פיגוע דקירה רב זירתי התרחש בבוקר יום רביעי בחדרה. שישה פצועים פונו לבית החולים הלל יפה, שניים מהם במצב אנוש. מותו של אחד מהם, גבר בן 35 ואב לחמישה, נקבע הבוקר (חמישי) בבית החולים לאחר שהרופאים נלחמו במשך יממה על חייו.
הדיווח הראשוני התקבל בשעה 11:25. אז התקבל דיווח במוקד 101 של מד"א במרחב שרון על פצועים מדקירה ברחוב הגיתית בחדרה. חובשים ופראמדיקים של מד"א מיהרו למקום, העניקו טיפול רפואי ומפנים לבי"ח רמב"ם, שלושה פצועים בהם: שני גברים כבני 50 ו-30 במצב קשה וגבר כבן 70 במצב בינוני, עם פצעי דקירה.

6 צפייה בגלריה
מזירת האירוע בחדרה
מזירת האירוע בחדרה
מזירת האירוע בחדרה
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)

בשלב זה עוד לא היה ברור שמדובר בפיגוע, וגם במשטרה הוציאו בתחילה דיווח על כך שככל הנראה מדובר באירוע פלילי (קטטה), אך כאשר הוזעקו כוחות החירום לזירה נוספת, ואחריה לזירה שלישית כבר היה ברור לכל שמדובר בפיגוע.
הדוקר נמלט מהזירה, וכוחות ביטחון רבים פתחו בחיפושים אחריו ברחבי חדרה. תושבי האזור דיווחו על כוננים חמושים שסיירו בעיר, אמבולנסים ומסוק שהועלה לאוויר.

6 צפייה בגלריה
מזירת האירוע בחדרה
מזירת האירוע בחדרה
מזירת האירוע בחדרה
(צילום: דוברות איחוד הצלה)

6 צפייה בגלריה
מזירת האירוע בחדרה
מזירת האירוע בחדרה
מזירת האירוע החריג בחדרה
(צילום: דוברות איחוד הצלה)

ההודעה הראשונית של המשטרה הייתה כי, "לפני זמן קצר התקבל דיווח אודות 2 פצועים במרכז העיר בחדרה, כוחות משטרה נמצאים במקום. כל כיווני החקירה נבדקים. ככל הנראה לא מדובר באירוע פח"ע".
במקביל דווח מכוחות החירום על מה שנראה כזירה נוספת בחדרה, רחוב הרצל דרור, ומצוד אחר חשוד שנמלט, ואז התברר שיש גם זירה שלישית.
במשטרה עדכנו והודיעו: "התקבל דיווח אודות שלוש זירות שונות במרכז העיר וברחוב הגיתית בחדרה. כרגע ידוע על ארבעה פצועים במקום. ההערכה כי מדובר באירוע פח"ע עדיין נבדקת. כוחות משטרה נמצאים במקום ומבצעים סריקות אחר חשודים".

מזירת האירוע החריג בחדרה
(צילום: שימוש לפי סעיף 27/א לחוק זכויות היוצרים)

בזירה השנייה דיווחו חובשים ופראמדיקים של מד"א כי העניקו במקום טיפול רפואי לשני פצועים נוספים במצב בינוני עד קשה.
חובש בכיר מיחידת האופנועים של מד״א ויקי קלי סיפר: "מדובר על אירוע מורכב שמתפרש על מספר זירות, יצאנו בכוחות מד"א גדולים מאוד וסרקנו את הזירות בהן דווח למוקד מד"א על נפגעים וטיפלנו במספר פצועים במצבי פציעה שונים, חלקם במצב קשה. הענקנו להם טיפולים רפואיים מצילי חיים והחלנו לפנות אותם לבית החולים הלל יפה".

6 צפייה בגלריה
מזירת האירוע בחדרה
מזירת האירוע בחדרה
מזירת האירוע החריג בחדרה
(צילום: דוברות איחוד הצלה)

מעיריית חדרה נמסר כי, "תוך דקות ספורות מקבלת הדיווח על האירוע הגיע ראש העיר ניר בן חיים לזירה. ראש העיר הנחה את צוותי הביטחון והשיטור העירוני של העירייה לתגבר את הסיורים ולחבור לכוחות הביטחון הפועלים בעיר. כמו כן, עד סיום האירוע הנחה ראש העיר לא לשחרר את התלמידים מהגנים ומבתי הספר.
מהמרכז הרפואי הלל יפה בחדרה נמסר כי הגיעו אליהם שישה פצועים מהאירוע: אחד במצב אנוש, אחד במצב קשה, שניים בינוני ואחד נפגע חרדה.

עדכון מהלל יפה על מצב הפצועים מהפיגוע בחדרה
(צילום: דוברות הלל יפה)

כשעה וחצי לאחר הדיווח הראשוני עדכנה המשטרה כי המחבל נוטרל ואכן מדובר באירוע חבלני שהתרחש בארבע זירות שונות בחדרה.

6 צפייה בגלריה
רגע נטרול המחבל בחדרה
רגע נטרול המחבל בחדרה
רגע נטרול המחבל בחדרה
(צילום: צלם לא ידוע, שימוש לפי סעיף 27א לחוק זכויות היוצרים)

המחבל, אזרח ישראלי תושב אום אל פאחם שבוואדי ערה, נוטרל על ידי אזרחים עם נשקים, לאחר שניסה להימלט על הקטנוע שעמו נע מזירה לזירה וביצע את הדקירות. בהמשך הגיעו למקום השוטרים וניטרלו אותו. מחשש לסייענים: הכניסה והיציאה לעיר נחסמו.
בבוקר יום חמישי, לאחר שהרופאים נלחמו על חייו, נקבע בבית החולים "הלל יפה" מותו של גבר בן 35 שנפצע אתמול אנושות בפיגוע. הגבר, אב לחמישה ילדים, נרצח במסע הדקירות שביצע המחבל הערבי ישראלי מאום אל פאחם. בבית החולים מאושפזים עדיין חמישה בני אדם נוספים שנפצעו בפיגוע - מצבו של אחד מהם קשה ויציב, פצוע נוסף במצב בינוני והיתר קל.
מהמרכז הרפואי הלל יפה נמסר: ״לצערנו, על אף המאמצים הרבים של הצוות הרפואי, נקבע מותו של הפצוע האנוש. אנו משתתפים בצער המשפחה. המשפחה ביקשה להודות מקרב לב לצוות הרפואי בבית החולים על הטיפול המסור וליווי המשפחה בשעות קשות אלה".
פורסם לראשונה: 11:43, 09.10.24