בשבוע שעבר התכנסה ועדת המשנה לנושאים תכנוניים עקרוניים, לדיון בנושא תכנית המתאר הארצית להקמת מעגנות לאורך חופי הים התיכון. בתום דיון ממושך החליטה הוועדה לדחות את התוכנית, והמליצה על הקמתה של מעגנה אחת בנהריה. מדובר היה באכזבה לעיריית חדרה שמעוניינת מאוד כי תקום מרינה בשטחה.
1 צפייה בגלריה
החוף בחדרה בו מתוכננת לקום מרינה
החוף בחדרה בו מתוכננת לקום מרינה
החוף בחדרה בו מתוכננת לקום מרינה
(צילום: אלעד גרשגורן)
קראו עוד:
אלא שלא מדובר בהחלטה סופית. השלב הבא הוא כינוס המועצה הארצית בעוד כחודשיים בנושא זה.
התוכנית להקמת מעגנה בחופי חדרה היא חלק מתוכנית המתאר הארצית אותה קידם משרד התחבורה. ראש עיריית חדרה, צביקה גנדלמן, הודיע עם היבחרו לראשות העירייה בקדנציה השנייה שלו ב-2018 כי הוא תומך בהקמת מרינה.
"התוכנית אמורה לתת מענה מקיף לצרכי ענף השיט והחינוך הימי בחדרה וסביבתה ולמנף את ענף התיירות בעיר", אמר, "המעגנות מהוות מנוף כלכלי, תיירותי, חינוכי וספורטיבי".
ראש העירייה אף הקים צוות עירוני בראשות מהנדס העירייה אינג' נדב הדר, שביצע בדיקות היתכנות להקמת מרינה בחוף. בין היתר ביצעה העירייה בדיקות של ההשפעה הסביבתית, הסעת חול (זרימת חול על קרקעית הים), צילום ובדיקת קרקעית הים, בדיקת היתכנות כלכלית, אומדן תכנון ראשוני, ובדיקות הנדסיות נוספות לטובת אישור הפרויקט. בבדיקות שהתבצעו נמצא שהתנאים הפיזיים מתאימים לקידום מערכת עגינה שתיתן מענה לצורכי ענפי השייט, החינוך והספורט הימי בחדרה, ובנוסף תעלה את הביקוש התיירותי לעיר.
השלב הבא בקידום התוכנית יהיה במועצה הארצית, הצפויה להתכנס בעוד כחודשיים ולדון בנושא זה. בינתיים, ראש עיריית חדרה צביקה גנדלמן, וראשי רשויות חוף נוספות, מתעתדים לפנות בעניין זה לשרת התחבורה מירב מיכאלי, שמשרדה קידם את תכנית זו לפני שנים אחדות, וכן שרת הפנים איילת שקד, שמשרדה אמון על מנהל התכנון, ולהצביע בפניהם על הטעות בהליך קבלת החלטת ולנת"ע בדבר הקמת המעגנות.
לעדכונים: חדשות חדרה