איציק יצחקי, יו"ר ההסתדרות חדרה-מישור החוף הצפוני, לא מחכה למועד הרשמי של הבחירות לכנסת וכבר לוטש עיניים לתפקיד הבא: חבר כנסת מטעם הליכוד.
2 צפייה בגלריה
איציק יצחקי
איציק יצחקי
איציק יצחקי
(צילום: שרון צור)

בהודעה שפרסם ברשתות הבהיר יצחקי, כי יתמודד על מקום 23 המשוריין למישור החוף,בליכוד וכתב: "במשך שלושה עשורים עסקתי בפעילות חינוכית־ציבורית ובנתינה אינסופית למען הכלל. שימשתי בתפקידי ניהול רבים ומגוונים וכיום אני מכהן כיו"ר ההסתדרות במרחב חדרה ועושה הכול על מנת לסייע לעשרות אלפי עובדים במקומות העבודה במרחב. בזאת אני מודיע כי בקדנציה הקרובה לכנסת אתמודד במשבצת מחוז מישור החוף, לכהן כחבר כנסת".
הפוסט הזה הסעיר את העיר ומיד זכה לתגובות, רובן של תמיכה נלהבת, ולפי יצחקי גם למאות מתפקדים בתוך 24 שעות מזמן פרסומו. על הבחירה להכריז על התמודדות עוד בטרם ידוע על מועד בחירות או על פריימריס במפלגה אמר: "אני יודע שנכנסתי לבריכה בלי לדעת כלל מה עומקה ומה טמפרטורת המים, אבל רציתי לחשוף את זה במעגלים הגדולים מאד שמכירים אותי, ברמה הארצית וברמה המחוזית. מאז קפצתי לבריכה הזו אני רואה כמה תגובות חיוביות ותמיכה אני מקבל, וזה כשלעצמו, מחזק ונותן לי רוח גבית נפלאה".

סכסוכים ומאבקים


כבר שנים שיצחקי הוא דמות מוכרת לכל חדרתי, שכן עשה מגוון תפקידי ניהול שמילא בעיריית חדרה ובתוכם, מנהל המחלקה לקידום נוער ומנהל המחלקה לתרבות תורנית. אולם מעל הכול, זכור יצחקי כמי שכיהן במשך שמונה שנים (בין השנים 2014-2022 ) במקביל לתפקידיו בעירייה גם כיו"ר הדומיננטי של ועד עובדי עיריית חדרה. ככזה הוביל מאבקי עובדים רבים, סכסוכי עבודה, הפגנות קולניות והתנגחויות בלתי נשכחות עם הנהגת העיר ובפרט עם מנכ"לה דאז יעקב זיגדון. ליצחקי תואר ראשון בחינוך מ'מורשת יעקב' ותואר שני במדעי היהדות מהקריה האקדמית אונו, וטרם הגיעו לעיריית חדרה עסק בחינוך ושימש בין היתר כמורה, מדריך ומ"מ מנהל בה"ס.
לפני כשנתיים ואחרי 16 שנים בעיריית חדרה נבחר יצחקי (51) לכהן כיו"ר הסתדרות במרחב חדרה מישור החוף הצפוני, במה שנראה כמו המשך טבעי של תפקידו כיו"ר ועד עובדי העירייה: "באתי מהעירייה שהיא ארגון שמונה 1,800 עובדים המאוגדים במקום עבודה אחד למקום עם כ־90 מקומות עבודה וכ-30,000 עובדים. בשגרה אנחנו עובדים מול הוועדים והעובדים על הסכמים קיבוציים, סכסוכי עבודה, עוסקים בבניית מערכות יחסים בין ההנהלה לעובדים, על מנת לא להגיע למצבים של סכסוכי עבודה ומשברים שיפגעו במקום ובעובדים. הצלחנו למנוע פיטורי עובדים במספר מקומות עבודה, והצלחנו להביא מספר הסכמים קיבוצים שהיטיבו משמעותית עם העובדים במקומות העבודה במרחב. ההסתדרות גם התגייסה להמון יוזמות חברתיות סביב המלחמה בתקופה הקשה שעם ישראל עובר. לפני כן עשינו כך גם בתקופת הקורונה וטיפלנו בפן החברתי כלכלי של האנשים במרחב שלנו".
למרות שקדנציה בהסתדרות נמשכת חמש שנים ויצחקי השלים עד כה רק שנתיים, הוא ממוקד מטרה ורואה עצמו בשנים הקרובות כחבר כנסת מטעם הליכוד ופחות כממשיך בתפקידו בהסתדרות: ”התפקידים שמילאתי לאורך השנים עסקו בהרבה דאגה לפרט, בעבודה מול הרבה אנשים וממשקים. בער בי לעשות אותו הדבר ולהשפיע בתחום, אבל ברמה הלאומית, ולכן החלטתי ללכת לכיוון הפוליטיקה הארצית. במידה ואבחר במסגרת משבצת מישור החוף, אסיים את תפקידי בהסתדרות".
אבל מי אמר שיש בחירות?
"נכון שנכנסתי לזה כשכלל אין מועד בחירות, אולם כרגע אני מתמקד בלפקוד כמה שיותר אנשים למפלגה כדי שיהיה לי הכוח להשפיע מבחינה לאומית. מצב המדינה, חוסר האחדות בעם, המצב הבטחוני הזועק לשמיים, כל אלו בעיניי דורשים פנים חדשות בפוליטיקה. כאלו שבאות ממקום לא נגוע. נראה לי שאחרי ה-7 באוקטובר, יש לרוב חברי הממשלה אחריות לפנות את הכיסא שלהם לטובת פנים חדשות שבאות, ממקום של עשייה חברתית ואני חושב שיש לי המון מה לתת בתחום הזה".
בתקופה בה הליכוד די מרוסק אחרי 7 באוקטובר וארועי המלחמה, אתה לא חושש להיכנס לספינה הזו דווקא בזמן שנראה שהיא טובעת?
"אני מאוד אוהב אתגרים. אני חושב שבסך הכול הליכוד היא מפלגה חברתית שתרמה הרבה מאד למדינה, וכרגע היא במשבר. בתקופת שלטונה קרה אולי הדבר הכי נוראי מאז קום המדינה. כל מי ששם נגוע כרגע ולא יכול לטפל במשבר הזה. מה שהמפלגה צריכה עכשיו זה צעירים נמרצים עם חשיבה רעננה וניסיון מוכח בתחום הציבורי. גם בפוליטיקה, העולם שייך לצעירים ויש לנו מה להציע. מצחיק ועצוב שבפוליטיקה הארצית יש הרבה נבחרי ציבור מבוגרים מאד, שנאחזים בקרנות המזבח. מהמקום הזה של רענון השורות יהיה אפשר לקדם את הליכוד קדימה".
מקום ריאלי?
יצחקי אופטימי לגבי סיכוייו לזכות במשבצת השריון למישור החוף, וכך גם לגבי הריאליות של מקום 23 בליכוד ויכולתה של המפלגה להביא מספר מנדטים מספק כדי להופכו לחבר כנסת: "מקום 23 בעיניי הוא מקום ריאלי במידה ותהיה הבנה שיש צורך באנשים חדשים. אני מאמין שיהיו מתמודדים נוספים על המשבצת של מישור החוף לכן, אני הולך על מפקד מאד גדול שיבחר אותי מקרב מתפקדי הליכוד".

