תושבים המתגוררים ברחוב שמידט 8 בחדרה טוענים כי כבר מספר חודשים פועל באתר בנייה הסמוך אליהם גנרטור שפוגע באיכות חייהם.
1 צפייה בגלריה
רחוב שמידט
רחוב שמידט
רחוב שמידט
(צילום: אלעד גרשגורן)
קראו עוד:
את הגנרטור הציב לדבריהם קבלן פרטי, העובד בבניין סמוך, וכל ניסיונותיהם לשוחח עם מנהל העבודה במקום, כמו גם עם עיריית חדרה, לא הועילו והגנרטור עדיין עובד.
"הגנרטור מוציא עשן וריח כבד, מזהם את האוויר, נכנס לתוך דירותינו וגורם לתחושה מחניקה", סיפר אחד השכנים. "פנינו למנהל העבודה והבנו שחברת חשמל כבר סידרה את החשמל במקום, אבל יש איזה חוסר טכני שלא מאפשר את החיבור. פנינו לעירייה וביקשנו שיאכפו את החוק נגד מטרד עשן. דיברנו עם המוקד, שלחו מישהו מהעירייה, אבל הוא טען שאין עשן ואין ריח. הודיעו לנו שאין מפגע".
התושבים שלחו גם עצומה לראש העירייה, צביקה גנדלמן, ובה ביקשו סיוע מיידי.
"יש לנו מרפסות שאיננו משתמשים בהן, יוצאים רק להשקות עציצים ונמלטים חזרה מיד", מסביר אחד הדיירים. "יש ריח נורא והוא גם חודר לבתים שלנו. זה כמו לעמוד אחרי מכונית שפולטת עשן, בעבורנו החולים זוהי סכנה. את האבק והרעש קיבלנו בהבנה. אפילו הכנו לפועלים קפה ומים. אבל לפגוע בבריאות שלנו זה לא הוגן".
בפנייה נוספת ששלחו התושבים החולים לעירייה כתבו: "בסמוך לדירתנו החלו לבנות בניין חדש. קיבלנו בהבנה את ענני האבק ואת הרעש. אולם מאז תחילת הבניה עומד גנרטור ענק מספר מטרים מדירתנו. גם את זה קיבלנו בהבנה אלא שנודע לנו מפי אחד ממנהלי העבודה שיש כבר חיבור לחברת חשמל, כבר חודש שלם. אבל איש לא פועל לחיבור הבניין לחברת החשמל. ברור שלא מפריע להם שאנחנו נושמים עשן מרעיל 10 שעות ביום. אנחנו זוג מבוגרים, שנינו חלינו בסרטן...ולא צריך להכביר במילים כדי להבין עד כמה זה מזיק לנו".
במענה לפנייה התקבלה התשובה: "לפי הנחיית מנהל אגף אכיפה ובטחון גיל שלמה אין מפגע. הנושא ייבדק שבועי ואין לפתוח בשנית את הפנייה".
מהעירייה נמסר: "עיריית חדרה הייתה מספר פעמים במקום, בחנה לעומק את נושא הרעש והעשן. לא אותר מפגע במקום.
"פקח איכות הסביבה של העירייה אף היה בביתו של אחד המתלוננים ולא נמצא מפגע. בנוסף, איגוד ערים, לבקשת עיריית חדרה הגיע גם ובחן את נושא המפגעים ולא נמצא מפגע. העירייה הגדילה ואף שוחחה עם חברת החשמל על מנת לקדם את חיבור החשמל, במקום הגנרטור".
מחברת החשמל נמסר: "מחלקת איכות הסביבה של עירית חדרה פנתה לחברת החשמל והובהר שאין לחברת החשמל קשר לגנראטור.
"כדי לחבר את המבנה לחשמל ובכך הפסיק את השימוש בגנראטור, על הקבלן להזמין בדיקת בטיחות למתקן".
המשרד להגנת הסביבה: "מדובר בגנרטור שהותקן באופן זמני והפעלתו אמורה להיפסק בימים הקרובים".
מהחברה הקבלנית נמסר: "מדובר במתלונן אחד שהגיש 250 תלונות. חברת החשמל הייתה באתר ומה שנשאר רק שיוציאו הזנה מהעמוד ואז נסיר את הגנרטור. יש לי את כל האישורים להפעלת הגנרטור שעבר בדיקות רעש".
לעדכונים: חדשות חדרה