תנאי השטח בחדרה עם הרחובות המישוריים, נוף השדות בחלק מהאזורים ורצועת החוף היפה, מספקים לחובבי הספורט, הצועדים והרצים מגוון מסלולים נוחים ומסבירי פנים, גם בימי הקיץ הלוהטים.
6 צפייה בגלריה
רצים על טיילת אולגה
רצים על טיילת אולגה
רצים על טיילת אולגה
(צילום: אלעד גרשגורן)
רוב מסלולי ההליכה הפופולריים, רחוקים מליבה של העיר ומעורקי המסחר שלה, ובכל עונות השנה ניתן לראות בהם תושבים רבים, צעירים שמתכוננים לשירות קרבי וחבורות רצים. ברוב המסלולים האהובים על תושבי העיר, יש שירותי תחבורה ציבורית, מדרכות ובחלקם גם ספסלים, או אפשרויות להפסקת מים וקפה.
אם אתם עדיין לא הצטרפתם לרצים או להולכים, "מיינט חדרה" מציג את מסלולים הריצה וההליכה המומלצים בעיר, שחלקם מותאמים גם לקיץ החם.

מהכיכר ברחוב ביאליק פינת יצחק רבין לרחוב משמר הגבול

המסלול: מספק אפשרות לצעידה ישירה, ללא עיקולים, חציית כביש או מהמורות בדרך. מתחילים בכיכר הסמוכה לבית הספר "מדעים ויהדות", צועדים לאורך המדרכה עד שהרחוב הופך לרחוב משמר הגבול. מדובר במסלול מישורי נוח לצעידה, עם מדרכות משני צדדיו. בדרך חולפים על פני האנרבוקס, המתחם המסחרי 'סנטר פארק' (בפינת רחוב גמלא ומשמר הגבול) האקו פארק, כיכרות רחוב נאות ומטופחות, בנייני שכונת הפארק ובחלק היותר מזרחי של רחוב משמר הגבול (אזור בנייני וילה וי) אפשר להנות מנוף של שדות וטבע. סוף המסלול הוא בכיכר משמר הגבול פינת רחוב הזכוכית. עבור מי שהתעייף ומבקש לפרוש בתחבורה ציבורית, יש תחנות אוטובוס לכל אורך רחוב משמר הגבול.

6 צפייה בגלריה
המסלול מספק אפשרות לצעידה ישירה
המסלול מספק אפשרות לצעידה ישירה
המסלול מספק אפשרות לצעידה ישירה
(צילום: אלעד גרשגורן)

צל: יש מעט עצים צעירים שלא מספקים צל רב.
מים בדרך? אין. אולם בדרך ממוקם האקו פארק שם ניתן לעצור להפסקת מים, או לעצור במרכז המסחרי להפסקת קפה או גלידה.

מהכיכר הסמוכה לרחוב חטיבת גולני דרך יפה נוף, לשדרות האביב בבית אליעזר

המסלול: מדובר במסלול מעגלי ולא ארוך במיוחד, שמתחיל מהכיכר הסמוכה לרחוב חטיבת גולני (אזור הספורטן לשעבר) משם ממשיכים ישר בצעידה מישורית לרחוב יפה נוף. יש מדרכות בשני צידי הרחוב לצעידה בטוחה ונוחה. מצדו האחד של הכביש בניינים, חלקו האחר שטח פתוח מה שמספק נוף טבעי ומהנה. בדרך עוברים את בית הספר "ברקת" והמסלול מתעקל ימינה לשדרות האביב. בשדרה זו בתים משני הצדדים, ובסופה בפניה ימינה מתחברת הדרך לרחוב העצמאות, הרחוב המרכזי בבית אליעזר, שמסיים את המסלול.

6 צפייה בגלריה
מסלול מעגלי ולא ארוך במיוחד
מסלול מעגלי ולא ארוך במיוחד
מסלול מעגלי ולא ארוך במיוחד
(צילום: אלעד גרשגורן)

צל: מעט עצים צעירים שלא מספקים צל משמעותי במיוחד בשעות החום.
מים בדרך? אין, אבל בהגעה לרחוב העצמאות ליבה של השכונה יש מספר מכולות, סנדוויצ'יות, פיצוציה ורשת סופרמרקט ככה שאפשר להצטייד בשתייה. יש גם תחנות אוטובוס, למי שזקוק לתחבורה בחזרה למחוז חפצו.

