תקרית קשה כמעט ונגרמה השבוע בעיר באקה אל גרביה, לאחר שלוחמים של משמר הגבול ציירו סיסמאות לאומיות על קיר בכביש הראשי בעיר בלי רשות. בהתערבות העירייה הציורים נמחקו ומג"ב פתחו בחקירת האירוע.

לוחמי מג"ב מרססים על קיר בבאקה אל גרביה
(צילום: אלבום פרטי)

לוחמי מג"ב הגיעו בשעת ערב באמצעות ניידת ועצרו בסמוך לקיר הנמצא בשטח פרטי בכביש הראשי בעיר. הלוחמים נראו יורדים מהניידת כשהם מחזיקים במיכלי ספריי. אחד מתושבי העיר שצפה באירוע סיפר כי הלוחמים פנו לקיר שעליו היו ציורים וכתובות בערבית והתחילו למחוק את הסיסמאות ובמקומם כתבו סיסמאות לאומיות הקשורות למלחמת "חרבות ברזל" כמו "יחד ננצח" ודגל ישראל ולאחר מכן עזבו את המקום.

1 צפייה בגלריה
"ממתי זה תפקידם?", אמר אחד התושבים
"ממתי זה תפקידם?", אמר אחד התושבים
"ממתי זה תפקידם?", אמר אחד התושבים
(צילום: אלבום פרטי)

עד ראייה סיפר כי הוא נדהם לראות את שוטרי מג"ב מציירים על הקיר ללא רשות מבעל השטח או מהרשות המקומית. "ממתי זה תפקידם של השוטרים או הלוחמים לצייר על קירות", אמר. "כאילו הכל הפקר ומותר להם לצייר על קיר ביישוב. הלוחמים צריכים לסייר ולשמור על ביטחון התושבים ולא לפגוע ברכוש פרטי או ציבורי. דבר כזה היה יכול להוביל לתגובה וזעם ואני לא יודע איך היה מסתיים".
הנושא הגיעו לידיעת עיריית באקה אל גרביה. גורם בעירייה סיפר כי בהתייעצות עם משטרת באקה אל גרביה נמחקו הסיסמאות באופן מיידי. "זה לא עניין לאומי אלא עניין התגרות ופגיעה ברכוש ולכן הוחלט למחוק את הציורים", אמר גורם בעירייה. לדבריו, בבאקה ישנם שלטי חוצות עליהם כתוב "יחד ננצח" וגם דגל ישראל וזה לא מפריע לאף אחד. "אבל לראות לוחמי מג"ב ביישוב מתנהגים בצורה כזו זה דבר שאינו מקובל".

קראו גם:

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "לוחמי משמר הגבול בסדיר ובמילואים פועלים בכל העת בגזרות השונות לשמירה על ביטחון המדינה והאזרחים. כנהוג באירועים מסוג זה, האירוע תוחקר והופקו לקחים להמשך".