כשהילדה אוריאן ניסנוב בת התשע ראתה את הדובי הענק שמגיע עם מנוף היישר למרפסת בקומה הרביעית, חיוך ענק התפשט על פניה. ניסנוב, שמתמודדת עם מחלת הסרטן, לא תיארה לעצמה כמה אהבה ותמיכה היא תקבל מתושבי חדרה. על היוזמה המיוחדת הזו אחראים חברי ארגון 'מתנדבי חדרה' שהפיקו בערב יום חמישי שעבר את "מבצע הדובי", רק כדי לראות את אותו חיוך ולעודד את הילדה.
4 צפייה בגלריה
הדובי מונף למעלה
הדובי מונף למעלה
הדובי מונף למעלה
(פרטי)

חוץ מהמחווה המפתיעה, הפיקו לה בארגון סרטון מחמם לב ומחזק הכולל ברכות ואיחולי החלמה מתושבי וילדי העיר כשבראש המברכים, ראש העירייה ניר בן חיים. בזמן האירוע עמדו מתחת לבניין המגורים בו שוהה אוריאן, תושבים ומתנדבים שצעקו לה: 'אוריאן אנחנו אוהבים אותך, את לא לבד'.

כאבים חשודים


ניסנוב מתגוררת בשגרה בבאר שבע, אולם בכדי להיות קרובה יותר למוסד הרפואי בו היא מטופלת, בית החולים שניידר, היא מתגוררת בימים אלו עם סבתה בחדרה. ארגון מתנדבי חדרה מלווה את הילדה ומשפחתה מאז הגיעה העירה ודואג לחזק ולעודד אותה. בתוך כך, המתנדבת אפרת כהן, אחות במקצועה, מבקרת תדיר את אוריאן ומשפחתה, יחד עם בתה שקד, שהחלימה מסרטן. כהן אימצה את אוריאן אל ליבה ומחזקת אותה עם ניסיונה האישי.

4 צפייה בגלריה
אוריאן ניסנוב. אוהבת לרקוד
אוריאן ניסנוב. אוהבת לרקוד
אוריאן ניסנוב. אוהבת לרקוד
(פרטי)

"בחדרה מציפים אותנו בכל כך הרבה חיזוקים ואהבה ויותר מזה אנחנו לא צריכים", אומרת השבוע מירי ניסנוב אמה של אוריאן. "לפעמים המתנדבים האלה מארגון 'מתנדבי חדרה', כמו יו"ר הארגון חזקי מנת, אפרת, שקד ואחרים, נראים לי לא אמיתיים מרוב שהם כל כך טובים. השמחה שהם גורמים לילדה שלנו זה משהו שאין לנו מילים לתאר. כשהם הגיעו עם הדובי הענק, המנוף והסרטון עם הברכות, אנחנו בכינו מהתרגשות, איזו הפקה. לא ידענו שיש אנשים כאלו. זה מחזק את אוריאן ומשמח אותה".
מירי מספרת כי עד לפני חמישה חודשים היתה אוריאן ילדה בריאה ומתוקה הלומדת בכיתה ב': "אוריאן ילדה מלאת שמחת חיים שאוהבת לרקוד, לצייר, ללמוד ולשחק בבובות. לאוריאן שני אחים (21,25) ויש לה גם אחיינים כי הבת הגדולה שלי נשואה. הכל היה רגיל עד שאוריאן החלה להתלונן על כאבים כל פעם במקום אחר, ברגל, ביד, במרפק, בבדיקות עלה חשד לדלקת פרקים ואז הגיע שלב שעלה לה חום מאוד גבוה ושבועיים לא ירד. החלטתי להגיע ל'שניידר' ואחרי ארבעה ימים של אשפוז גילו שיש לה לוקמיה".


