החל מיום שבת הקרוב תקיים החברה להגנת הטבע סיורים ללא תשלום בפארק השרון. על הפארק מאיימת בניית כביש חדש שיחצה את בית הגידול הייחודי הזה.מדובר על המשכו של כביש 9 שעלול לפגוע בערכי הטבע הנדירים במקום וביניהם מיני חי וצומח בסכנת הכחדה.
2 צפייה בגלריה
מטיילים בפארק השרון. מה יעלה בגורלו?
מטיילים בפארק השרון. מה יעלה בגורלו?
מטיילים בפארק השרון. מה יעלה בגורלו?
(צילום: אלבום פרטי)
מתנדבי החברה להגנת הטבע, קיימו את הסיורים בפארק השרון גם בחורף שעבר ובמסגרתם נהנו המטיילים ממסלולי טיול בין המרחבים הירוקים, הכלניות, האירוסים, הרקפות. במקום יש גם שפע של ציפורים ובריכת חורף קסומה, "בריכת יער".

2 צפייה בגלריה
במקום יש ערכי טבע נדירים
במקום יש ערכי טבע נדירים
במקום יש ערכי טבע נדירים
(צילום: אלבום פרטי)

מלבד מחר, הסיורים יתקיימו ביום שישי 16.2.24, ובימי שבת בכל חודש פברואר. בחברה מספרים כי בשנים הקודמות נהנו מהסיורים, מדי שבוע, מאות מטיילים. כשמי שהדריכו היו מדריכי החברה תושבי חדרה, שעושים זאת בהתנדבות.
בחברה להגנת הטבע מסבירים, כי הטיול במקום אינו רק הזדמנות להתרשם מהטבע במלוא תפארתו, אלא חשוב השנה יותר מתמיד, על רקע הכוונה לתכנן את המשכו של כביש 9, מכביש 4 ממזרח, לכביש 2 שבמערב.

קראו גם:

"החלופות התכנוניות שהוצגו עלולות לפגוע קשות בפארק כשהכביש למעשה יחצה לשניים את בית הגידול הרגיש במקום, ויהווה פגיעה ממשית בשמורת הטבע 'בריכת יער'", מסבירים בחברה להגנת הטבע. "הפארק מהווה את השריד האחרון ליער האלונים, שהשתרע בעבר בכל רחבי השרון ולצערנו, גם פנינת טבע זו מאויימת. בנוסף, הפארק הינו גן לאומי מאושר, אך אינו מוכרז, מה שמקשה על אכיפת חוקי שמירת הטבע באזור ולכן עדיין נתון לאיומי בנייה ופיתוח. החברה להגנת הטבע פועלת למנוע את סלילת הכביש בתוואי ההרסני ומקדמת חשיבה על חלופות טובות יותר, שישמרו את ערכי הטבע הייחודיים שבפארק השרון. במקביל, החברה להגנת הטבע, מקדמת את הכרזתו של הפארק כגן לאומי".