2 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו
בנימין נתניהו
בנימין נתניהו
(צילום: יובל חן, לע"מ)

קראו גם:

נראה שלהיות ח"כ לא תמיד משתלם. יש המון ביקורת בעין הציבורית, חוסר שביעות רצון של הציבור מתפקודם ולעיתים התפקיד כפוי טובה, מקורביך לא ניסו להניא אותך מהשאיפה לרוץ לפוליטיקה הארצית?
"תמיד יש אנשים שמנסים לערער את הבטחון ולעצור את הרצון שלי לרוץ קדימה. בשבילי להיות איש ציבור זה חיידק ומי שמכיר אותי יודע שהחיידק שלי מאד גדול. אף פעם לא פחדתי להתמודד מול כאלה שחשבו שהם גדולים ממני. אני מאמין שאחד הייעודים שלי בחיים זה לעזור לאנשים. לאורך חיי ולא רק בתפקידים המקצועיים בהם כיהנתי עזרתי לכולם, גם כאיציק מהשכונה. מי שביקש אותי, הייתי שם בשבילו מבלי לרצות תמורה. אין לי ספק שתפקיד של משרת ציבור הוא כפוי טובה. ראיתי את זה בהרבה צמתים ותפקידים בחיי המקצועיים, אבל מה שממלא אותי זה היכולת לעזור לאנשים בכל מיני תחומים. אני מסתכל איך מתנהלים חברי כנסת ומכריז שאני לא בא לעשות לביתי. אני בא כדי שתהיה ייצוגיות טובה לתושבי המדינה. אני לא בא לשרת את הליכוד, לא את ביבי ולא אף אחד, אלא את הציבור. אני בעל השקפות ימניות אבל בהחלט חושב שצריך רענון בשורות הליכוד".
יהיה אשר יהיה מועד הבחירות, יצחקי, נשוי ואב לשלושה המתגורר במרכז העיר, שומר על גישה חיובית: ”אני תמיד אופטימי וזה משהו שמאפיין אותי. מאז הודעתי על הריצה, ראיתי סחף גדול תמיכה ופרגון. היו המון תגובות ברשתות החברתיות על ההודעה שלי, אנשים כתבו שאני האיש הנכון במקום הנכון ואני גם רואה התפקדות מאסיבית. תוך 24 שעות כבר פקדתי 300 איש, כאילו אנשים רק חיכו שאני אגיד שאני רץ ואני רץ לא מגאווה אלא מענווה וצניעות. בסך הכול רוצה לסייע לכמה שיותר אנשים".