כשהגיעה להתגורר עם סבתה, קיבלו אותה בחום בעיר. "אנשים צעקו לי מלמטה שהם אוהבים אותי ושאהיה בריאה ושאני לא לבד. הכרתי את שקד ואני רוצה שיבואו לבקר אותי חברים מבאר שבע וגם חברים חדשים", אומרת אוריאן.
הקשר בין מתנדבי חדרה האמונים על טיפול בחולי הסרטן ויתומי המחלה בעיר על כל צרכיהם, החל כשכהן שמעה על אוריאן דרך אחייניתה: "אני מתנדבת כבר שמונה שנים במתנדבי חדרה מאז שבתי שקד החלימה. את אוריאן הכרתי במקרה אחרי שאחיינית שלי שמרה עליה בכמה הזדמנויות וככה התוודענו לסיפורה. אוריאן חולה בלוקמיה סרטן הדם וצריכה לעבור כימותרפיה והשתלת מח עצם. רק מי שנמצא במקום הזה יכול להבין בדיוק מה ההורים עוברים. ב"ה בתי הבריאה וזה נותן לי כוחות מטורפים להיות בצד השני".

4 צפייה בגלריה
אוהבת דובים
אוהבת דובים
אוהבת דובים
(פרטי)

קראו גם:

הרגשה של אמא

בתה של כהן, שקד, חלתה כשהיתה בת 13, וכיום היא בת 22. "מאז החלמתה אני מתנדבת בלא מעט עמותות ובתוך כך אחראית על תרומות מח העצם בחדרה מטעם הדסה ו'עזר מציון', מתנדבת במתנדבי חדרה, במלר"ד 'הלל יפה', ובאיחוד הצלה אני אחראית על יחידת הנשים", מספרת כהן. "שכהתוודעתי לאוריאן, ראיתי מול העיניים את כל התהליך של שקד עובר מול עיני.
"אני יודעת מה האמא מרגישה, התחושות שלה, הפחד וחוסר האונים, ואיזה תהליך ארוך ומסובך הם הולכים לעבור. התמיכה שמתנדבי חדרה מספקים ועוטפים את המשפחות, זה מטורף, משהו ענק ועצמתי. הארגון חרט על דגלו לעזור לחולי סרטן ויש מיליון פרוייקטים של אוכל, של מונית החסד, שינועים ומה לא".
שקד, בתה של כהן: ”שמעתי המון על הסיפור של אוריאן מאמא וכמה היא ילדה בוגרת. ביום חמישי כשעשו את המבצע עם הדובי הענק הצטרפתי והיתה פגישה מדהימה. כשהחלמתי בעצמי, אחרי שנה וחצי של טיפולים, רציתי להתנתק ולהתרחק מהכל, אבל אז כשהבנתי שאני שלמה עם זה ממרחק של זמן, החלטתי שאני רוצה להתנדב. וחוץ מההתנדבות בעמותת 'גדולים מהחיים', כשאמא קוראת לי להתנדבויות שלה אני מתייצבת מיד".

4 צפייה בגלריה
חזקי מנת
חזקי מנת
יו"ר 'מתנדבי חדרה', חזקי מנת
(אלעד גרשגורן)

חזקי מנת, הרוח החיה מאחורי 'מתנדבי חדרה' ויו"ר הארגון סיפר על הניסונות לשמח את אוריאן הקטנה: ”חשבנו בתחילה לעשות סרטון עם בעלי קרחות מהעיר שיברכו את אוריאן, יחזקו ויעודדו אותה שלא תפחד מנשירת השיער אבל מאחר ופנו רק גברים הבנו שזה פחות משמעותי לילדה ושינינו קונספט. החלטנו לעשות סרטון ברכות מתושבי וילדי העיר וגם ניר בן חיים ראש העיר נרתם לברך. במקביל החלטנו להקרין לה את הסרטון עם הפקת ענק. התגנבנו למרפסת כדי לארגן שם מסך הקרנה, וגם בכדי לקבל מהמנופאי את הדובי הענק, כל זה היה בהפתעה ומאד ריגש את אוריאן, ומה שיפה בכל ההפקה הזו שהכל נעשה בהתנדבות. המנופאי 'עננים שירותי הובלה' התנדב, 'שני הפקות' עורכת הווידאו ערכה בהתנדבות את סרטוני הברכות ו'אמה צעצועים' תרמו את הדובי הענק. המתנדבים מלמטה צעקו לה 'את לא לבד' והצלחנו להעלות חיוך אצלה, זו היתה המטרה".