נציגת צוות בדיור ציבורי מוגן בחדרה, פנתה לרשת יוחננוף, בכדי לקבל הנחה על רכישת ארוחה חגיגית לכבוד יום הניצחון על הנאצים עבור הדיירים, והתרגשה לגלות את ההיענות של בעלי הרשת.
3 צפייה בגלריה
הדיור המוגן בחדרה. סיפור עם סוף מרגש
הדיור המוגן בחדרה. סיפור עם סוף מרגש
הדיור המוגן בחדרה. סיפור עם סוף מרגש
(צילום: אלבום פרטי)
במסגרת פנייתה לרשת, סיפרה הנציגה כי בדיור המוגן הציבורי בשכונת פאר בחדרה, מתגוררים 22 ניצולי שואה שעלו מרוסיה. עבורם יום הניצחון על הנאצים, מצוין כחג ומעורר רגשות עזים. צוות המקום ביקש לשמח אותם בארוחה חגיגית, אולם חסרו לו 300 שקלים לצורך המימון.
"תוך חצי שעה קיבלנו תגובה מרגשת מהנהלת הרשת באשר לחגיגת יום הניצחון של הדיירים בשכונת פאר", סיפרה הנציגה, "קיבלנו תשובה שההנהלה מבקשת לתת הכול כתרומה וזה מרגש גם כי אנחנו בוודאי לא הגוף היחיד שפונה אליהם".

3 צפייה בגלריה
(יוחננוף. נרתמו. צילום: קותי פונדמינסקי)

בפנייתה לרשת כתבה הנציגה: "יום הניצחון על הנאצים הינו יום חשוב של שמחה לכולנו ובאופן מיוחד לניצולי השואה החיים ביננו. זה היום החשוב ביותר עבור האנשים שעלו מרוסיה, שחוו את מוראות השואה ואת הסבל של התקופה ההיא ברוסיה. בדיור המוגן ברחוב מיכאל חזני בשכונת פאר בחדרה (דיור מוגן ציבורי של עמידר) גרים 22 ניצולי שואה שעלו מרוסיה. הצוות כאן מרגיש מחויבות עצומה כלפיהם וכחלק מזה אנחנו מעוניינים לחגוג איתם ועבורם את החג הזה. בגלל שמדובר בחג כל כך חשוב עבורם וכולל בתוכו רגשות עזים, אנחנו מבקשים בנוסף לתוכן התרבותי גם להגיש לדיירים אלו ארוחה".

3 צפייה בגלריה
יחגגו את "החג הכי חשוב"
יחגגו את "החג הכי חשוב"
יחגגו את "החג הכי חשוב"
(צילום: אלבום פרטי)

בהמשך הסבירה, כי היא זקוקה להנחה של 300 שקלים שחסרים בכדי לרכוש 22 מנות אוכל מוכן ברשת: "הסיבה שפניתי דווקא אליכם, היא ההנחה שמשפחת יוחננוף מכירה היטב את המשמעות של יום הניצחון עבור ניצולים שעלו מרוסיה לכן כולי תקווה שתיעתרו לה".
ברשת שמחו להיעתר, הודיעו כי יתרמו את כל הארוחה ודיירי הדיור המוגן בשכונת פאר בחדרה צפויים לחגוג בעוד כשבועיים עם ארוחה חגיגית.
טובה לבנטר, מנהלת דיור המוגן, מספרת על חשיבות היום בעבור שורדי השואה מרוסיה: "התרגלנו כבר ברוסיה שיום הניצחון זה החג הכי חשוב עבורם ובשביל היהודים אפילו יותר. מי שנמצאים בדיור המוגן אצלנו כיום זה כבר לא וטרנים אלא ניצולי שואה, כאלה שהיו ילדים בתקופת המלחמה או היו בשטח ויש את שארית הפליטה שעברו דברים איומים או חיו בגטו ומשפחתם נרצחה שם. הם בגילאי 92-98 ומאד אוהבים את החג הזה. בכל שנה אני מזמינה לכאן קונצרט עם שירי ניצחון וכך השנה. אני קונה פרחים כמו שמקובל ברוסיה ומחלקת לכל מי שהגיע לקונצרט".
קראו גם:
לדברי לבנטר שעובדת כבר 11 שנים במקום, בעבר, כשהייתה צעירה יותר, היא עצמה היתיה מבשלת את ארוחת החג לעשרות הדיירים, אולם כיום, כוחה אינו עומד לה עוד להכין את הארוחה בעצמה: "חשבנו איך נארגן את הארוחה שתהיה משמחת ולא ארוחה רגילה כפי שיש ביום יום. ואז העובדת הסוציאלית שלנו הציעה לפנות לרשת והם נענו בחיוב. משמח אותנו שאנחנו מצליחים לשמח אותם. אמנם, יש הרבה כאב סביב הסיטואציה של המלחמה באוקראינה, אבל עדיין אי אפשר להוציא מהלב את המלחמה אצל אלה שעברו אותה וזה יום מאד משמעותי בעבורם".
הבעלים איתן יוחננוף מסר: "רשת יוחננוף מאוד מחוברת לקהילה ורואה עצמה חלק חשוב ממארג החיים הישראלי, הרשת תורמת ועוזרת במגוון דרכים, בכל הארץ באהבת חינם ובשמחה".
לעדכונים: חדשות חדרה