ברמה יומיומית, הוא יחליט לעצמו מה בסיס ההתנדבות הנוח לו. אדם מרגיש את חשיבות הארגון וההתנדבות כשהוא עצמו נקלע לצרה. לא מזמן ננעלתי מחוץ לרכב שלי בלי יכולת לעשות מאום. תוך 10 דקות הגיע מתנדב של 'ידידים', בחור בשם משה בן גיגי, וסייע לי. מחמם את הלב ממש".
2 צפייה בגלריה
בועז ביטון, יוסף עמר ושלומי דיין
בועז ביטון, יוסף עמר ושלומי דיין
בועז ביטון, יוסף עמר ושלומי דיין
(צילום: פרטי)
בתום הפגישה סוכם על שיתוף פעולה בין הפיקוח והשיטור העירוני לבין ארגון "ידידים", על מנת להרחיב את הסיוע שניתן לתושבים בעיתות חירום, גם בנושאים שאינם באחריות ישירה של העירייה. כך למשל: הארגון יערוך ערבי הדרכה לאנשי השיטור והפיקוח העירוני ולוועדי בתים, במהלכם ילמדו את המשתתפים את הדרכים והשיטות לחילוץ לכודים ממעליות. אנשי הפיקוח והשיטור יצוידו בערכות פתיחה של הארגון, באמצעותן ניתן יהיה לחלץ ילדים שננעלו בכלי רכב ותיבחן האפשרות לשיתוף פעולה בגיוס נוער בסיכון להתנדבות בארגון, כפי שארגון "ידידים" מקיים בערים רבות בארץ, במסגרת מחויבות אישית.
מנהל מרחב שרון בארגון, יוסף עמר הוסיף: "אני שמח לראות את הרוח הגבית שאנחנו מקבלים מנושאי התפקידים בעירייה ומודים להם על ההתגייסות לטובת תושבי העיר חדרה".