הסערה בעקבות ההחלטה להוציא ממשרד החינוך את היחידות החיצוניות, ולהעבירה ליו"ר מפלגת נעם, אבי מעוז, לא פסחה גם על הרשויות המקומיות באזור.
2 צפייה בגלריה
ח"כ אבי מעוז. בחדרה לא הגיבו
ח"כ אבי מעוז. בחדרה לא הגיבו
ח"כ אבי מעוז. בחדרה לא הגיבו
(צילום: עמית שאבי)
בחדרה, בניגוד לערים אחרות ברחבי הארץ, לא פרסם ראש העירייה בפועל, ניר בן חיים, התנגדות למהלך, אולם המערכת הפוליטית לא הייתה אדישה לו.

2 צפייה בגלריה
יניב דרי. "יש פניות שלנו למשרד הפנים"
יניב דרי. "יש פניות שלנו למשרד הפנים"
יניב דרי. הסיעה פנתה לבן חיים
(צילום: אלבום פרטי)

סיעת "מחוברים" קראה לבן חיים להתחייב שאם תוכניות יבוטלו בעקבות ההחלטה, הרשות תמצא תקציב לכך ותממן אותן. "אנו מאמינים שקהילה חזקה ובריאה, היא קהילה מגוונת המכילה שונות בין חבריה. כפועל יוצא מגוון הדעות והאמונות צריך להשתקף במגוון אפשרויות רחב של בתי הספר ותוכניות לימוד, כך שכל משפחה וכל ילד בחדרה יוכלו למצוא מענה חינוכי על פי דרכם ואמונתם", הבהירו ב"מחוברים". "אנחנו סיעה מגוונת, שחבריה תומכים בפלורליזם מלא בחינוך, ולפיכך מחויבים לדאוג שאף מגזר לא יקופח ואף דעה לא תדוכא על ידי הפסקת מימון לתוכנית חינוכית כזו או אחרת. הסמכות על תכני הלימודים מצויה אצל מנהלי בתי הספר והצוותים הפדגוגיים, לפי מיטב שיקול דעתם וכך ראוי שיהיה".
במחוברים הוסיפו: "איננו חוששים ממינוי כזה או אחר בשלטון המרכזי אשר מבטא את רצון הבוחר, אנו מבקשים לקרוא למ"מ ראש העירייה בפועל להתחייב כי כל תוכנית שתיפגע, תקבל רשת בטחון כלכלית עירונית, כך שכל שעת לימוד לה תופסק התמיכה של המדינה, עיריית חדרה תממן שתיים במקומה".
קראו גם:
אם לתלמידים במערכת החינוך העירונית אמר השבוע כי לדעתה מדובר בסערה בכוס תה: "ממילא מי שמחליט על התכנים הללו אלה לא הרשויות עצמן אלא המנהלים ומאחר ואנו בעיר שהצביון שלה ברור, מסורתי ברובו, אני לא חרדה משינוי לרעה. איזה שינוי ייתכן? זה לא שהמנהלים כאן ממש מביאים הרצאות ותכנים פורצי דרך, ניסיתי להביא בעבר את חוש"ן לבית הספר, שיסבירו על שונות, ההנהלה מסמסה את זה, בגלל חשש מביקורת ההורים. לא אבי מעוז הבעיה ולא הרשות המקומית, הבעיה היא בשמרנות של האוכלוסייה המקומית".
לעדכונים: חדשות חדרה