מתנדבי חדרה לא נחים. מתחילת שנת הלימודים החל לפעול בעיר פרויקט "כריך שווה", במסגרתו מחולקים ב-32 בתי הספר היסודיים בעיר כיכרות לחם פרוס וממרחים, מתוך כוונה שאף ילד לא יישאר רעב ביום הלימודים.
2 צפייה בגלריה
"כריך שווה". גם המורים מוזמנים
"כריך שווה". גם המורים מוזמנים
"כריך שווה". גם המורים מוזמנים
(צילום: אלבום פרטי)
לא מדובר רק על ילדים למשפחות נזקקות, שלעיתים מגיעים ללא מזון או ללא כמות מספקת של מזון, אלא גם על תלמידים שלא רוצים לאכול באותו היום מסיבה כלשהי את האוכל ששלחו עימם הוריהם, ילדים ששכחו להביא אוכל ואפילו צוותי החינוך שמצאו עצמם רעבים ללא מענה במהלך היום.
"יש לנו מערכת רכזים ב-14 בתי ספר, שמגיעים למרכז הסיוע של 'מתנדבי חדרה' פעמיים בשבוע, ואוספים את המוצרים לבית הספר שלהם", מסביר חזקי מנת, יו"ר הארגון. "אותם הרכזים הם אלו שגם דואגים להכין לילדים את הכריכים. הפצתי את המידע על הפרויקט בקבוצות הוואטסאפ ובמייל למנהלים של בתי הספר ונתנו להם שם קישור להיכנס וכך התחלנו להריץ את הפרויקט בעיר. יש היענות מאוד יפה, אנחנו מספקים לכל בתי הספר היסודיים בעיר, אבל רכזים יש לנו כרגע רק 14. בבתי ספר שאין, ניתן לפנות למזכירה ולבקש כריך".

2 צפייה בגלריה
חזקי מנת. פנה לשרת החינוך
חזקי מנת. פנה לשרת החינוך
חזקי מנת. תגובות חיוביות
(צילום: אלעד גרשגורן)

איך נולד הרעיון?
"הרעיון נולד אחרי פטירתה של נינה יוספיאן ז"ל שעמדה בראש מינהלת גבעת אולגה. רצינו לעשות משהו לזכרה. נינה הייתה 'אמא' של ילדים רבים בשכונה והייתה דואגת לכל ילד בשכונה, לכן זה התחבר לנו עם הנושא. אחרי פטירתה התחלנו לאסוף כסף ובעבר קראנו לפרויקט 'הילדים של נינה'. בינתיים נכנס לתמונה תושב העיר שמתרים הרבה חברים שלו לצורך מימון הפרויקט שכבר נקרא 'כריך שווה' וכרגע יש לנו מימון לדבר עד אמצע חודש דצמבר. אבל אנחנו ממשיכים ורצים הלאה".

קראו גם:

מנת סיפר כי תגובות חיוביות כבר מגיעות מבתי הספר: "משמח אותנו לדעת שאף ילד לא נשאר רעב, לא משנה מה הסיבה. מתנדבי חדרה לא נשארים על הגדר. למרות המון פרויקטים שרצים בעיר במקביל, אנחנו לא מוותרים גם על פרויקט 'כריך שווה'. דרישות השלום שכבר מגיעות מבתי הספר מוכיחות לנו, שזה שווה כל מאמץ".