לאחר שבשבוע שעבר שבו תלמידות "תפארת חיה" ללימודים, ועד ההורים החליט שוב להשבית את בית הספר. הסיבה: מהנדס העיר אישר את הקביעה כי המבנה אינו בטיחותי. בעקבות זאת, בהנהגת חב"ד קוראים לעירייה להתנצל בפני התלמידות והוריהן על עוגמת הנפש.
1 צפייה בגלריה
מבנה בית הספר "תפארת חיה"
מבנה בית הספר "תפארת חיה"
מבנה בית הספר "תפארת חיה"
(צילום: אלבום פרטי)
קראו עוד:
מהנדס העיר, נדב הדר, הוציא השבוע מכתב שמאשר חוות דעת של מהנדס אחר לפיה הברזל בקומה ב' של המבנה אינו עומד בתקן המחייב ולא ניתן להשתמש בקומות א' וב' כרגע. ההורים שמהרגע הראשון טענו באמצעות חוות דעת מומחים שהמבנה אינו בטיחותי לשימוש, קיבלו הוכחה נוספת, לדבריהם, לטענותיהן. כזכור, בעירייה ובמשרד החינוך טענו כי המבנה תקין.
בחוות דעת של "רועי קלע מהנדסים" (המהנדס השלישי שהיה אמור להכריע בין חוות דעת מומחי הצדדים) מה־18.11.21 נכתב: "גם כשהמבנה ריק מאדם חסר ברזל".
בעקבות זאת, שיגר השבוע מהנדס העיר נדב הדר מכתב לד"ר אסנת ספורטה, סמנכ"לית העירייה, בו כתב: "בהתאם לבדיקת מעבדה עולה כי הברזל העליון בכל הכיתות אינו עומד בתקן המחייב. לא ניתן להשתמש בקומות א' ב' במבנה מרגע זה. יודגש כי המבנה אינו בסכנת קריסה".
בעקבות זאת חזרו התלמידות לנקודת ההתחלה ונשארו בבית. "נמשיך להפגין עד שימצאו לנו פתרון, שהעירייה תואיל למצוא פתרון לבנותינו, גם אנו חלק מהעיר", מבהירים ההורים.
מהעירייה נמסר: "משרד החינוך ועיריית חדרה התייחסו בכובד ראש לטענות ההורים. בעקבות פרסום חוות דעת נוספת מטעם מהנדס הרשות, שקבעה, כי אין מקום לאכלס את בית הספר, הוחלט להפסיק באופן מיידי את הלימודים במקום. עוד הוחלט, כי בטווח המיידי יעברו התלמידות למבנים חלופיים. במקביל תיבחן חלופה לטווח הארוך שתאפשר לתלמידים רצף ושגרת לימודים ארוכה ויציבה".
לעדכונים: חדשות חדרה