פרקליטות מחוז תל אביב הודיעה כי היא מוותרת על הצילומים שנעשו בלשכת ראש עיריית חדרה, צביקה גנדלמן, כראיות.
1 צפייה בגלריה
גנדלמן. הישג להגנה
גנדלמן. הישג להגנה
גנדלמן. הישג להגנה
( צילום: אלעד גרשגורן)
הודעה זו מגיעה לאחר, שבדיון קודם שהתקיים בתאריך 19 ביוני, ביקש שופט בית משפט השלום בחיפה, שלמה בנג'ו שיוגש לו כל המידע שהיווה בסיס נורמטיבי להתקנת המצלמות.
השופט בנג'ו קבע כי "כל היתר, הנחיה, הוראה, החלטה לרבות טיוטות של חוות דעת וכל הסדר נורמטיבי אחר שמכוחו פעלו התביעה ומשטרת ישראל להתקנת מצלמות סתר לצורכי חקירה, כל המידע יוגש לבית משפט במעטפה סגורה ולאחר בדיקתו יחליט בית המשפט בדבר הרלוונטיות של החומר להגנת הנאשמים..."
קראו עוד>>
באותו דיון כפר גנדלמן בעובדות כתב האישום והשופט קבע את התיק לשמיעת ראיות לחודש פברואר 2023.
הפרקליטות התמהמה בהגשת החומרים שביקש השופט בנג'ו וביקשה ארכה. בדיון שנערך ביום ראשון הבהירה כי תבקש להגיש בתיק רק את ראיות השמע (אודיו) והתמלילים מתוך האזנת הסתר שבוצעה בלשכת ראש העירייה: "יובהר כי עמדת המאשימה הינה כי קיים בסיס נורמטיבי להתקנת וידאו וכי לא נפל פגם בהתקנת הווידאו במסגרת האזנת סתר שבוצעה, בסמכות", טענה הפרקליטות.
"יחד עם זאת לאור הערת בית משפט ולאחר בחינה נוספת של חומר הראיות ועל מנת לחסוך בזמן שיפוטי, מתייתרת השאלה בתיק שלפנינו שכן המדינה תבקש לעשות שימוש בראיית השמע והתמלילים בלבד. לאור זאת מתבקש בית משפט לבחון החלטתו מ-19 ביוני".
פרקליטי גנדלמן עו"ד ליאור אפשטיין ועו"ד עמית חדד טענו כבר בדיון קודם כי התקנת מצלמת הסתר נעשתה שלא כדין ועל כן תוצריה אינם קבילים ולא יכולים לשמש כראיה במשפטו של גנדלמן. "
בנסיבות אלה יש להעביר לעיון המבקש (גנדלמן) כל מסמך שנערך על ידי רשויות האכיפה ועוסק בשאלה האם התקנת מצלמות מכוח האזנות סתר היא חוקית", טענו, "למסמכים אלו משמעות קריטית על עניינו והם יכולים להביא לזיכויו או לביטול כתב האישום נגדו. ממש כך".
כעת, יצטרך השופט בנג'ו להחליט האם ויתור על הצילומים כראיה משמעו המשך המשפט כרגיל, או כפי שטוענים עורכי דינו של גנדלמן, כל עוד הראיות אינן חוקיות, הדבר צריך להביא לביטול כתב האישום נגדו.
לעדכונים: חדשות חדרה