"משטרת ישראל מחבקת ומקבלת כל מי שרוצה להתנדב, והוא ישובץ בהתאם לכישוריו", כך אומר היום (ה') בהתרגשות בכיר במשטרה בעקבות שיטפון המתנדבים שהמשטרה לא היתה ערוכה אליו.
2 צפייה בגלריה
שוטרים בירושלים. מבצע "חרבות ברזל"
שוטרים בירושלים. מבצע "חרבות ברזל"
שוטרים במבצע "חרבות ברזל"
(צילום: דוברות המשטרה)
בעקבות מלחמת "חרבות ברזל", מימדי ההתנדבות האדירים של אזרחים לעזור למשטרת ישראל הפתיעו את המשטרה, שלא היתה ערוכה לכך. במפקדת 'רוח גבית' שהוקמה כעת ומורכבת מנציבי המשטרה בעבר, תופרים כעת את חליפת ההתנדבות המתאימה, על מנת לסייע לתחנות המשטרה אליהם הגיעו כמו גם התקשרו למוקד 100, המוני אזרחים שמבקשים לעזור לשוטרים ולחזק אותם.
"אנחנו לא מכירים דבר כזה, ונותנים מקום לכל אחד על פי כישוריו", אמר היום בכיר במשטרה ל-mynet.

קראו גם:
המשטרה שכלה מפרוץ הלחימה בשבת 47 שוטרים ושוטרות. למספר הקשה הזה נוספו גם 12 שוטרים שעדיין נעדרים, ולא ידוע אם הם בין החטופים או בין החללים שעדיין לא זוהו.

2 צפייה בגלריה
מלחמת חרבות ברזל משטרה
מלחמת חרבות ברזל משטרה
שוטרות בסיור
(צילום: דוברות המשטרה)

"מעל 120 חוקרי מז"פ הוזעקו לסייע במלאכת זיהוי הגופות בתר"ח (תחנת ריכוז חללים). ככל שהזמן חולף, מלאכת הזיהוי נעשית קשה יותר ומורכבת יותר, ואנחנו לוקחים דגימות DNA מהגופות, אותם משווים למסרקים ומברשות שיניים של נעדרים שמובאים לנו על ידי בני משפחות. המראות הם קשים ביותר", מספר בכיר המשטרה בקול שבור ונחנק מדמעות בדבריו אודות חבריו הקרובים שנפלו.
המשטרה אכן זקוקה לעזרה של כוח אדם, ולו רק מן הטעם הפשוט שהיא עדיין מחפשת, מאתרת ועוצרת את כל אחד מ-13 אלף העזתים שלהם אישורי שהיה בישראל. אותם עזתים נעצרים, מגורשים או נכלאים. כמו כן, הכוחות המיוחדים יחד עם תחנות המשטרה, ערוכים מבצעית בצורה מלאה ובכוננות שיא, לכל תרחיש אפשרי של 'שומר חומות 2'.