הותר לפרסום: היחידה המרכזית של מחוז חוף במשטרת ישראל ושירות הביטחון הכללי פענחו מספר אירועים בהם שני חשודים תושבי אום אל פאחם השתתפו בהתפרעויות, יידו אבנים וירו זיקוקים לעבר שוטרים.
1 צפייה בגלריה
פעילות משטרתית באזור
פעילות משטרתית באזור
פעילות משטרתית באזור
(צילום: דוברות המשטרה)
קראו עוד:
עוד חשודים השניים כי מנעו טיפול רפואי בשוטר פצוע ירי בכך שחסמו אמבולנס שנקרא לפנותו, יידו אבנים לעברו, גרמו לו נזק רב וניסו לפגוע באנשי הצוות הרפואי, כל זאת במהלך מבצע "שומר החומות". ביום שישי האחרון הגישה פרקליטות מחוז צפון כתב אישום בגין העבירות המיוחסות להם.
בפעילות משותפת של היחידה המרכזית במחוז חוף ושירות הביטחון הכללי נעצרו במהלך חודש אוגוסט שני תושבי אום אל פאחם בגילאי 18 ו-20 בחשד כי השתתפו בהתפרעויות אלימות באזור צומת הכניסה לאום אל פאחם שעל כביש 65, הכיכר הסמוכה לעיר ותחנת המשטרה.
מכתב האישום עולה כי בתאריך 11.5.21 ובשעות הלילה של אותו היום השתתף אחד החשודים בהתפרעות כשהוא רעול פנים, הניף דגל פלסטין ויידה אבנים לעבר שוטרים וירה לכיוונם זיקוק. בנוסף סייע לאחר להצית עמוד חשמל עליו הותקנה מצלמת אבטחה בכך שמסר לו קרטונים.
יממה לאחר מכן, בתאריך 12.5.21 השתתפו שני החשודים בהתפרעויות בכניסה לעיר במסגרתם יידו אבנים לעבר שוטרים שפעלו במקום וירו זיקוקים לעברם.
בהמשך הלילה השתתף אחד החשודים בהתגודדות יחד עם מתפרעים נוספים סביב אמבולנס מד"א ובו אנשי צוות רפואי שהוזעק לתחנת המשטרה על מנת לפנות שוטר מג"ב שנפצע מירי ע"י מתפרעים. המתפרעים חסמו את נסיעת האמבולנס, יידו לעברו אבנים, שברו את החלונות וניסו לפתוח את הדלתות. כל זאת במטרה למנוע טיפול בשוטר הפצוע ולהחמיר את מצבו וזאת מתוך מניע לאומני אידיאולוגי. כתוצאה מכך נאלצו אנשי הצוות הרפואי לחזור לתחנת מד"א ולבסוף פונה השוטר בניידת משטרה לעבר אמבולנס שהמתין מחוץ לעיר.
עוד חשודים השניים כי נסעו יחדיו על קטנוע בעיר אום אל פאחם כאשר ברשותם נשק מסוג קרלו עם כדורים ואחד מהם ביצע ירי באוויר סמוך למתנ"ס בעיר.
בחודש אוגוסט נעצרו החשודים לחקירה משותפת של שירות הביטחון הכללי והיחידה המרכזית במחוז חוף של משטרת ישראל. מעצרם הוארך מעת לעת והבוקר בתום החקירה ובהתאם לחומר הראיות הוגש נגדם ביום שישי האחרון על ידי פרקליטות מחוז צפון כתב אישום בבית המשפט המחוזי בחיפה המייחס להם מספר רב של עבירות בהם מעשה טרור של חבלה בכוונה מחמירה, ניסיון תקיפה עובד ציבור, התפרעות, סיוע להצתה, חבלה במזיד ברכב , עבירות בנשק, ירי בנשק חם ועוד. כמו כן הוגשה בקשה למעצרם עד תום ההליכים המשפטיים נגדם.
לעדכונים: חדשות חדרה