תושבים, סוחרים ובעלי מוגבלות מותחים ביקורת על הצבת מעקים לאורך רחוב הנשיא במקביל לחניות, זאת כחלק ממתיחת הפנים שעבר הרחוב לאחרונה.
2 צפייה בגלריה
המעקים החדשים ברחוב הנשיא
המעקים החדשים ברחוב הנשיא
המעקים החדשים ברחוב הנשיא
(צילום: אלבום פרטי)
לטענתם, המעקים שמשמשים כמעין "בר" מהצד הפונה למדרכה, חוסמים את האפשרות של רכבים החונים סמוך אליהם לפתוח את הדלת מבלי לגרום לה נזק. בנוסף לטענתם, אין אפשרות לצאת מהרכב מהדלת הסמוכה למעקה. בעקבות זאת, הורים נאלצים להוריד את ילדיהם מצדו של הכביש הסואן. גם קשישים שמגיעים למקום נאלצים לרדת מהרכב סמוך לתנועת הרכבים.
"לא מספיק שרחוב הנשיא סובל שנים מבעיית חניה, עכשיו הוסיפו לנו את המעקים האלו, שעם כל הרצון הטוב והשיפוץ פוגעים לנו משמעותית בתנועת הלקוחות", אומר אחד הסוחרים. "אין לנוסעים יכולת לצאת מהצד של המעקה. ראיתי כבר כמה מקרים בהם הנהג יצא וסייע להורה או לנוסע מבוגר לצאת מהאוטו, לכיוון הכביש".

2 צפייה בגלריה
רחוב הנשיא. רחוב הקניות המרכזי של חדרה
רחוב הנשיא. רחוב הקניות המרכזי של חדרה
רחוב הנשיא. רחוב הקניות המרכזי של חדרה
(צילום: אלעד גרשגורן)

המעקים החדשים גם יוצרים בעיות נגישות, מאחר ורכבים עם מעלונים הנפתחים לכיוון המדרכה, אינם יכולים לפתוח אותם.
גולן לקס תושב העיר, המתנייד בכיסא גלגלים, שעומד בראש "נגישות ישראל חדרה" שלח מכתב לעירייה, ודרש להסיר את המעקים.
במכתב שהעתקים ממנו שוגרו גם לנציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלויות, לנגישות ישראל ולעמותת אור ירוק כתב: "הרעיון לעודד מבקרים ולייפות את העיר עם דק מעץ ואלמנטים עיצוביים מבורך. הבעיה היא מעקה הברזל השחור לאורך הרחוב במקביל לחניות. בעקבות המעקים כל רחוב הנשיא לא נגיש לנכים".
לקס הוסיף: "רכב נכה עם מעלון מוריד רמפה למדרכה. כעת המעקה חוסם את המעלון. קשישים ובעלי מוגבלויות צריכים מקום רחב לפתוח את הדלת עבור הליכון או מקל. כרגע זה לא מתאפשר בגלל המעקה. היכן אמור לחנות אדם שמתנייד בכיסא גלגלים וצריך משהו ברחוב הנשיא? כל פתרון חניה סביר נמצא כמה מאות מטרים משם. נגיש זה לא. רגיש זה לא".
קראו גם:
יובל וגנר מנגישות ישראל מסר: "חניית נכים במקביל למדרכה, חייבת להיות פנויה ממכשולים. נכון שאין חוק שמורה לעירייה כמה חניות לשים, אבל יש בתקן הישראלי לנגישות הגדרות ברורות איך לסמן חניית נכים, יש הנחיות ברורות וצריך להקפיד עליהן. הדרישה היא להסיר את המעקים באזורי חניות נכים".
את מכתבו חתם לקס בבקשה להסיר את המעקה בהקדם האפשרי, כדי לאפשר נגישות לרחוב לכולם.
מהעירייה נמסר: "תוואי החניות ברחוב לא שונה פרט לשתי נקודות, בהן הורחבה המדרכה בשל מפרצי כניסה לחניות פרטיות. כמו כן, במקטע החדש ברחובות הגיבורים-ירושלים, נוספו חניות נכים. יש לציין כי כל פרויקט שדרוג רחוב הנשיא מלווה ביועץ נגישות שאישר את התוכניות.
אנו ערים לפניות בנושא ובמידה ותהיינה דרישות נוספות הן ייבחנו על ידי גורמי המקצוע בעירייה ועל ידי יועץ הנגישות של הפרויקט".
לעדכונים: חדשות חדרה