לאורך רחוב גולדנברג

המסלול: מדובר באחד הרחובות הצפוניים בחדרה (אם לא כוללים את השכונות הפריפריאליות נווה חיים, יצחק וחפציבה) שגובל בפסי הרכבת. המסלול מישורי, ישר, לא כולל מעקפים או מהמורות. מצידו האחד בתי מגורים ומצידו השני שטח פתוח, ניתן להשקיף משם גם על פסי הרכבת והרכבות החולפות וגם על תחנת הכוח אורות רבין. מדובר במסלול קצר יחסית ככה שהוא מתאים למי שרוצה לצאת להליכה קצרה. סופו של המסלול ברחוב חובבי ציון (מכיוון חלקו המערבי של רחוב גולדנברג). יש תחבורה ציבורית לאורך הרחוב.

6 צפייה בגלריה
מסלול מישורי, בלי מהמורות
מסלול מישורי, בלי מהמורות
מסלול מישורי, בלי מהמורות
(צילום: אלעד גרשגורן)

צל: אין כלל ובפרט במדרכה הסמוכה לשטח הפתוח.
מים בדרך? אין ברזיות בדרך וגם אין מרכז מסחרי סמוך, אלא בהמשך צעידה לכיוון רחוב כושי עפגין ומשם לרחוב הנשיא, שם ניתן לרכוש שתייה בשעות הפעילות של הרחוב.

מרחוב מנחם בגין לטיילת אולגה ולעין הים

המסלול: מיד כשמסתיים גשר אולגה ומתחיל רחוב מנחם בגין מתחיל המסלול האהוב והעמוס ספורטאים חובבים. ממשיכים ישר לכיוון מערב, עוברים את כיכר הגולש (ע"ש החייל עדי כהן), ממשיכים ישר עד לכיכר הסמוכה לחוף כפר הים ומלון "ג'ייקוב ריזורט" ופונים שמאלה לכיוון טיילת גבעת אולגה ורחוב רחבעם זאבי. צועדים לאורך רחבעם זאבי, ישר עד לכניסה לשכונת עין הים שם מסתיים המסלול.

6 צפייה בגלריה
לא לבנות על צל
לא לבנות על צל
לא לבנות על צל
(צילום: אלעד גרשגורן)

מדובר במסלול ארוך. אפשר להפסיק את ההליכה באמצע או להתחיל מנקודת מוצא נוחה לפי כושרכם הגופני. למשל: ניתן לצעוד רק לאורך רחבעם זאבי מטיילת חוף אולגה לעין הים. בדרך, לא משנה מה נקודת המוצא שלכם, מחכה לכם נוף ימה הקסום של העיר. לכל אורך המסלול יש מדרכות, למעט בחלק שבין חוף אולגה לעין הים, שם בחלק מהדרך יש מדרכה אחת בלבד.
צל: יש מעט עצים לא משמעותיים, דקלים על אי התנועה. לא לבנות על צל בשעות החום.
מים בדרך? אין ברזיות, אבל יש בדרך חנות נוחות (ברחוב רחבעם זאבי צמוד למלון ג'ייקוב ריזורט) ובחוף כפר הים יש את מסעדת בני הדייג. יש תחבורה ציבורית לאורך המסלול, למי שממהר לשתות בבית ומבקש לחזור בתחבורה ציבורית במקום בהליכה.

קראו גם:

הליכה ברחוב חטיבת גולני מכיוון מזרח למערב

המסלול: מדובר במסלול מישורי לאורך רחוב אחד שמזמן צעידה נוחה מאוד, ספסלים לצד הדרך, תחבורה ציבורית למי שמבקש להפסיק מסיבה כלשהי את הפעילות הספורטיבית ולחזור בתחבורה ציבורית ומדרכות משני צידי הדרך. המיקום, רחוק מהמולת מרכז העיר, מושך אליו צועדים מכל האזור המזרחי של העיר. בצעידה מכיוון מזרח למערב עוברים דרך בנייני מגורים ומעט שטח פתוח, ומסיימים את המסלול בפינת רחוב ירושלים.

6 צפייה בגלריה
ספסלים ותחבורה ציבורית
ספסלים ותחבורה ציבורית
ספסלים ותחבורה ציבורית
(צילום: אלעד גרשגורן)

צל: יש מעט דקלים באי התנועה ברחוב ומעט עצים צעירים בצידי הדרך, לפרקים יש מעט צל, לא משמעותי.
מים בדרך? אין, אולם קיימת תחנת דלק סמוכה בתחילת המסלול שם אפשר להצטייד במשקאות. כשמגיעים לאזור רחוב ירושלים (לקראת סיום המסלול) כבר קרובים מאוד למרכז העיר, שם אפשר לקנות שתייה.