צרחות הרעידו ביום ראשון בצהריים את רחוב חובבי ציון בחדרה. למקום הוזעקו שוטרים וכוחות נוספים, ולאחר שפרצו לדירה ברחוב התגלתה הזוועה. תושב חדרה, בן 43, רצח את אביו בן ה-80 וניסה לרצוח את אימו.
4 צפייה בגלריה
החשוד ברצח בחדרה בביון בבית המשפט. "שכנים חשבו שהוא מוזר, אבל לא ראו סכנה ממנו"
החשוד ברצח בחדרה בביון בבית המשפט. "שכנים חשבו שהוא מוזר, אבל לא ראו סכנה ממנו"
החשוד ברצח בחדרה בביון בבית המשפט. "שכנים חשבו שהוא מוזר, אבל לא ראו סכנה ממנו"
(צילום: גיל נחושתן)
השוטרים, באמצעות שימוש באקדח טייזר, הצילו את חייה. גורמי הרפואה נאלצו לקבוע את מותו של האב. שוטרים שנכחו בזירה העריכו כי אם היו מאחרים למקום בשתי דקות, גורלה של האם היה דומה לזה של האב.
שמו של החשוד במעשה נאסר לפרסום. הוא מתמודד נפש, מאובחן כסכיזופרן ומוכר לרשויות ובעברו גם שני אשפוזים פסיכיאטריים בכפייה. הוריו שמתגוררים בצרפת, תמכו בו ודאגו לכל צרכיו. הם הגיעו לארץ על מנת להעביר איתו את תקופת החגים, כפי שעשו פעמים רבות בעבר. מכרים של המשפחה סיפרו כי ההורים הספיקו לשהות עם בנם משך מספר שבועות, עד לרצח הנורא. עוד סיפרו, כי בחודשים האחרונים מצבו הנפשי התדרדר.

4 צפייה בגלריה
השוטרים ירו טייזר לעבר החשוד
השוטרים ירו טייזר לעבר החשוד
זירת הרצח ברחוב חובבי ציון
(צילום: דוברות המשטרה)

"מדובר בטרגדיה עצומה שהיא על בסיס רפואי נטו", סיפר מכר של המשפחה. "מדובר במשפחה נורמטיבית, אוהבת, טובה ומכבדת. יש לו אח מקסים שגר בירושלים ואחיות בצרפת שאחת מהן עשתה בעבר עליה, לחדרה ושבה לצרפת. הבן היה מתמודד נפש והמשפחה טיפלה בו בכל ליבה, עשו הכול כדי לספק את צרכיו ולתמוך בו, ההורים באו לתמוך בו, לבקר, לעשות איתו חגים, אהבו אותו בכל ליבם, רצו שיהיה לו טוב".
ביום שני האריך בית משפט השלום בחדרה, את מעצרו של החשוד ברצח בעשרה ימים, עד לתאריך 7/9/23. בתחילה אישרה האלמנה את נתיחת הגופה, אולם משהבינה כי נתיחה עלולה לעכב את הקבורה בכמה ימים, ויתרה על הנתיחה באישור בית משפט
עו"ד שלמה לוי מתנדב זק"א חדרה ולשעבר פרויקטור עולי צרפת בעירייה הגיע מטעם זק"א לנקות את הזירה ולבקר את האלמנה שפונתה לקבלת טיפול רפואי בבית החולים הלל יפה: "הטרגדיה הכתה מכל הכיוונים במשפחה הזו", הוא אומר. "בבית החולים פגשתי אישה בסערת רגשות מצד אחד - חייה ניצלו, מאידך היא בהלם מצד זה שאיבדה את בעלה בנסיבות כל כך מצערות, והיא גם בספק גדול אם תראה את הילד שלה שוב, בין אם יאושפז ובין אם יכלא. עוד פן בטרגדיה הזו, שלא מדובר בטיפוס של רוצח שבא לממש את זממו ולרצוח. בבית היו מלא ספרי דת ותמונות רבנים, כשהוא היה מאוזן הוא היה מקסים, מכבד את הוריו, מארח אותם באהבה, מבשל להם ארוחות מכל הלב. לא אחד כזה שרב איתם. הם דאגו לכלכלתו והוא היה מרוצה. גם כשנכנסנו לזירה לנקות ראינו שמדובר באדם שבא מרוחניות, ספרייה עמוסה ספרי דת ועל השולחן הייתה חליפה וכובע, פשוט רצח מתוך חולי".
לוי הוסיף: "האמא לא מדברת מילה בעברית והמזל שהמילה היחידה שידעה בעברית זה 'משטרה' . הצעקות גרמו לשכנים להזעיק את המשטרה והיו רגעים של נס כשהיא הייתה סגורה איתו בבית וניצלה. כשפגשתי אותה הרגשתי שהיא אוהבת את הבן שלה, והיא לא מעכלת מה קרה".

