על פי נתוני משרד הבריאות בתחילת השבוע כמות המתחסנים הארצית במנה הראשונה עומדת על 3,832,387 איש ואילו במנה השנייה התחסנו עד כה 2,464,280 איש ברחבי הארץ. גם באזורנו, כפי שעולה מנתוני משרד הבריאות ומדיווחי קופות החולים, ברוב היישובים קיימת היענות נאה לפרויקט החיסונים.
2 צפייה בגלריה
מתחסנים בנתניה
מתחסנים בנתניה
מתחסנים בנתניה
(צילום: באדיבות כללית)
קראו גם:
בנתניה, העירייה מנסה בכל כוחה לקרוא לתושבים להתחסן, וחברי מועצה אף נרתמו למאבק ופרסמו תמונות של עצמם מתחסנים כשהם קוראים לשאר התושבים להתחסן גם כן. חלק מבעלי התפקידים במועצה אף מנסים "להעניק הטבות למתחסנים", כמו אהרון אורגד, המשנה לראש העירייה והממונה על התרבות והאירועים, שאמר כי לאחר פתיחת עולם התרבות במתווה התחלתי, יבקש מהקהל להמציא תעודות חיסון. "אני מניח שזו גם תהיה ההנחיה של משרד הבריאות וזה הגיוני לגמרי", אומר אורגד, "מי שיתחסן - ייכנס".
בראש טבלת הרשויות המתחסנות באזור, נמצאת תל מונד, בה כמעט הרוב המוחלט התחסן במנה הראשונה, ומעל שני שליש מתושבי היישוב התחסנו כבר במנה השנייה. תל מונד לא רק עומדת בראש טבלת החיסונים האזורית, אלא בראש טבלת החיסונים הארצית, כאשר בפער ניכר, במקום השני, נמצא הישוב כוכב יאיר.
2 צפייה בגלריה
מצעד הישובים המתחסנים
מצעד הישובים המתחסנים
התחסנות בישובי האזור - באחוזים
בחדרה למשל, עיר כתומה לפי מודל הרמזור של משרד הבריאות, התחסנו עד כה במנה הראשונה כ-48% מכלל האוכלוסייה וכ-34% מתוכם כבר קיבלו את המנה השנייה.
בחדרה העירייה מעודדת תושבים להתחסן, ואף תקיים באמצעות מד"א שלושה ימים של מבצעי חיסונים ממוקדים לאוכלוסיות שונות: אוכלוסייה בוגרת, נוער וצעירים, ואוכלוסייה חרדית.
במוצאי שבת, 20 בפברואר, בין השעות 20:00 ל-24:00 ייפתח מתחם לחרדים ברחוב מיכאל חזני (מול מתנ"ס קלור); ביום ראשון, 21 בפברואר, בין השעות 20:00 עד 04:00 לפנות בוקר ייפתח מתחם נוער וצעירים בחניית אקו-פארק; וביום שני, 22 בפברואר, בין השעות 8:00 עד 20:00 ייפתח מתחם חיסונים לכלל האוכלוסייה במתנ"ס גבעת אולגה.
בנוסף קיימה העירייה מבצע "מתחסנים ונהנים", בו השתתפו מאות תושבים ששלחו את תמונותיהם בעת החיסון ונכנסו להגרלה. עשרה מתחסנים זכו בתו קנייה על סך 1,000 שקלים לחנויות בעיר חדרה
ד"ר ארז ליבל, מנהל מחוז שומרון של קופת חולים כללית מסביר על מבצע החיסונים באזור: "בחדרה והסביבה יש נתוני התחסנות גבוהים יחסית. בני ה-50 ומעלה הגיעו ברובם להתחסן וגם הצעירים יותר מפגינים אחריות ונכונות להתחסן נגד נגיף הקורונה. אנו ממשיכים לקרוא לכל מטופלי הקופה להגיע ולהתחסן כי זו הדרך הבטוחה ביותר לחזור לשגרה".
זיו דשא, ראש מועצת זכרון יעקב, שם התחסנו 100% מהתושבים בגילאי 50 ומעלה הוסיף: "המועצה הקצתה מבני ציבור ותשתיות, וסיפקה סיוע תפעולי שוטף בקביעת תורים והסעות לחיסונים עבור תושבים מגיל 65 ומעלה. מאמץ זה הצטרף לגילוי האחריות האישית והערבות ההדדית שמגלה קהילת המושבה, וההבנה כי על מנת להחזיר את המושבה לשגרה בטוחה, על כולנו להתחסן".
במועצה אזורית מנשה יזמו תחרות נושאת פרסים ליישוב המתחסן ביותר מבין יישובי המועצה. במועצה שכבר כעת מוגדרת ירוקה שואפים למקסם את כמות המתחסנים ומעודדים זאת באמצעות פרסום אודות מיקומי מתחמים, וגם באמצעות תחרות נושאת פרסים.
שלושת הישובים בהם יהיה אחוז המתחסנים הרב ביותר יקבלו פרסים. היישוב שיגיע למקום הראשון יקבל 15% הנחה במכון הכושר האזורי לכל תושביו. היישוב שיגיע למקום השני, יזכה ב-500 כרטיסים לסרט, בעבור תושביו ואילו תושבי היישוב שיגיע למקום השלישי, יזכו בטיול מושקע.
ראש המועצה אילן שדה: "הקהילה שלנו מלוכדת, ערכית ואחראית בשגרה וכמובן גם כעת, דבר המתבטא בהיענות גבוהה לחיסונים ולשמירה על התקנות. אנו מוגדרים כרשות ירוקה, אך עם זאת מטרתנו היא שמקסימום תושבים יתחסנו. לצורך כך יזמנו את התחרות לעידוד המתחסנים, כדי שהתושבים שלנו יהיו בריאים ונוכל לחזור לשגרה סבירה ככל האפשר".