אחד מכוכבי האולפנים בזמן המלחמה בדרום הוא אליהו יוסיאן. ישראלי שעלה בגיל 23 מאירן, שירת ביחידת 8200 והוא מומחה לאיראן ומרצה על המצב במדינה. לאחרונה אפילו זכה לחיקוי ב"ארץ נהדרת" בערוץ 12.
2 צפייה בגלריה
אליהו יוסיאן. ספג ביקורת על אמירותיו
אליהו יוסיאן. ספג ביקורת על אמירותיו
אליהו יוסיאן. ספג ביקורת על אמירותיו
(צילום מסך מתוך ערוץ 14)
יוסיאן ספג ביקורת קשה בעקבות עמדותיו בנוגע לחינוך הליברלי, לחילוניות ולשירות נשים בצבא. לפני מספר ימים הרצה בפני חיילי צה"ל והורד מהבמה על ידי המח"ט לאחר מספר אמירות קיצוניות שלו. "לשיח הזה אין מקום בצבא", אמר לו המח"ט.
היום פרצה סערה בקיסריה, בעקבות הכוונה להזמין את יוסיאן להרצות ביישוב. עשרות תושבים שלחו לחברה לפיתוח קיסריה מכתב עם דרישה לבטל את ההרצאה.
"אנו תושבות ותושבי קיסריה מתנגדים להזמנה של אליהו יוסיאן להרצות בפני תושבי קיסריה באולם של מרכז קיסריה", כתבו. "אלו ימים כל כך כאובים, חברינו ובני עמנו נרצחו באכזריות באותה שבת שחורה. בנותינו ובנינו נלחמים בחזית ומחרפים את נפשם, ומדינה שלמה כואבת והמומה מנסה להתאושש מאירועי החודש האחרון ומתכוננת לימים הקשים הצפויים לנו עם הימשכות הלחימה.
בימים אלו, הגרועים בתולדות מדינת ישראל, החברה לפיתוח קיסריה בוחרת להביא לישוב, מכל האומנים או המרצים שיכולים להגיע ולעודד אפילו במעט את תושבי קיסריה והמפונים המתארחים בה, אדם קיצוני, שנוי במחלוקת, אדם מפלג ומסית".

2 צפייה בגלריה
החיקוי של יוסיאן ב"ארץ נהדרת"
החיקוי של יוסיאן ב"ארץ נהדרת"
החיקוי של יוסיאן ב"ארץ נהדרת"
(צילום מסך מתוך ערוץ 12)

עוד כתבו התושבים: "אנו חשים כי בהזמנת אליהו יוסיאן החברה לפיתוח קיסריה פועלת כנגד התושבות והתושבים המתגוררים בקיסריה. מתן במה לאליהו יוסיאן פוגעת בערכים בהם אוחזים רבים מתושבי היישוב, שמתקשים להזדהות עם התבטאויותיו המעידות על עמדותיו הקיצוניות".
"אנו תושבי קיסריה החתומים מטה קוראים בזאת לבטל את הרצאתו של אליהו יוסיאן. אנו מתנגדים להכרה של החברה לפיתוח קיסריה באדם הזה ובמסריו והכנסתו כאורח של החברה לפיתוח קיסריה לישוב. מי שמקדם אותו לצרכים פוליטיים מוזמן להזמין את התושבים הרוצים לשמוע את מסריו לחוג בית בביתו".

קראו גם:

מהחברה לפיתוח קיסריה נמסר: "בימים מורכבים אלה, אנחנו מתמקדים בחיזוק המאחד והמעצים. להרצאה היה אומנם ביקוש רב, אך משהתברר שזו יוצרת מחלוקת רחבה, הוחלט לוותר עליה בשלב זה. קהילת קיסריה תמשיך להיות מלוכדת בעשייה יומיומית למען החטופים, הפצועים, המפונים המתארחים אצלנו וכמובן למען חיילי צה"ל".