בשעת בוקר מוקדמת בסוף חודש אפריל האחרון חוסל ברוך בורוכוב, תושב חולון המוכר למשטרה, בדירה שבה ישן ברחוב חנקין בראשון לציון. חודשיים לאחר מכן דיווחה המשטרה על מעצר של חשודים, המשתייכים לארגון עברייני אויב לזה שבורוכוב השתייך אליו.
במשטרה העריכו שבורוכוב שהיה מזוהה עם העבריין ערן חייא, היה מעורב בניסיון חיסול של העבריין הבכיר, אלי מוסלי, חודש לפני שנרצח, ורקע הוא חיסול במסגרת סכסוך בין משפחות פשע באזור.

3 צפייה בגלריה
ברוך בורוכוב
ברוך בורוכוב
ברוך בורוכוב
(צילום: מתוך הרשת החברתית )

ארבעה חודשים לאחר מכן, שלושה תושבי רמלה בני 38, 45 ו-52 עדיין עצורים על חלקם בחיסולו של ברוך בורוכוב, וכעת נחשפות לראשונה העקבות הרבים שהותירו מאחוריהם בזירת הפשע והובילו לאיתורם על ידי המשטרה.

העקבות בזירת הרצח


ראשית מצאו השוטרים דגימות DNA על שניים מאקדחי החיסול שנמצאו גם בביתו של בורוכוב. שני אקדחים ששימשו את שלושת רעולי הפנים שפרצו לבית, וביצעו את החיסול התגלו ברחוב סמילנסקי הסמוך. על שני אקדחים נמצאו דגימות DNA של החשוד בן ה-45, ועל דלת ביתו של בורוכוב. דגימות DNA נוספות של בן ה-52, נמצאו על האקדח השני.

קראו גם:

שנית, מסתבר שהחשודים לא הכינו מראש את מיכל הדלק שאיתו הציתו את הרכב ששימש את חוליית החיסול, ואחד מהם תועד ממלא מיכל בנזין בתחנת דלק שעה לאחר הרצח. לאחר מכן, כך גילתה המשטרה מחקירת המקרה, עלה החשוד למונית כשהוא מדיף ריח שרוף, ואף עשה שימוש בטלפון של הנהג האקראי, וביצע שיחת טלפון ובה פרטים על שקית עם בגדים להחלפה שברשותו.

3 צפייה בגלריה
זירת הירי בראשון לציון
זירת הירי בראשון לציון
זירת הירי בראשון לציון
(צילום: דוברות המשטרה)

זאת ועוד, לדברי שוטרי יחב"ל בלהב 433, יש בידיהם סרטון רציף שהורכב מאיסוף עשרות מצלמות אבטחה, המספר את סיפור הרצח, ומראה את השלושה וחבריהם שעשויים להיות מואשמים גם הם על חלקם בחיסול, כשהם ברכבים השונים ששימשו אותם למשימת החיסול נפגשים קודם לכן בביתו של בן ה-52, ולאחר מכן מגיעים לביתו של בורוכוב רעולי פנים ברכב שנגנב חודש קודם לכן, ולאחר מכן נמלטים איתו מהבית ברחוב חנקין.

מחכים לתוצאות המעבדה


לפני שבוע הסתיימו 30 ימי המעצר המותרים בחוק למעצרם החוקי של שלושה מהחשודים, שלטענת המשטרה הם חלק מצוות החיסול. עפ"י היחב"ל שניים מהם היו גם בדירה יחד עם בן ה-52 שעדיין עצור.
"מדובר בהוצאה להורג של בן 23. לאורך כל 37 ימי המעצר של השלושה שעדיין עצורים, הם הקפידו לשמור על זכות השתיקה באופן מוחלט וגורף", אמרו ביחב"ל. תשובות מעבדה שאמורות להגיע היום (חמישי) אמורות לדברי המשטרה "להטות את הכף" ביחס למעורבות המדויקת של כל אחד ואחד מהחשודים שעצורים, והחשודים ששוחררו.
פורסם לראשונה: 10:39, 20.07.23