אל"מ (במיל') משה חולי תושב בנימינה, איש חינוך בחייו הפרטיים, גויס למערכה המלחמתית ומאז יומה הראשון של "חרבות ברזל", הוא מתפקד כמפקד נפת גדור של פיקוד העורף במחוז חיפה.
2 צפייה בגלריה
אל"מ (במיל') משה חולי. "הצלחנו להרגיע ולהוריד את רמות החרדה"
אל"מ (במיל') משה חולי. "הצלחנו להרגיע ולהוריד את רמות החרדה"
אל"מ (במיל') משה חולי. "הצלחנו להרגיע ולהוריד את רמות החרדה"
(צילום: אלבום פרטי)
בגזרה שלו בין היתר גם חדרה, יישובי חוף הכרמל, אור עקיבא, פרדס חנה, בנימינה גבעת עדה וזכרון יעקב. מאז הוקפצו המילואימניקים של פיקוד העורף, הם עושים לילות כימים בגזרת המחוז, מסייעים בכל צרכי האוכלוסייה העולים מן הלחימה כמו הושטת עזרה למפונים מהעוטף ומהצפון המתארחים באזור, ליווי חללי צה"ל למנוחת עולמים יחד עם נציגי צה"ל ובעיקר מפגינים נוכחות מאסיבית, כדי להשרות תחושת ביטחון בקרב התושבים. בנוסף מפקדי היקל"ר (יחידת קישור לרשות המקומית) נמצאים ברשויות המקומיות לאורך כל שעות היממה, כדי לתמוך ולעזור.

2 צפייה בגלריה
המתקפה של חמאס, הבוקר
המתקפה של חמאס, הבוקר
המתקפה של חמאס בשבעה באוקטובר
(צילום: EPA)

אל"מ חולי מספר על המשימה שלו בעת הזו: "גויסתי מראשית המערכה ביום שבת בבוקר ואנו אנשי פיקוד העורף, מיד התחלנו בהידוק קשרים עם הרשויות המקומיות, בגיוס אנשים והגענו למצב שאנחנו בסדר כוחות של גיוס חיילים גדול, בכדי לסייע בהגנה על המרחב האזרחי ולהגביר את תחושת המוגנות והבטחון של התושבים. יש לנו חיילים חמושים במרכזי קניות, בבתי ספר, במופעים שמתקיימים ברשויות, בטקסים ובלוויות ובכל מוקד הומה. כל מה שקורה במרחב האזרחי אנחנו שם. בכל יום אנחנו מקיימים ישיבות והיערכות עם קב"ט הרשות ועושים תוכנית לגבי יום המחר".
חולי מוסיף: "בחדרה ובחוף הכרמל יש מרכזי הארחה ומלונות שמארחים מפונים מהצפון ומהדרום וכך עושות גם הרבה משפחות שמארחות באופן פרטי. אנחנו יודעים להיכנס לתמונה במקרים הללו ולתמוך, עם אנשים, חיילים, אנשי סיוע נפשי. המדינה דואגת למקום שמפונים אליו, ללינה ומזון, ואנחנו נכנסים לשם עם פעילות הפגתית כמו מורות חיילות שאנו משבצים שם ועוד. בלוויות צבאיות, בכל רשות יש קצין בדרגת סא"ל של פיקוד העורף שנכח פיזית בלוויה ומלווה את המשפחה בכל צורך, אם זה אוהל אבלים וכל מה שהם זקוקים לו. ריבוי הלוויות הצבאיות הן מאמץ צה"לי ובעיקר של אכ"א וחיל השלישות, ואנחנו מגיעים עם נציג שלנו ומושיטים יד בכל מה שצריך".
איך התרשמת מהאוכלוסייה באזור?
"אנחנו מקבלים חיבוק חם ומדהים מהאוכלוסייה מרגע שהגענו. מכוס קפה ועד ארוחות שלמות ורק שואלים כל היום מה חסר לכם, עוטפים ומחבקים ואפילו באים לעשות סלפי. אומרים לנו 'חבל שלא הייתם מהרגע הראשון, זה היה מוריד את מפלס החששות'. אבל אני מרגיש שכיום אנחנו כבר במצב שהצלחנו להרגיע ולהוריד את רמות החרדה במשהו. אנחנו מפגינים נוכחות משמעותית, במקומות שהציבור רואה אותנו, עם הווסטים הכתומים ועם נשקים. אנחנו גם מכירים את אנשי הרשויות המקומיות היטב כבר מתקופת הקורונה והקשרים טובים. לכן נכון וטוב שגייסו אותנו למערכה הזו".

קראו גם:

אל"מ חולי ביקש להעביר מסר מרגיע לתושבי המחוז ומסר: "פיקוד העורף נפת גדור פרוס עם הרבה מאוד כוחות. עובד עם ממשק מאד קרוב לקב"טים העירונים וראשי הרשויות. המשימה שלי, היא להגביר את תחושת הביטחון במרחב האזרחי ומהפידבק שאנו מקבלים מהתושבים, אנו למדים שמיום ליום תחושת הביטחון עולה ובמקביל מפלס החרדה יורד. אנחנו פועלים יחד עם המשטרה בהקמה של כיתות כוננות ומרגישים חיבוק מאד חם מהתושבים ואת אמונם".