נראה שהשמחה על התעכבותם של נחילי המדוזות השנה הייתה מוקדמת. תלמיד כיתה ז' באחת מחטיבות הביניים בעיר נצרב קשות ממדוזה בחוף אולגה. רק בעזרת שניים מחבריו ש"תלשו" את המדוזה מרגלו, הוא הצליח להיחלץ מהמים.

תלמיד כיתה ז' נפצע ממדוזה בחדרה
(צילום: אלבום פרטי)

רגלו של הילד עדיין צרובה ומכוסה שלפוחיות ולדברי אביו מדובר במדוזה שגודלה כגודל שקית סופרמרקט. האב מספר כי האירוע היה טראומטי בעבור בנו.
"הילד הלך לחוף אולגה עם חבריו כדי לציין את סיום הלימודים", הוא סיפר. "בתוך המים הוא התחיל להרגיש צריבה קשה ומיד לאחר מכן זיהה מדוזה גדולה תלויה לו על הרגל. הוא לא הצליח להרחיק אותה מהרגל שלו וזה היה מעמד מאוד מלחיץ עבורו. שניים מהחברים שהיו איתו התגייסו לעזור וניסו למשוך אותה ממנו. רק אחרי מאמצים רבים הם הצליחו"

2 צפייה בגלריה
מדוזה מדוזות - תמונת פייסבוק
מדוזה מדוזות - תמונת פייסבוק
מדוזה. צריך להיזהר
(צילום ארכיון להמחשה: ניצן ינקו)

האב ממשיך ומספר: "זה לא היה קל לילד, הוא בכה וצרח מכאבים והרגל שלו הייתה צרובה כולה ובוערת. יש בחוף אולגה אמבולנס של עזרה ראשונה שם סייעו לו. הרגל במצב נורא. הרופא נתן לו משחה שתסייע קצת".

2 צפייה בגלריה
הצריבות מהן סובל הילד מחדרה
הצריבות מהן סובל הילד מחדרה
הצריבות מהן סובל הילד מחדרה
(צילום: אלבום פרטי)

לאב יש מסר להורים: "אני מבקש לקרוא להם לשמור על הילדים. לצוותי הרפואה בחוף אולגה אני קורא להושיט יד למי שנצרבים או נפצעים ממדוזה. לפעמים הפגיעות ממש מאסיביות, זה לא רק צריבה קלה".
כזכור, רבים מבאי הים הבחינו כי הקיץ בוששו המדוזות מלהגיע בהמוניהן. זאת לעומת שנים קודמות בהן בתקופה כזו הים היה מלא במדוזות והחוף עצמו היה עמוס במדוזות שנפלטו מהמים או הוצאו לחוף על ידי מתרחצים.
קראו גם:
מומחי איכות סביבה וביולוגיה ימית אף טענו כי יתכן שהסיבה להתעכבותן היא החורף החם, שבעקבותיו לא היו סערות, הים לא התערבל ולא הרבה היו חומרי דשן רבים על פני המים, כך, שלמעגל האקולוגי, שמשפיע גם על המדוזות לא היה מספיק מזון.