4 צפייה בגלריה
עו"ד שלמה לוי. "האמא לא מעכלת"
עו"ד שלמה לוי. "האמא לא מעכלת"
עו"ד שלמה לוי. "האמא לא מעכלת"
(צילום: אלבום פרטי)

בקהילה הצרפתית בעיר סיפרו כי החשוד נהג בעבר להתפלל בבתי הכנסת המזוהים עם הקהילה, אולם מהר מאוד נטמע בקהילה הישראלית לחלוטין ופקד בתי כנסת "'ישראליים" ואיבד את הקשר עם הקהילה. "שכנים חשבו שהוא מוזר, אבל לא ראו איזה דרמה מיוחדת מסביב אליו או סכנה שנדפה ממנו", סיפר מכר של המשפחה.
גורמי המקצוע, החוקרים ואנשי ההצלה והחסד ששהו בזירה סיפרו על זירה קשה במיוחד ושעות ארוכות עמלו חוקרי המז"פ בתוכה: "בתור מתנדב זק"א ראיתי כבר הרבה מאוד זירות לא קלות בחיי", סיפר לוי. "כאן מה שיותר חזק זה הסיפור שמאחורי הדברים, שבן רוצח את אביו".

4 צפייה בגלריה
עו"ד אבי אילון. מייצג את החשוד ברצח
עו"ד אבי אילון. מייצג את החשוד ברצח
עו"ד אבי אילון. מייצג את החשוד ברצח
(צילום: אלבום פרטי)

בדיון על הארכת מעצרו ביקש בא כוחו של החשוד, עו"ד אבי אילון, כי תקופת הארכת המעצר תהיה קצרה יותר מבקשת המשטרה ל-14 יום, בכדי לאפשר המשך פיקוח של בית המשפט על התפתחות החקירה. עוד ביקש שהמעצר יהיה בתנאי אשפוז שכן תנאי מעצר רגילים יהיו קשים במיוחד עבור החשוד בהיותו חולה נפש שסובל מסכיזופרניה.

קראו גם:

בהחלטתה קצבה השופטת רקפת סגל מוהר את הארכת המעצר לעשרה ימים נוספים וקבעה כי החשוד יועבר ל'שער מנשה' לבדיקה של הפסיכיאטר המחוזי ויישאר במעצר עד להחלטה אחרת וככל שידרש ייעשה הדבר בתנאי אשפוז: "מתיק החקירה עולה תמונה מאוד קשה של רצח שבוצע באכזריות מיוחדת, רצח אב וניסיון לרצח אם החשוד, ניסיון שבדרך נס לא הושלם. מן העדויות שנגבו ומסיכום בדיקת החשוד בהלל יפה, עולה כי אכן מדובר במי שמוכר למערכת הפסיכיאטרית משני אשפוזים קודמים בכפיה: האחד בצרפת והאחר בישראל ולמרות זאת, כך התרשם הרופא הפסיכיאטר שבדק אותו, לא מדובר במקרה שיש בו התוויה לאשפוז כפוי מיידי".