אמש נודע כי סמ"ר ניסים כחלון (21), לוחם בגדוד 435 בחטיבת גבעתי ותושב העיר חדרה, נפל בקרב ברצועת עזה ואבל כבד ירד על העיר. כחלון הוא בן לאחת המשפחות הוותיקות והמוכרות בחדרה, והוא אחיינו של הרב ליאור כחלון מישיבת רב פעלים בעיר. הוא הותיר אחריו את הוריו גלית וגבריאל ואת אחיו אוראל, מעיין ויוסף חיים.
3 צפייה בגלריה
הלוויה של ניסים כחלון ז"ל
הלוויה של ניסים כחלון ז"ל
הלוויה של ניסים כחלון ז"ל
(צילום: פרטי)

בעיריית חדרה הספידו אותו וכתבו: "העיר חדרה כואבת ומתאבלת על נפילתו של סמ"ר ניסים כחלון ה' יקום דמו , עת הגן על מדינת ישראל ועל בטחון תושביה. ניסים ז”ל בן 21 במותו, היה לוחם בגדוד 435 של גבעתי, נפל בקרב בדרום רצועת עזה. ניסים ז"ל גדל בשכונת גבעת אולגה והתחנך בישיבת בני עקיבא בחדרה. בשם תושבי העיר, ראש העירייה וחברי מועצת העיר אנו שולחים תנחומים ומשתתפים בצערה העמוק של משפחת כחלון".
גם בישיבה בה למד, ישיבת בני עקיבא בחדרה, הספידו את כחלון ז"ל ואמרו: ”הצבי ישראל על במותיך חלל איך נפלו גיבורים. המומים וכואבים מאד על נפילת חברינו היקר לוחם גבעתי וגיבור ישראל , בוגר מחזור נ"ו בישיבה ניסים כחלון. ניסים היה אהוב מאד על חבריו ועל מוריו ובעל כוחות נפש מיוחדים , דרש מעצמו , התאמץ וכבש יעדים שהציב . בית הישיבה שולח תנחומים וחיזוקים למשפחת כחלון היקרה".

3 צפייה בגלריה
הלוויה של ניסים כחלון ז"ל
הלוויה של ניסים כחלון ז"ל
הלוויה של ניסים כחלון ז"ל
(צילום: פרטי)

הלוויתו התקיימה אתמול (יום ד') בשעה 23:30 בחלקה הצבאית בבית העלמין הישן, ומאות תושבים ליוו אותו בדרכו האחרונה. את ההספדים הרבים פתח נציג צה"ל אל"מ אורן זיני שאמר: ” .. נפלת בשדה הקרב במלחמה שהאמנת שהיא מלחמה על הבית ועל העם שכל כך אהבת . הצער והכאב עצומים , יחד עם גאווה על כל מי שהיית וכל מה שעשית . היית אדם צנוע שקט וטוב לב , חבריך אהבו לשהות במחיצתך . היית איש שיחה ועצה בוגר ואחראי .”
עוד אמר: ”היה לך חשוב לעזור ולתרום כל הלב למרות האתגרים הגדולים איתם התמודדת. ראית חשיבות בתרומה למדינה וחשת אחריות גדולה לשרת לוחם . בין הדאגה הרבה למשפחתך היקרה שאפת למקסימום בשירותך הצבאי . אף פעם לא התלוננת . היית לכולנו השראה.”
אל"מ זיני סיפר גם כי לאורך שירותו השתתף ניסים ז"ל בארועים מבצעים רבים נרתם לכל משימה, פעל באחריות תוך חתירה למגע. בין היתר נלחם בשדרות ובכפר עזה מול מחבלים רבים והציל אזרחים רבים: ”היית אמור להיות ב'מיוחדת' אבל בגלל שאתה חבר ואדם, החלפת חבר למרות שיכלת אחרת. ב- 27 במרץ בפעילות בשכונת אל אמאל בחאן יונס נפלת חלל "אמר " היו גאים בניסים... אשרי העם שאלו לוחמיו . אני מצדיע לך.”
אחריו ספד בקול שבור מבכי אביו גבריאל ואמר: "תודה לבורא עולם שזיכה אותנו 21 שנה להנות ממך, מהמידות שלך, מהאהבה שלך לאמא ולאחים שלך. היית בא מהבסיס שבור ועייף ובכל זאת שוטף את הרצפה. מי ימלא את החסר שלך? הבית התפרק . אני זוכר שפעם דיברנו ואני הורדתי עיניים. שאלת אותי אבא למה אתה מוריד עיניים למטה אני צריך להוריד...אמרתי לך 'זה כי יש לך עיניים של מלאך'.
בהמשך סיפר האב על העובדה שרק שבוע טרם הגיוס ידע כי בנו מתגייס לצה"ל: "הלכת לצווים בלי להגיד לי , שבוע לפני הגיוס אמרת לי צריך לקנות ציוד... האמנת בדרכך בהגנה על המדינה. כמוך נפלו חיילים רבים זה כאב שלא מרפה ושלעולם לא נתרפה ממנו. אני ידעתי כבר שהתגייסת וידעתי גם לפני שבוע שאמרת שאתה נכנס ושנתפלל עליך. כמה תפילות אמא התפללה וכמה תהילים שקראתי עלייך. אני גאה בך, התפלל עלינו".

3 צפייה בגלריה
סמ"ר ניסים כחלון ז"ל
סמ"ר ניסים כחלון ז"ל
סמ"ר ניסים כחלון ז"ל
(צילום: דובר צה"ל)

קראו גם:

דודו של ניסים ז"ל, ראובן, הספיד אותו: ”זוכר שב- 7 באוקטובר הסעתי אותך לרכבת ואמרתי ניסים כפרה עליך חיים שלי אל תלך. אתה אמרת לי ' אני התגייסתי כדי להילחם אל תדאג יהיה בסדר.. אהבה שלי אתה תמיד בליבנו".
אחריו נשאו דברים אחיו, של ניסים ז"ל אוראל מעיין ויוסף:” ניסים חיים שלי אתה הכול בשבילי. איך ממשיכים? אתה הלב שלי... כל שניה שאתה לא כאן אני מרגישה כאילו לקחו חלק ממני “ אמרה אחותו מעיין “ .לעולם לא אהיה שלמה בלעדייך. בא לי שתחזור תהיה פה בשבילי תחבק אותי. אתה השמחה שלי . נראה לי שלא אוכל לשרוד בלעדייך אפילו שניה קטנה אחת".
רבה הראשי של העיר הרב ישראל מאיר ביטון אמר : ”אדר חודש של ניסים ולא זכינו שיהיו ניסים ..איך קדיש של אבא על בן? איך מספרים לאמא ולאחים שנהרגת ? גיבור. אמרת אם כבר צבא, אז הכי קרבי, למסור נפש למען עם ישראל . קורצת מחומר של מנהיגים, את חייך נתת לעם ישראל. אתה עולה לשמיים לפגוש את סבא ניסים ורבי מיכאל גבאי , יחד עם כל בית כנסת מגן דוד שם גדלת, אני מתחנן: תאמר לבורא עולם 'די, עד מתי אבא'?".
את סדרת ההספדים חתמו חבריו הטובים יעקב, תמיר והראל, שסיפרו על חבר טוב שהיה כמנהיג בין החברים וכאח ועל התוכניות שתכננו יחדיו לזמן שבו ניסים ישתחרר: "קשה לתאר איזה חבר היית.. מתת מות קדושים ומלאכים מלווים אותך כעת למעלה".
המשפחה יושבת שבעה ברחוב מבצע קדש 9 גבעת אולגה.