בתחום היהלומים מתגלה לעיתים תופעה של 'כסף שחור'. הסיבה לכך היא היכולת הפשוטה יחסית להבריח את הפריטים הקטנטנים והנוצצים והסחר בהם, בלי צורך לדווח על כך, ובלי יכולת לאמת האם מה שנמכר או נקנה, תואם למציאות.
2 צפייה בגלריה
יהלומן מופתע
יהלומן מופתע
(צילום המחשה: Shutterstock)
יחד עם זאת, מדובר בענף של אחד המוצרים היקרים ביותר בתבל, ועל כן, גם המחזורים הכספיים של העוסקים בתחום היהלומים הוא גדול לאין שיעור. וזה בדיוק מה שמביא את רשויות המס בארץ להשקיע משאבים בתפיסת אותם מלביני כספים.
כך הם הגיעו לתפיסתו של נאשם שהלבין את הרווחים, וכעת צפוי לשלם על כך, וביוקר. מדובר בבעל חנות יהלומים משפחתית הפועלת ממתחם הבורסה ברמת גן, ונדרש לשלם בימים אלה מס על חשבוניות פיקטיביות בסך גדול במיוחד של לא פחות מ-330 מיליון שקלים.

2 צפייה בגלריה
יהלומן
יהלומן
(צילום המחשה: Shutterstock)

הפעם חוקרי רשות המיסים החליטו לצלול לעומקו של אחד העסקים המשפחתיים ליהלומים הפועלים בבורסה, וגילו כי חלק מהחשבוניות שהגיש בעלי העסק לרשות המיסים לקיזוז המע"מ, הן של חברות שכלל לא קיימות.
בגלל העובדה שרשות המיסים היא גוף ממשלתי, חלק מהתיקים הללו לוקחים זמן רב. במקרה הזה, מדובר בבדיקה שנעשתה על תקופה של שמונה חודשים בלבד, זאת בשנת 2016, אך רק בימים אלה, שבע שנים אחרי, הוגש כתב האישום.
מפרטי החקירה עלה כי היהלומן, שמנהל את עסק היהלומים ברמת גן יחד עם בניו, הגיש חשבוניות בסך של 330 מיליון שקלים, עליהן קיזזה לו רשות המיסים מע"מ בסך של 47 מיליון שקלים. עכשיו הוא נדרש להחזיר את כל עשרות מיליוני השקלים.

קראו גם:

"היהלומן ניהל או הרשה לאחרים לנהל פנקסי חשבונות כוזבים באופן שכללו בספריהם חשבוניות כוזבות בסך 330 מיליון שקלים אשר אותן קיזזו כתשומות מס, וזאת במטרה להתחמק מתשלום מע"מ", מסבירים ברשות המיסים את כתב האישום שהוגש בימים אלה לבית המשפט השלום בתל אביב.