משפחה שהגיעה ביום חמישי בשבוע שעבר לבית העלמין החדש בחדרה, נחרדה לראות שעל קברים רבים מונחות ערמות חול ובוץ, באופן שלא מכבד את הנפטרים, מקשה על הנגישות לקברים ועל המשפחות להתייחד עם זכר יקיריהם.
2 צפייה בגלריה
חלקות קבר מכוסות חול בבית העלמין החדש בחדרה
חלקות קבר מכוסות חול בבית העלמין החדש בחדרה
חלקות קבר מכוסות חול בבית העלמין החדש בחדרה
(צילום: אלבום פרטי)
לטענת בני המשפחה, הם ניסו לפנות לנציג חברה קדישא שהיה בשטח, אולם לא התרשמו, שהמפגע נלקח ברצינות.
"הגענו לבית העלמין לצורך אזכרה במלאת השנה לפטירת סבא שלנו זצ"ל", סיפר אחד מבני המשפחה. "חלקנו הגענו מרחוק מאוד, אחרי שעות נסיעה, אני למשל נסעתי כל הדרך מאשקלון, חלק מראש העין וחלק מתוך חדרה עצמה. בהגיענו לבית העלמין החלטנו גם לעבור במצבה של אבא שלנו ז"ל, אשר נפטר לפני חודשים בודדים אחרי התמודדות עם מחלה קשה. הוא קבור לא רחוק מאותה המצבה של סבא שלנו (אבא שלו). כשהגענו למקום, היינו בהלם מוחלט ממה שראינו, הזנחה טוטאלית של המקום וביזוי המצבות בצורה קשה".
בן המשפחה ממשיך ומספר: "נראה שבמקום מתבצעות עבודות עפר והפועלים שם החליטו שאת ערמות החול שהם גורפים יהיה הכי נכון לערום על המצבות. גם שביל הגישה היה חסום ולא היה ניתן להגיע בכלל למצבות, נאלצנו ללכת בערמות עפר ובוץ כי השביל לא היה נגיש, במיוחד לא למבוגרים שהגיעו ובסופו של דבר נאלצו לוותר על ההגעה עד למצבה".

2 צפייה בגלריה
"נאלצנו לנקות ולשטוף את כל החול", סיפרו בני המשפחה
"נאלצנו לנקות ולשטוף את כל החול", סיפרו בני המשפחה
"נאלצנו לנקות ולשטוף את כל החול", סיפרו בני המשפחה
(צילום: אלבום פרטי)

המיקום שבו תועדו ערמות החול על הקברים הוא חלקה 27 ובעיקר בשורה 5, בסמוך לחומה: "זו שורה שגם מכילה המון קברי ילדים שגם הם התלכלכו", מספא בן המשפחה. "הקברים עוד טריים וחמים, זו חלקה של נפטרים מהשנים האחרונות וחשנו שאין טיפה רגישות. ממש תחושה של ביזוי המת. המומים ועצבניים נאלצנו לנקות ולשטוף את כל החול והעפר מהמצבה של אבינו, לא ציפינו שזה יהיה היחס והמראות שיהיו כשאנחנו הולכים לבקר את יקירינו. הגענו בצער ויצאנו בצער גדול יותר כשראינו שככה מתייחסים לקברי יקירינו. אחי הגדול ראה שם בבית העלמין עובד של חברת קדישא. הוא התלונן בפניו על המראות הקשים. הרב אמר לו שינקו את זה אחרי שיסיימו, אבל לא נראה היה שהעניין היה לו דחוף".
"ראינו אפילו קבר שעליו הפועלים ערמו עפר בכמות שטינפה את המצבה בצורה מזעזעת שביזתה את המצבה", הוסיף בן המשפחה. "אנחנו מצפים מהגורם האחראי על תחזוקת הקברים לתת את הדין על ההתנהלות הזאת ושיפעלו מיידית למניעת חילול הקברים הזה".

קראו גם:

מחברת קדישא נמסר בתגובה: "בשבועות האחרונים נכנס מנכ"ל חדש לחברה קדישא אשר החל בחפיפה מלאה עם מנכ"ל החברה קדישא היוצא, רבי יוסף גרשון שליט"א, אשר עמל במשך למעלה מ-25 שנים במסירות נפש בכל הדברים הנוגעים לבית העלמין. אכן, מיד עם כניסת המנכ"ל החדש לתפקידו הוא מוביל תהליכי פיתוח שונים ועמל על תוכנית חידוש רחבה בכל בית העלמין. בחלקה המדוברת נעשו גם כן עבודות פיתוח וחפירות על מנת להנגיש ולהקל על העולים לזכר יקיריהם. ערימת העפר המדוברת הייתה תוך כדי העבודות ופונתה מיד בסיומן. אנו מתנצלים על אי הנעימות שנגרמה".